۰ نفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت که قوانین جدید این اجازه را می‌دهد تماشاگرنماها پس از شناسایی، سال‌ها از حضور در ورزشگاه محروم شوند.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: همان‌طور که می‌دانید هفته اول و دوم رقابت‌های لیگ برتر که شروع فصل فوتبالی ما بود، خیلی خوب آغاز شد. تعداد اندک پرونده‌های انضباطی و حتی اتفاقاتی که در آن مسابقات بود، این حس را القا می‌کرد که فصل آرامی را شروع کردیم. با توجه به اینکه تقریباً اکثر تیم‌های لیگ برتری از نظر وضعیت مربی و بازیکن خوب بوده و شرایط ایده‌آلی داشتند، سکوها آرام‌تر بود.

او ادامه داد: در هفته سوم که به نظر کارشناسان، برخی مسائل غیر فوتبالی به ورزشگاه‌ها کشانده شد، اندکی سکوها را ملتهب کرد که گزارش آن رسیده و در عین حالی که به بحث فوتبالی مطابق مقررات انضباطی رسیدگی خواهیم کرد، بخش غیرفوتبالی توسط مراجع ذی‌صلاح دنبال می‌شود.
رئیس کمیته انضباطی گفت: در هفته چهارم هم شرایط بهتر از هفته سوم بود. اگرچه ما پرونده انضباطی برای هشت مسابقه در اختیار داریم، در مقایسه با هفته سوم مطلوب بود و در برخی از مسابقات، متولیان باشگاه‌ها و حتی کانون هواداران تلاش کردند که شرایط را آرام کنند. بنابراین از هشت مسابقه‌ای که انجام شد، سه یا چهار مسابقه مشکل انضباطی داشتند که آن هم با توجه به مقرراتی که وجود دارد، در چند روز آینده بررسی و منتهی به تصمیم قضایی خواهد شد.
حسن‌زاده ادامه داد: با توجه به اطلاعی که دارم و در جلسات بودم، یقین دارم که در هفته‌های آتی، همه دست‌اندرکاران فوتبال از جمله هیئت‌های میزبان مسابقات در استان‌ها، مدیران باشگاه‌ها و کانون هواداران باشگاه‌ها، همه عزم‌شان را جزم کرده‌اند که فضای ورزشگاه‌ها کماکان آرام باشد تا علاقه‌مندان واقعی فوتبال از تماشای مسابقات لذت ببرند.
او گفت: با توجه به تمهیدات لازم از جمله نوع بلیت‌فروشی و نیز نظارت بر ورود و خروج تماشاگران، مطمئنیم که با اجرای روابط جدید، آن دسته از افراد غیرفوتبالی که برای انجام مقاصد خود در کنار هواداران واقعی فوتبال حاضر می‌شوند، شناسایی و معرفی خواهند شد. در این زمینه بند شش ماده 66 مقررات انضباطی جدید، این اجازه را به کمیته انضباطی می‌دهد که تماشاگرنمای معلوم‌الحال را که توسط مقامات انتظامی و امنیتی شناسایی می‌شوند و یا کانون هواداران باشگاه میزبان یا میهمان آنها را معرفی می‌کنند، پس از رسیدگی قانونی، این افراد را سال‌ها از ورود به ورزشگاه محروم کند. در واقع قوانین برای برخورد با آن دسته از افرادی که با انگیزه‌های غیرفوتبالی سکوها را ملتهب می‌کنند، وجود دارد و تنها موضوعی که لازم است، اینکه این افراد دقیقاً شناسایی و معرفی شوند.
رئیس کمیته انضباطی توضیح داد: در طول چهار هفته گذشته، در ورزشگاه‌های قائمشهر و امام رضا (ع) مشهد مقدس که ورزشگاه خانگی نساجی و پدیده هستند، جلوه‌های بسیار خوبی از تماشاگران و هواداران دیدیم که ضمن تقدیر و تشکر از همه هواداران این دو تیم، مراتب تقدیر کتبی نیز به باشگاه‌ها اعلام خواهد شد و امیدواریم این اتفاق خوب در سایر ورزشگاه‌ها رخ دهد تا ما هواداران سایر باشگاه‌ها را مورد تقدیر قرار دهیم.
حسن‌زاده گفت: همان‌طوری که قبلاً هم اعلام کرده‌ایم، به تیم‌هایی که در لیگ‌های پایین‌تر مانند دسته دو و سه مسابقات‌شان شروع نشده است، تأکید می‌کنیم قبل از به خدمت گرفتن هر بازیکنی، از میزان محرومیت احتمالی آن بازیکن در نزد رکن قضایی اطمینان حاصل کرده و استعلام بگیرند. بازیکنی که در باشگاه قبلی خود سه یا چهار جلسه محرومیت دارد باید به مسئولان تیم جدید خود مراتب محرومیت را اطلاع دهد. متأسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد و باشگاه‌ها با بازیکن قرارداد بسته و سپس متوجه محرومیت آنها می‌شوند و نهایتاً جهت رفع محرومیت به کمیته انضباطی مراجعه می‌کنند که این کمیته نمی‌تواند مساعدتی را انجام دهد.

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =