از مهم ترین رویدادی های هنری این هفته می توان به نمایش فیلمی با بازی نگار جواهریان و هانیه توسلی، برگزاری یک نمایشگاه جدید در گالری ایوان و نمایش های «آهسته با گل سرخ» و «فاندو و لیز» اشاره کرد.

مهدی درستی: در این روزهای زیبای پاییزی، که مدام اخباری تلخ از گوشه، گوشه جهان به گوشمان می رسد، حیف نیست که از زندگی غافل شده و به فکر اوقات فراغتمان نباشیم؟ تا شاید از این طریق فرصتی یافته برای شکوفایی روح و روانمان پیدا کنیم.

افرادی که با هنر دم خور هستند خوب می دانند که رجوع به مراکز فرهنگی بهترین راه برای این اتفاق است، پس دست بجنبانید و پایان هفته را از دست ندهید و سری به مراکز فرهنگی هنری شهر زده و از آن همه زیبایی که در جریان است لذت ببرید.

از سالن های سینما شروع کنید که دو مهمان تازه دارند، همچنین گالری ها و نگارخانه ها که نمایشگاه متنوعی را برای مخاطبان در نظر گرفته اند و تماشاخانه های تئاتر هم هیچوقت کسی را ناراضی به خانه نمی فرستند. در ادامه جزییات رویدادهای هنری هفته را مرور می کنیم.

سه فیلم جدید روی پرده نقره‌ای سینماها

به تازگی سه فیلم به چرخه اکران سینماهای کشور افزوده شده اند که حضور یک انیمیشن واقع گرا در میان آن ها خبری خوشحال کننده برای علاقه مندان به این آثار است.

انیمیشن «در مسیر باران» ساخته حامد کاتبی با بازی امین زندگانی و رحیم نوروزی این روزها به مناسبت همزمانی با اربعین روی پرده رفته است و باید دید حضور یک انیمیشن پس از مدت ها روی پرده سینماها با استقبال روبه رو خواهد شد یا خیر.

«گرگ بازی» به کارگردانی عباس نظام دوست و با بازی هانیه توسلی، نگار جواهریان و علی مصفا دیگر فیلم تازه سینماها به شمار می آید. این فیلم که از نعمت بازیگران محبوب بهره‌مند است داستان مهمانی چند دوست را که با اتفاقات عجیب همراه می شود روایت می کند. اکران این فیلم در این هفته مشخص می کند که تا چه اندازه می تواند با سردمداران گیشه رقابت کند.

گرگ بازی

در کنار این دو اثر نیز فیلم تازه ای با عنوان «گام های شیدایی» به کارگردانی حمید بهمنی نیز از روز چهارشنبه اکران خود را آغاز کرده است. این فیلم به ماجرای حضور ارتش آمریکا در عراق و چگونگی آزادسازی آن اشاره دارد.

محمدرضا شریفی نیا، کورش تهامی، حبیب دهقان نسب، جمشید هاشم پور و لوریت حنینو بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل می دهند.

حال فارغ از آثار جدید روی پرده، «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی همچنان در صدر پرمخاطب ترین فیلم قرار دارد اما رقیب جدی اش «لس آنجلس تهران» به کارگردانی تینا پاکروان است که در دو هفته ای که از اکرانش می گذرد نزدیک به چهار میلیارد فروش داشته است.

این مسئله حاکی از آن است که زوج پرویز پرستویی و مهناز افشار در یک اثر کمدی برای مخاطبان سینما جذاب هستند، با این حال نظرات متفاوتی درباره تازه ترین ساخته پاکروان شنیده می شود و برخی از این اثر راضی و برخی ناراضی هستند.

نخستین نمایشگاه گالری میزبان نقاشی‌های میلانی

گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران طبق رسم هر هفته خود، این جمعه با برپایی نمایشگاه‌های متعددی به استقبال علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌روند.

گالری ایوان که بعد از جنجال نمایشگاه نقاشی های تهمینه میلانی نمایشگاه جدیدی نگذاشته بود، از روز جمعه چهارم آبان از ساعت 16 تا 20 میزبان نمایشگاه عکس و چیدمان رهام شامِخ از زندگی اهالی هامون و جازموریان با عنوان «ایران هم روستا دارد» خواهد بود.

نمایشگاه نقاشی های علی گنجوی با عنوان «شباهنگام» نیز جمعه چهارم آبان از ساعت 16 در گالری سایه افتتاح می‌شود و تا 15 آبان ادامه دارد.

پوستر نمایشگاه های این هفته گالری‌ها

کامبیز حضرت پور نمایشگاه نقاشی های خود را با عنوان «رویاهای نامیرا» از چهارم تا 14 آبان در گالری شکوه برگزار می کند. پنجمین نمایشگاه انفرادی و مروری بر آثار نقاشی خط مهدی کاوش با عنوان «پیک مشتاقان» نیز در گالری ایده پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

نمایشگاه تصویرسازی بهاره کریمی و مهسا رجبی با عنوان «مری پاپینز به اصفهان می‌آید» از چهارم تا هفتم آبان در گالری کاوه برپا خواهد بود. نمایشگاه هفته تصویرگری با عنوان «نشان حرفه ای تصویرگری ایران» از روز جمعه چهارم آبان در گالری های خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود و تا 15 آبان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

از «آهسته با گل سرخ» تا «فاندو و لیز» و «استیو جابز»

این روزها شاهد اجرای نمایش‌های متعدد و مختلفی در تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر هستیم، آثاری که هر کدام از بازی ستاره‌ها و چهره‌های مورد پسند مخاطبان بهره‌مند هستند.

این روزها خانه نمایش مهرگان میزبان نمایشی جدیدی است، «فاندو و لیز» به کارگردانی هوشمند هنرکار و نوشته فرناندو آرابال از روز دوشنبه اجرای خود را آغاز کرده است.

این نمایش هر شب ساعت 19:15 در سالن شماره یک روی صحنه می رود، پرستو کرمی، میثم یوسفی، مهناز غمخوار، سیاوش خادم حسینی و علی طاهری بازیگران این اثر هستند.

پوستر نمایش فاندو و لیز و آهسته با گل سرخ

«آهسته با گل سرخ» به کارگردانی هادی مرزبان و نوشته اکبر رادی نیز از دوم آبان در هر شب ساعت 20 تماشاخانه سنگلج روی صحنه می رود. حبیب اسماعیلی، محمد حاتمی، میترا حجار، سام قریبیان و فریبا کوثری بازیگران این نمایش را تشکیل می دهند.

قطب الدین صادقی نیز در تازه ترین فعالیت خود، نمایش «باغ آلبالو» آنتوان چخوف را در تماشاخانه شانو هر شب ساعت 20 روی صحنه می برد. ایمان اسدی، دلبر انوشی، رضا برزن، صبا بهرامی، نیما جمالی، حامد دلیریان، هانیه سعیدی، صدف صدیق زاده، سپیده طاهری، اهورا علیزاده، نگار فریدی، آرمان متین نیا، آرمان میرزایی، محمدحسین هادی بازیگران این نمایش هستند.

همچنین نمایش استیو جابز به کارگردانی مهران رنجبر و با بازی این هنرمند و فرزین محدث هرشب ساعت 20:45 در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می رود.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 815251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =