در صنایع غذایی ایران هیچ تولید کننده ای تحقیق نمی کند تا ذائقه مصرف کننده را بشناسد.

در صنایع غذایی هیچ تولید کننده ای تحقیق نمی کند تا ذائقه مصرف کننده را بشناسد بعد آن محصول را تولید کند بلکه این مصرف کننده است که باید ذائقه خود را با تولیدات همسان کند.

به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز، شاهرخ ظهیری عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تولید مواد غذایی در ایران به تحقیقات ،بازاریابی و ذائقه مصرف کننده خیلی ربط ندارد بلکه به اوضاع اقتصادی جامعه مربوط می شود گفت:در صنایع غذایی اگر اوضاع و شرایط مالی مردم خوب باشد تقاضا برای کالاهای مصرفی نیز بالا است.

وی در پاسخ به این پرسش که 70 درصد از ظرفیت کارخانه های صنایع غذایی در ایران مورد استفاده قرار نمی گیرد و دلیل آن نیز عدم تحقیقات در صنایع غذایی و آشنا نبودن تولید کننده با ذائقه مردم است بیان داشت: در صنایع غذایی هیچ تولید کننده ای تحقیقات نمی کند تا ذائقه مصرف کننده را بشناسد بعد آن محصول را تولید کند بلکه این مصرف کننده است که باید ذائقه خود را با تولیدات همسان کند، اما اینکه مطلوبیت محصول در بازارتا چه اندازه باقی بماند وابسته به علم تحقیقات بازار است.


وی با بیان اینکه عدم استفاده از 100 درصد ظرفیت کارخانه ها در صنایع غذایی به علت عدم استقبال مردم از تولیدات این کارخانه ها نیست ،اظهار داشت : این مشکل مربوط به اقتصاد کشوراست ، جامعه ای که 80 میلیون نفرجمعیت دارد به همان میزان تقاضا را در خود جای می دهد و اگر کارخانه ها فقط با 30 درصد ظرفیت خود کار می کنند مربوط به مشکلات اقتصادی و پایین بودن قدرت خرید مردم است. تولیدات غذایی در ایران از کیفیت بالایی برخوردار است و حتی در بازار های خارجی این محصولات طرفداران خود را پیدا کرده اند و این به خاطر آن است که اکثر شرکت های فعال در صنایع غذایی ایران بخش برند و مارکتینگ خارجی قوی دارند.

کد خبر 88642

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین