۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۴

سه نمایشگاه مستقل و متفاوت «عکس، خوشنویسی و نقاشی» از۲۰ تا ۳۱ شهریور همزمان در مجموعه «خانه هنر» برپا می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، سه نمایشگاه مستقل، با سه رویکرد متمایز، ساعت 18 روز جمعه ۱۹ شهریورماه جاری در «خانه هنر» برگزار می‌شود.

 در آخرین برنامه‌ نمایشگاهی تابستان 89 خانه هنر، گالری «ملک» به نقاشی‌خط‌های حمیدرضا رحیمی‌نژاد، اختصاص داده می‌شوند. فرم‌های بدیع در گرایش نوین او در زمینه‌ خط نقاشی با رنگ‌هایی تیره و روشن در هم آمیخته و در قالب 24 تابلو بر دیوارهای خانه‌هنر می‌نشینند.

حمیدرضا رحیمی‌نژاد، همچون بسیاری از هنرمندان دیگر از کودکی با نقاشی و خوش‌نویسی آشنا شده‌ است. با تلاش و پشتکار و با امید و انگیزه به غنی‌سازی درک خود از تکنیک‌ها و مفاهیم هنر پرداخت و از محضر استادان بزرگی نیز بهره برد. او اکنون عضو انجمن خوشنویسان و مرکز هنرهای تجسمی است و خوش‌نویسی و نقاشی را تدریس می‌کند.

بر اساس این گزارش، در گالری «الهیه»، در طبقه‌ میانی آرت‌سنتر، نمایشگاه گروهی عکس پرتره‌های «گروه نقطه» به‌تماشا گذاشته می‌شوند. «نقطه سر خط» عنوان نخستین نمایشگاه گروهی محمد اسماعیلی، افسانه پلویی، داریوش راد، راحله زهره، احمد عزتی، امیرحسین کیهانی، رها مهربان، فاطمه نائینی، محمودرضا نوربخش و شهرام هاشمی است.

گروه نقطه، بر این باورند که با این نمایشگاه خود را به‌عنوان نقطه‌ای، در خط تاریخ زمان خود، عکاسی و معرفی و انسان را گونه‌ای دیگر نگاه کند، نگاهی نه از سر تصادف و ثبت‌های معمول عکاسانه، بلکه با اندیشه و بی‌پروا و بی ترس از قضاوت دیگران؛ نگاهی عمیق به هویت انسان معاصر؛ انسانی که هزاران سال تاریخ را، از بدویت تا تمدن، در ناخودآگاه خویش به دوش می‌کشد.

همچنین گالری پاسارگاد، به دهمین نمایشگاه سعیده حاتمی، هنرمند نقاش، با حدود 20 اثر اختصاص دارد. تحصیلات او را در رشته‌ زبان انگلیسی بوده و تاکنون گالری‌های لاله، گلستان، محسن، هما موزه‌ امام‌علی (ع) و ... میزبان آثار نقاشی خلاقه، انتزاعی و ایرانی او بوده‌اند.

این سه نمایشگاه از۲۰ تا ۳۱ شهریورماه جاری به عنوان آخرین نمایشگاه‌های تابستان 89 آرت‌سنتر، از ساعت 11 تا 21 دایر است.

بخشی از عواید این نمایشگاه‌ها نیز، به‌رسم همیشه‌ نمایشگاه‌هایی که در «خانه هنر» برپا می‌شود، به پروژه‌های مبارزه با گرسنگی برنامه جهانی غذا اختصاص پیدا می‌کند. برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) حامی فرهنگی این مجموعه است.

کد خبر 91182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =