فیلم کمدی «کلانتری غیرانتفاعی» به کارگردانی یدالله صمدی با طی کردن آخرین مراحل تدوین و صداگذاری خود را برای اکران در جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر آماده می‌کند.

یدالله صمدی پس از چند سال دوری از سینما امسال پشت دوربین رفت و فیلم سینمایی «کلانتری غیرانتفاعی» را بر اساس فیلمنامه‌ای مشترک از بهزاد بهزادپور و سیدمهدی شجاعی جلوی دوربین برد. او درباره این فیلم که در گونه سینمای کودک تولید شده می‌گوید: «خلاء فیلم‌ کودک و نوجوان به شدت در سینما احساس می‌شود. فیلم برای این گروه سنی مدت‌ها است ساخته نشده و تنها فیلم‌هایی درباره کودکان جلو دوربین رفته‌اند که بیشتر تلخی‌ها و سیاهی‌ها را به تصویر کشیده‌اند و برای کودکان ساخته نشده است. بنابراین تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم.»

«کلانتری غیرانتفاعی» فیلمی کمدی است که به گفته صمدی مطابق با سلیقه عامه مردم و تماشاگران اصلی آن یعنی کودکان ساخته شده و کمدی موقعیت، کلام، تیپ‌سازی کمدی و... در این فیلم با هم ترکیب شده است. صمدی معتقد است چون هنوز از فیلم فاصله نگرفته نمی‌تواند قضاوت درستی درباره خوبی یا بدی نتیجه کار داشته باشد و منتظر خواهد ماند تا برخورد تماشاگر را با فیلم در جشنواره فجر امسال ببیند.

مهران رجبی، گوهر خیراندیش، امیر جعفری، شهرام قائدی، مختار سائقی، فردوس کاویانی، مرتضی احمدی، باقر صحرارودی، کیومرث ملک‌مطیعی، امیر وطن‌زاد، اتابک نادری،آرش نوذری، علی سلیمانی، علی شادمان و آزاده اسماعیل‌خانی، ‌اصغر نقی‌زاده و... از جمله بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم از محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

از یدالله صمدی به تازگی نسخه سینمایی مجموعه «شهر آشوب» وارد شبکه ویدیویی شده است. این اتفاق در حالی افتاده که این فیلم در سینماها به اکران در نیامده این درحالی است که «شهر آشوب» در جشنواره بیست و چهارم یکی از فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه بود. او در این باره می‌گوید: «مالک اصلی فیلم سیما فیلم و تلویزیون است و آن‌ها خودشان چنین تصمیمی را گرفته‌اند. البته من مدت‌هاست که از این فیلم خبری ندارم.»

نسخه تلویزیونی «شهر آشوب» در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای آماده پخش از تلویزیون است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صمد كامران قراملكي IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۵
    0 0
    بعد از ديدن فيلم تلوزيوني «تكم چي» از يدالله صمدي، بر خود واجب دانستم تشكر و قدرداني خود را به اين برادر بزرگوار ابراز كنم ولي در اينترنت هرچه تلاش كردم آدرس و نشاني از ايشان پيدا كنم نتوانستم. لذا اين مجال را براي رساندن قدرداني و تشكر خود از اين فرزند ملت مغتنم شمردم. آقاي صمدي شما در اين فيلم چنان زيبا به خلق صحنه ها و بيان مسائل ملت خود پرداخته ايد كه در هر بار تماشاي اين فيلم چشمانم پر از اشك مي شود. هميشه زيبا باشيد و زيبائي بيافرينيد.