این ویتامین عمرتان را زیادتر می‌کند

مطالعات اخیر نشان می‌دهد افرادی که سطح ویتامین D در خونشان پایین است، دو برابر بیشتر از افرادی که ویتامین D کافی مصرف می‌کنند، در معرض مرگ زودرس هستند.

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین D یکی از ویتامین‌های لازم برای بدن و از ویتامین‌های محلول در چربی است که به رشد و استحکام استخوان‌ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند و هم‌چنین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. محققان انیستیتوی پزشکی در آمریکا معتقدند که کمبود ویتامین D در خون خطرناک است و نه تنها احتمال بروز بیماری‌های استخوانی را افزایش می‌دهد، بلکه به مغز نیز آسیب می‌رساند.

ویتامین D که به عنوان ویتامین آفتاب نیز شناخته می‌شود، یک ماده مغذی برای افرادی است که می‌خواهند عمر طولانی داشته باشند. کمبود ویتامین D با عوارض مرتبط با افزایش سن، مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و تخریب عصبی مرتبط است. افراد می‌توانند با مصرف مکمل و رفع کمبود ویتامین D، ریسک ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهند و به طور بالقوه عمر طولانی‌تری را تجربه کنند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد افرادی که سطح ویتامین D در خونشان پایین است، دو برابر بیشتر از افرادی که ویتامین D کافی مصرف می‌کنند، در معرض مرگ زودرس هستند.

بیشتر بخوانید:

۸ گام ساده برای افزایش طول عمر

دارویی که می‌تواند طول عمر انسان را به ۲۰۰ سال افزایش دهد

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1900863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =