۲۳ نفر
۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۶
آقای جلیلی چرا همیشه در فضای دوقطبی شما بازنده اید

آقای جلیلی در کمتر از بیست و چهار ساعت از پایان انتخابات، در مجلسی حضور یافته و در جمعی از دوستانش فرموده: این راه را با قوت ادامه می دهیم. او هم چنین گفته این راه از سال 92 شروع شده و کماکان ادامه دارد. اول از همه باید خدا قوت گفت به ایشان و این سخت کوشی و استمرار را ستود. سیاست عرصه پند و مواعظ اخلاقی نیست. این نکته را سعید جلیلی خیلی خوب می فهمد و به همین دلیل هم در اعتراض به آقای پزشکیان که مدام حدیث و آیه می خواند گفت: این ها را ائمه جمعه هم بلدند منتهی با این حرف ها مملکت اداره نمی شود.

جلیلی با همین حرف نشان داد اتفاقا برخلاف آنچه دیگران درباره او تصور می کنند نگاهی قدسی به امر سیاست ندارد و برای به دست آوردن قدرت از هیچ کوششی فروگذار نمی کند. درست مثل دوست دیگرش آقای پناهیان. اگر منصف باشیم باید بگوییم اتفاقا در این راه موفق هم بوده. رای چهار میلیونی را بعد از یازده سال توانسته به رای سیزده و نیم میلیونی تبدیل کند. این که از چه طریقی و چگونه توانسته به این جا برسد فعلا نه خیلی مهم است و نه موضوع این یادداشت. اصلا اگر بپذیریم او و دوستانش نگاهی کاملا سکولار به مقوله قدرت دارند دیگر نباید ملامت گونه به چگونگی و نحوه به قدرت رسیدن آن ها بنگریم. آن ها به هر طریق توانسته اند به این نقطه برسند. هرچند هواداران آن ها اغلب کسانی هستند که از منظری ایدئولوژیک به عالم و آدم می نگرند و از همین منظر است که جلیلی را دوست می دارند. از چشم انداز آن ها جلیلی نه یک فعال سیاسی که مظهر و نماد همه ارزش های الهی و دینی است و رقیب جلیلی هرکسی که باشد نماینده کفر و استکبار تلقی می شود، حتی اگر بیش از جلیلی با قرآن و نهج البلاغه آشنا باشد و سابقه حضورش در میادین نبرد پُر رنگ تر از او. چیز عجیبی است؟ عجیب است و غریب اما تجربه ای یگانه و منحصر به فرد نیست. سابقه دارد. هم در قدیم و هم در روزگار ما. کافی است اندکی تامل کنیم. بگذریم.

گفتم که جلیلی در کمتر از بیست و چهار ساعت از پایان انتخابات نگذشته می گوید راهمان را با قوت ادامه می دهیم. فکر می کنم همه آن هایی که فضای سیاسی و فرهنگی امروز ایران را به صورت جدی تعقیب می کنند خوب می دانند راه آقای جلیلی چیست. و باز گفتم فارغ از این که چنین راهی خوب است یا بد باید بابت این همه تلاش و پیگیری خستگی ناپذیر به جلیلی و دوستانش دست مریزاد گفت اما خواهشی هم از شخص او دارم و امیدوارم که او این خواهش را با گوش سیاست نشنود. سخت است. خوب می دانم سخت است از آدمی که همه شخصیت و هویتش را با سیاست پیوند زده و هنوز از نتیجه یک انتخابات فارغ نشده به انتخابات بعدی فکر می کند بخواهید که سخنی را با گوش سیاست نشنود اما چه می توان کرد؟ آدمیزاد موجود شگفتی است. شاید سخن سرد من در جان گرم او اثر کند. کسی چه می داند.

و اما آن چه می خواهم بگویم این که: برادر جلیلی!‌ العجله من الشیطان. اندکی صبور باشید. تا چهار سال دیگر وقت بسیار است. راهتان را ادامه بدهید اما کمی هم تامل کنید. چند روزی را لااقل فکر کنید. با زبان آیه و حدیث و روایت با شما سخن نمی گویم. با همین دو دوتا چهارتای حساب و کتابی عرض می کنم. این که توانسته اید در یازده سال قریب به ده میلیون رای به آراء پیشینتان بیفزایید جای تقدیر دارد اما کمی بیاندیشید که چرا همیشه کار به دوقطبی بازی که می کشد شما پیشاپیش بازنده میدانید؟ خوب می دانید که آراء رقیبتان بیشتر واکنشی بوده. یعنی به او رای داده اند تا شما نیایید. و خوب می دانید که اگر تحریمی ها تصمیم می گرفتند روز جمعه ای از خانه بیرون بزنند رقیبتان دست کم چهل میلیون رای می آورد. چرا؟ هواداران شما که در هر صورت به شما رای می دهند و کاری به دولت سوم روحانی و این حرف ها ندارند، خدارا چه دیدید شاید زد و در یک انتخابات بی رقیب شما هم رئیس جمهور شدید اما چرا در جبهه مقابل، دیگران از ترس آمدن شما به دیگری رای می دهند؟ به این موضوع خیلی جدی فکر کنید. مگر نمی گویید دولت روحانی هشت سال جز خسارت و ویرانی و ذلت چیز دیگری برای مردم به بار نیاورد و پزشکیان دولت سوم روحانی است؟ با خودتان فکر کنید چرا این مردم ادامه آن هشت سال خسارت بار را به شما ترجیح می دهند؟

خواهش می کنم از این پرسش به راحتی نگذرید. دوستانتان در پاسخ به این پرسش حرف های بی ربط بسیار زده اند. این که ما بازی را به فضای مجازی باختیم. این که ما بازی رسانه ای را بلد نیستیم. این که اصلاح طلب ها خیلی پدرسوخته اند و جنگ روانی را از ما بهتر بلدند. عذرخواهی می کنم اما همه این ها حرف مفت است و مایه دلخوش کنکِ قماربازِ بازنده. ببخشید این قدر صریح می گویم: شما روی علاقه هوادارانتان حساب باز کردید اما روی نفرت مخالفانتان نه. نفرتی که اگر کمی جدی تر پمپاژ می شد ده بیست میلیون نفر دیگر را برمی انگیخت تا از خانه بیرون بزنند و به رقیبتان رای دهند. آن هایی را که رای ندادند جدی بگیرید. خیلی جدی تر از آن هایی که به رقیبتان رای دادند. برخی از هوادارانتان تعجب کرده اند که چرا چپ هایی که بام تا شام به سیاست های لیبرالی و نئولیبرالی دشنام می دهند چشمشان را به روی عباس آخوندی و جهانگیری و دیگر سیاستمداران طرفدار نظام بازار بستند و به رقیب شما رای دادند. آن ها یا نمی فهمند و یا سودشان در نفهمیدن است. مسئله روشن تر از این حرف هاست. آن چه چپ ها و بخشی از تحریمی ها و دکتر داوری و دکتر سروش و بخش عظیمی از خانواده شهدا و جانبازان و کثیری از متدینین را به طرفداری از آقای پزشکیان برانگیخت بیش از آن که نشانه ارادت به رئیس جمهور منتخب باشد نفرت از شما بود. رسما گفتند و نوشتند برای بقای ایران به شما رای نمی دهند. چرا نام شما با ویرانی و جنگ گره خورده است؟ چرا نام شما با زهدریایی و زدن و بستن و توقیف گره خورده است؟ یک لحظه هم فکر نمی کنید شاید ایراد از شما باشد؟ یا دست کم از اطرافیانتان؟ شاید صدا و سیما در این سال ها توانسته باشد برای شما هوادارانی جمع کند اما فکر نمی کنید چندبرابر همین هوادار برایتان دشمن هم فراهم آورده؟

واقعا به این موضوع فکر کنید چه طور می شود دشمنان قسم خورده بازارهای جهانی و امپریالیسم و استکبار که هنوز با دیدن عکس فیدل کاسترو حالی به حالی می شوند حاضرند به هرکسی رای بدهند جز شما؟ شاید بگویید ما مکلف به تکلیفیم نه نتیجه. باشد. اما نباید یک بار هم از خودتان بپرسید که این چه جور تکلیفی است که یک بار هم نتیجه درست و حسابی از آن بیرون نمی آید و اغلب مصداق از قضا سرکنگبین صفرا فزود می شود؟ من برای این پرسش ها پاسخ های خودم را دارم اما واقعا دلم می خواهد شما به این پرسش ها فکر کنید. اصلا فکر کنید همه شایعاتی که پیرامون شخص شما شکل گرفته، ساخته و پرداخته یک مشت آدم از خدا بی خبر و غربزده و واداده و سازشکار و مزدور آمریکای جهانخوار است و شما هیچ نسبتی با این اتهامات ندارید اما فکر کنید چرا اغلب مردم این حرف ها را درباره شما باور می کنند. فکر کنید چرا حرف های شما را درباره رقبایتان باور نمی کنند و اگر هم باور می کنند به آن وقعی نمی نهند. آقای جلیلی! من این حرف ها را با نیت خیر نوشتم و بی ذره ای عداوت و بغض. امیدوارم شما نیز در این کلمات از سر مهر و خیر بنگرید و اگر حقیقتا این مردم و این سرزمین را دوست می دارید درباره مسیری که پیش گرفته اید ساعتی تامل کنید. والسلام.

کد خبر 1929433

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 137
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GE ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    حرف حق
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      اگر وعده های پوچ و عوام فریبانه تیم جلیلی در شهرهای کوچک و روستاها درباره افزایش یارانه نبود، و همینطور توزیع غذا و مایحتاج و کارت بانکی هدیه موقع انتخابات به منظور خرید رای نبود ، که البته معلوم نیست منبع مالی این کارا چی بوده و از جیب کی خرج شده، کجا همین تعداد رای را می آورد جلیلی؟ کسی که به قول پزشکیان سابقه مدیریت در یک اداره ساده را ندارد چرا باید برای مملکت داری انتخاب شود؟؟
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      22 68
      جلیلی ۱۳ و نیم میلیون رای مستقیم داشت. این را به اضافه چند میلیون نفری کنید که به پزشکیان صرفا رای قومیتی دادند و حداقل نصفشون در شرایط مساوی )غیر قومیتی) به جلیلی رای می دادند.
    • جویای دانش IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      1 3
      درپاسخ به ان آدم محترم که شورای عالی امنیت ملی را یک اداره ساده میداند . شورای عالی امنیت ملی که رییس ان رییس جمهور است ومهمترین وزنه در سیاست خارجی است وفقط رهبر طبق قانون حق وتو مثوبات انرا دارد وجلیلی ۶سال دبیر ان بوده وریاست تیم مذ اکره کننده هسته ای راداشته و فعلا هم عضو تشخیص مصلحت مظام است طبق قانون ایا پزشکیان قدرت اجرایی بیشتری در زمان نمایندگی مجلس یا زمان وزارت داشته یا دبیر شورای عالی امنیت ملی .فارغ ارینکه ما به چه طیفی یا شخصی علاقه سلیقه ای داشته باشیم بنظرم انصاف از همه چیز اولی تراست.صرف نظر از اینکه من به پور محمدی رای دادم بنظرم باید گفت پزشکیان از اخلاص جلیلی (هرچند من درمورد کارایی جلیلی وبرنامه اش در این زمان مشکوک بودم چون معتقدم زمانش نرسیده) سواستفاده کردومهمتر از جو مردمی. یاحق
  • مهدی IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    نکته ویژه مطالب شما باز گذاشتن نظرات و این که اجازه انتشار( .؟) بیشتری می دهید و برخلاف عادت خبرآنلاین که نظرات منتشر شده مثلا ۱۲ و در صف انتشار ۱۹۰ تاست که هیچ وقت هم بعلت عدم انتشار تفاوتشان با غیر قابل انتشار مشخص نیست.ویژگی دوم به شدت سفارشی بودن و در راستای انجام وظیفه اداری بدون پشتوانه و فله ای صحبت کردن است.انگار به هیچ وجه حوصله تامل در نوشته هایتان را ندارید و فقط چیزی که سفارش شده را به شکلی سطحی بیان می کنید.مثلا در همین مرقومه حتی به خود زحمت نمی دهید به یاد بیاورید که همین چند روز پیش در رقابت با آقای قالیباف بود که برخلاف تصور شما با اختلاف قابل توجه آقای قالیباف کنار رفت.از طرفی از تفاوت آرا آقای جلیلی در دو مرحله به آسانی می توان دریافت که بخش قابل توجهی از افزایش آرا ایشان حاصل تغییر نظر رای دهندگان مرحله اول است و این با نظریه تنفر شما در تضاد است....
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      56 18
      جواب: آرای مرحله اول جلیلی بیش از قالیباف «نبود» (نظر سنجی ها) بلکه «شد» چون دستور سازمانی آمد.
    • ایرانی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      70 9
      از قدیم گفتن نرود میخ آهنین در سنگ. حالا جریان تو شده . اتفاقاً تنها چیزی که در نوشته آقای موسوی پیدا نمیشه حس تنفره که شما گفتید و کاملا مخلصانه و نصیحت برادرانه بود .یادمه انقلاب که شده بود میگفتن شاه خودش بد نبود دوروبری هاش بد بودن حالا هم همینه اگر اگر جلیلی خودش آدم خوبی باشه آدمهای مثل تو و زاکانی و رسایی و پناهیان و .... اینقدر زیاد هستن که اجازه فکر کردن صحیح رو به جلیلی ندن هر چند که باز هم از قدیم گفتن خشت اول گرنهاد معمار کج. تا ثریا میرود دیوار کج
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      23 6
      افزایش رای جلیلی دردور دوم نسبت به دور اول بعلت ورود رای دهندگان جدید و حاصل توزیع پول و ارزاق و اعزام مبلغان مذهبی به روستاها بود نه سبد رای قالیباف.
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      1 5
      ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷ من که به جلیلی رأی دادم و ارزاق و... نگرفتم. اتفاقاً طرفداران پزشکیان از تعرفه رأی عکس می گرفتند تا پول فروش رأی به حسابشان واریز شود!! شرف داشته باشید و این پاسخ را منتشر کنید.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      2 4
      من که چیزی برای رأی دادن به جلیلی نگرفتم؛ اما در جریان هستم که بعضی صاحبان فروشگاه ها و کارخانه ها کارگرانشان را با تهدید به اخراج به رأی دادن به پزشکیان مجبور کردند. شما اینقدر نامرد هستید که رقیب شکست خورده را هم طعنه می زنید. تو شاعر هستی؟! چقدر شبیه ابن زیاد در سریال مختارنامه ای!!
  • پادزهر یک زهر !!! IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    در جوامعی مثل جامعه ما که تک و تنها در مقابل آمریکایی ایستاده که حکومت ملی مصدق را سرنگون کرد هر کس اهل برنامه ریزی و شجاعت در تدبیر باشد در اثر تبلیغات مسموم به طرف منفور شدن سوق داده می شود . به قول مرحوم جلال آل احمد بازی را اگر بردیم خوش به حالمان ولی اگر باختیم بالاخره فرزندانمان یاد می گیرند چطور بجگند تا ببرند . این راهی که مرحوم جلال می گفت فراتر از عوام گرایی های مرسوم توسط فرزندان راستین این ملت در حال پیمایش است . و ادامه دارد .. به لطف وفضل الهی .
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      جلال آل احمد هنوز با طایفه شما آشنا نشده بود که همه چیز برای خودتون می خواید و فقر و بدبختی و مقاومت برای مردم
    • عرشیا IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      58 9
      خدا شفات بده خیلی حالت خرابه
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      59 9
      در مورد تبلیغات مسموم حق با شماست ولی اینبار کار خودتون بود ((: جناب زاکانی(ملقب به تانک انقلاب!) بیشتر از رای موافق براتون مخالف جمع کرد! جناب جلیلی مظهر پاکی و راستگویی هم باشند، یکی شدنشان با زاکانی کارو خراب میکنه
    • GR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      50 7
      توهم استمراری!
    • حسین IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      43 8
      «تبلیغات مسموم»؟ آنچه دیدی گریز از موجودات سمی و خودکارآمد پنداری بود که اوضاع فعلی مملکت دستپخت آنهاست و اصلا حضورشان در قدرت و خسارت به بار آوردن نه به پشتوانه رأی مستقیم مردم که از صدقه سر حضور در پست های انتصابی پرهزینه ای است که از جیب ملت تأمین اعتبار می شوند. مثل همین دولت سایه که یک نفر باید پیدا شود و منبع و منشا هزینه های عملیاتی اش را احصا کند.
    • فلاکت IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      55 8
      کاسب تحریم دنیا با سرعت نور پیشرفت میکنه جنابعالی ودوستان فکر زدوخورد وکشتارهستید وغافل ازاین که بخاطر این طرز فکرشما ملت هرروز به فقیرتروبدبختر میشه ونه دین ونه دنیایی براشون باقی مانده.التماس تفکر.
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      55 10
      نه خودتان یاد می گیرید که چکار کنید، نه بچه هایتان، نه نوه هایتان، نه تنیجه هایتان نه تا هفتاد پشتتان! چون هیچگاه حاضر به "وجدان کردن" و "تعقل" روی حرف طرف مقابلتان نیستید آن هم به این دلیل که از قبل و به صورت پیش فرض خودتان را محق صد در صدی میدانید و ....بگذریم دارم خودم را خسته می کنم.
    • IL ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      19 6
      اینایی که شما گفتید همشون توده ای و عاشق مکتب کمونیسم بودن ..چیزی که مردم ازش متنفرن .. راه شما همون کمونیسم هست اما با رنگ مذهب و ریش و پیشانی پینه بسته !!
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      3 2
      به کاشانی باخت
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      8 4
      خوبه که دقیقا با پرچم اسراییل کامنت میزارین
  • سید CA ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    متین و بجا
    • رضا IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      14 22
      مردم به کسانی رای دادن که بانی فقر امروزشون هستن.اینم از عجایب سیاسته.مارکس هم میگفت طبقه کارگر در شرایط جهل به کسانی رای می‌دهد که علیه منافعشون کار می‌کنند و بیشتر سقوط میکنند.
  • پادزهر یک زهر !!! IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    ضمنا آقای جلیلی و تمام نخبگان اطرافش به خوبی فهمیده اند که در مقابل دشمن غدار تابیخ وبن مسلح باید فکر کرد و اجرا نمود . شاید امثال ماها جرات نداشته باشیم پیرامون آیه 18 مدثر ( انه فکر و قدر ) تدبر کنیم . هشدار خدا به ماست که دشمنانتان به خوبی فکر می کنند و بعد از اجرای فکرشان به خوبی می سنجند . ما چه می کنیم ؟ تنها مسلمان آگاه است که می داند وظیفه اش چیست و چه باید بکند .
    • GR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      48 7
      تحجر استمراری!
    • ناشناس IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      17 34
      این پادزهر به کام راحت طلب ها خوش نیست . اینهایی که سعی داشته و دارند دنیا را گل و بلبل ببینند و با این گل ها به وجد بیایند کوچکترین احساس نیازی به تدبیر و صعب اندیشی ندارند . پس آقای دکتر جلیلی میشود نماد جنگ و ویرانی .
    • بهنام IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      25 9
      علی رغم میلم رای دادم فقط به خاطر زاکانی و تفکرات خطرناک خودمحور پنداری و خودبرتربینی ایشان. راستش عذاب وجدان داشتم که چرا رای دادم اما با دیدن این حرف های امثال پادزهر خوشحالم. حداقل کشور تا چند سال دیگه معطل آمارسازی دوستان نیست. این جماعت حتی به دشمن فرضی هم میبازن. بزرگوار مردم شما رو نمی‌خوان با چه زبونی بگن. اگه هم ناراحتی میتونین جمع کنین برین غزه. به قول بزرگتون جنگ که ترس نداره!!!!
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    ادم های متوهم احتیاج به روان درمانی دارند و با دو کلمه حرف حساب اتفاقی نمی افتد!
    • بی نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      5 4
      برات وقت بگیرم؟
  • پادزهر یک زهر !!! IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    وضمنا آقای جلیلی مردم را دشمن به حساب نمی آورد . این بزرگترین خصیصه این مرد است و به تهدیدهایی در آن ور مرزها در اتاق های فکر موساد و امثال آنها برنامه ریزی و اجرا میشود می اندیشد . والسلام و نامه تمام جناب موسوی .
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      56 12
      چیزی ازتون باقی نمونده دارین به اعماق تاریک راهبردی میرسین.جلیلی با سابقه درخشان در زمینه ساخت قطعنامه و تحریم سالهاست ثابت کرده عداوتش رو با مملکت و مردم.آدم خودکامه ای که در عالم هپروت کسی رو از خودش بالاتر نمیدونه.تو هم از استادت جلیلی یاد گرفتی اینهمه اراحیف ببافی.
    • عرشیا IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      57 11
      تموم شد ؟ آفرین . حالا جل و پلاستون رو جمع کنید و برید تو غار دولت سایه تا چهار سال آینده.....
    • GR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      30 6
      تعصب استمراری!
    • امیر IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      30 4
      فقط مانده هم رأی از مردم طلب کند و هم آنان را دشمن بپندارد. اما اگر خودش هم دشمن مردم نباشد آنچه می کند و می اندیشد دشمنی با منافع و زندگی دنیوی و اخروی مردمان است و بس و چه خسارت ها که به بار آورده این مرام و مسلک و دریغ از اندکی تنبه و اعتذار. جوری حرف می زند و شعار می دهد گویی اصلا در این مخمصه ای که گرفتارش شده ایم ذره ای سهم ندارد.
    • نیا IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      10 8
      شما چندین ساله تو اتاق های فکرتون،، دانشگاهای خاص خودتون،، برای چنین روزی نقشه کشیده بودید،، ولی به بن بست رسیدید،، خواهشا راهتون رو. کج کنید،، بذارید مردم به حال خودشون باشن،، شما رو به خیر و. ما رو به سلامت،،، اینطوری پیش برید،، 4 سال دیگه علی میمونه و حوضش،، آمار انتخابات هم سقوط میکنه،، کلا سایه تون هم دیده نمیشه،، نامرئی میشید
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    127 8
    فقط باید مشخص بشه چه کسی چه گروهی این همه گرفتاری برلای مردم ایجاد کرده اند و در مقابل قانون جوابگو باشند گوشت کیلویی 800 هزار تومان ماهی 200 هزار با حقوق 15 میلیونی.... و
    • GR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      45 6
      نه ما نمی فهمیم! اینا میخوان ما رو ببرن بهشت! فکر کنم یکی از مراحل رفتن به بهشت اینه نباید گوشت بخوریم!
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      41 2
      حقوق 15میلیونی؟میدونی چقدر امثال من بیکار داریم که آرزوی حقوق گرفتن حتی ده میلبون دارن
    • رضا IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      11 12
      شروع حذف گوشت از سفره با تمهیدات اقتصادی تیپ روحانی بود.دلار ۳ تومن شد ۸ برابر
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    67 10
    همه این حرفها درست.اما یه نکته مهم وجود داده.لااقل هویت سیاسی جلیلی با طرفداری از اهداف ایدئولوژیک معنی پیدا میکنه.یعنی جلیلی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری وقتی معنی پیدا میکنه که دنبال مفاهیمی مثل ضد آمریکایی بودن و اعتقاد به نگاه از بالا به پایین ایران به دنیا باشه.در غیر اینصورت اصلا بعید میدونم هزارتا رای هم کسب کنه.
  • فریاد IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    94 12
    چقدر واضح و روشن همه چی رو بر شمردین
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    78 8
    احسنت
  • رضا IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    عقده گشایی نکنید جناب موسوی.جلیلی تونست انرژی ۹ ملیون محروم و مومن را بیدار کند وگرنه حزب اللهی های تکنو کرات و مرفه دنبال قالیباف بودن.این ۹ میلیون در آینده ایران تعیین کننده خواهند بود.چه با جلیلی چه بی جلیلی.اما شخصیت نجیب ایشون این ۹ را بیدار کرد.جلیلی یک دونه سایت نداشت مثل دهها سایت طرفدار پزشکیان عزیز
    • محمد IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      آقا رضا جدی می فرمایید؟ آقای جلیلی دست کم سه سال است که صدا و سیما را تماما در اختیار دارد دیگر چه نیازی به سایت؟
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      51 9
      آقای رضا ! اولاً شما طبق کدوم معیار مومن بودن یا نبودن مردم را تشخیص میدهی؟ چه جایگاهی داری که به خودت درباره مومن نبودن یا بودن اجازه قضاوت میدهی و خودت را جای خدا میگذاری؟ دوما اگر وعده های پوچ و عوام فریبانه تیم جلیلی در شهرهای کوچک و روستاها درباره افزایش یارانه نبود، و همینطور توزیع غذا و مایحتاج و کارت بانکی هدیه موقع انتخابات به منظور خرید رای نبود ، که البته معلوم نیست منبع مالی این کارا چی بوده و از جیب کی خرج شده، کجا این رای را می آورد جلیلی؟ کسی که به قول پزشکیان سابقه مدیریت در یک اداره ساده را ندارد چرا باید برای مملکت داری انتخاب شود؟؟
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      10 9
      موافقم...جلیلی تومناظره گفتن برای کنترل تورم واصلاح بودجه کافیه فقط جلوی رانت و پولهای یا مفت را که به ارگانهای غیر مولد هرسال داده میشه بگیریم
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      24 13
      خوبه لااقل قبول داری چیزی ازتون باقی نمونده و همش ۹ ملیون تشریف دارید که بزودی منقرض خواهین شد.
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      29 5
      باز رفتید در لاک دفاعی که! شما سایت نداشتید؟ پزشکیان که هیچ، مشاور پزشکیان اقای محمد فاضلی تمام و کمال تهمت های طرف مقابل رو شنید، حتی در زمان خودشون هم داشتن اجازه دخالت رو میدادن اما به محض شروع دفاع از خودشون میکروفون ها قطع میشه! در رسانۀ "ملی" که چنین اتفاقاتی میفته شما ها همتون ساکتید و تازه معترض هم هستید که اصلا چرا حق خودتون رو میخواید بگیرید! طلبه ها به روستا ها میرن تا رای جمع کنن هیچکدوم مشکلی نداره. مجلس و رئیسش و وزرا و شهرداری و استانداری طرفداری میکنن مشکلی نداره. اما رسانۀ مستقل نظر میده که باید بده میشه تقلب؟ شاید باورتون نشه اما شغلی هست به نام خبرنگاری که خیلی وقته در ایران مرده. شغل این افراد پیدا کردن مسائل مهم جامعه و طرح سواله! میتونه دولتی، غیر انتقاعی و حتی مستقل باشه اما شما فقط اخبار سوریه و امثالهم رو به رسمیت میشناسید. در جمهوریت پس از تایید صلاحیت شدن، هر کس رای بیشتری بیاورد رئیس جمهور شده. خود جناب جلیلی، اقایان خمینی و خامنه ای هم تایید این موضوع هستند. والسلام
    • رضا IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      27 4
      اگر قرار به رای دادن 60 درصد باقی مانده بود بازهم عدد 9 میلیون رو زیاد میدونستید؟
    • برادر حسین IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      37 3
      برادر رضا! شما یحتمل پشت کوه زندگی می کنید که از تریبون ها و سایت های پرده در «جبهه پایداری بر کژی ها» بی خبری که در بی پروایی و بی حیایی نسبت به رقیب جلیلی از هیج حرف و سخنی فروگذار نکردند و حتی از تریبون مجلس که از صدا و سیما پخش زنده داشت بدون هیچ تعارفی بهره برداری کردند. خوبه که پیام رسان های داخلی این مدت ترکیدن از شدت حضور جلیلی و شبکه ایکس و تلگرام که بماند
    • RO ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      49 9
      فردی که خودشو بخواب زده و گوش و منطقشو بسته، هر حرفی بزنید بی تاثیره. بنابراین برو همون دلتو با همان ۹ میلیون رای که خیلی هاش ماحصل دادن کارت های ۳۰۰هزار تومنی و خورشت های قیمه و ارسال طلاب به مناطق محروم و دادن وعده وعیدهای تخیلی هست خوش کن.
    • ایرانی نگران IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      28 3
      از ویژگی‌های مهم آقای جلیلی نفوذ در ارکان قدرت و شبکه سازی است. گفته‌های آقای رنجبران( مدیر روابط عمومی صدا و سیما و مجری برنامه‌های «دست خط» و«شناسنامه») را ببینید و بشنوید تا مظلوم‌نمایی آقای جلیلی را دریابید. ایشان قدرت تخریب بسیار زیادی دارند. آتش تهیه‌ی سایت‌های خبری و پیج ‌های اینستاگرامی هوادار ایشان آقای قالیباف را به خاکستر سیاه نشاند.
    • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      9 8
      صدا وسیما را چه کسی نگاه میکند؟
    • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      6 14
      پوپولیست روسری و حجاب و من وعده نمی‌دهم! و پوپولیست مذاکره! (اونم با تیمهای وابسته به بانک جهانی که عامل بدبختی توده زحمتکش در کل جهان هستن) از پوپولیست جلیلی موفق تر از کار دردآمد.شما تا بفهمید که به تیمی رای دادید که بانی فقر امروز ماست همه مان بار سفر بستیم.
    • رضا IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      2 2
      پوپولیست روسری و حجاب و من وعده نمی‌دهم! و پوپولیست مذاکره! (اونم با تیمهای وابسته به بانک جهانی که عامل بدبختی توده زحمتکش در کل جهان هستن) از پوپولیست جلیلی موفق تر از کار دردآمد.شما تا بفهمید که به تیمی رای دادید که بانی فقر امروز ماست همه مان بار سفر بستیم.
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      6 2
      آقا محمد جاش بیفته می فرمایید رسانه میلی است و هیچ بیننده ای نداره !! این همه تناقض رو چه کار خواهید کرد ؟؟
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    9 28
    مزخرف.صبرکن همونطور که اروپا به راست افراطی برگشت ایران هم برمی گرده.دیگه ازمکرون که سیاس ترنیست این پرزیدنت واکنشی
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    31 10
    انشالله خدا بهش فرصت نده که راهش رو ادامه بده و به سمت خودش فرابخواند
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    40 7
    جلیلی به ذخیره ها باخت اکثریت مردم شرکت نکردن اگر اکثریت مردم شرکت کنند همسال جلیلی باد می برد
    • رضا IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      6 10
      مردم ایرانو باد برده خودشونه سالهاست.اونم به سمت قبله نایک و مک دونالد و ایفون
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    48 15
    مردم ایران تفکر جلیلی را نمی خواهند دیگه چطوری باید بگن مردم ایران دوست دارند مثل مردم همه دنیا زندگی خوب داشته باشند نه اسیر یک مشت ادم منوهم
  • GR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    51 11
    مردم حتی با مشارکت حداقلی باز تفکرات تندرو امثال جلیلی رو پس زدن! مردم براشون سوال که این همه کشور مسلمان در دنیا داریم و چرا فقط شما به زور قصد دارین مردم رو محجبه کنید! مردم سوال دارن چرا آقای پناهیان که هر روز دم از ساده زیستی امام علی می زند در حال حاضر در سعادت آباد زندگی می کند!!
  • داود IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    25 4
    سلام جناب موسوی. متأسفانه نگاه‌های ایدئولوژیکی کمتر دچار بازبینی و اصلاح می‌شوند. جناب جلیلی مطمئناً از سر صدق و راستگویی عمل می‌کنند، اما متوجه نیستند این نگاه منسوخ و تاریخ‌گذشته است. ما یک روزی با نداری‌ها به‌خاطر جوانی انقلاب و حاکمان راستگویمان می‌ساختیم، اما بعد از ۴۵ سال فرزندان این آب و خاک قبول نمی‌کنند که هنوز درگیر مشکلات همان روزهای اول انقلاب باشیم و دنبال روش‌ها و نگاه‌های جدید به حکمرانی هستند.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    10 1
    نظرات را درج کنید
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    16 32
    خلایق هر چه لایق خواهیم دید سال آینده هم بیا یه متن بلند بالا از خدمات بلند بالای دولتتون بگید پول پاشیها و لجن پراکنیهای هوا داراشون رو یادمون نرفته همه این متنها و گفتگو ها بماند برای اون روز که باید پاسخگو باشیم
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      13 8
      توی این سه سال خیلی پاسخگو بودید ؟کسی اجازه سوال داشت
  • Abas IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    20 0
    آنچه عیان است چه حاجت به بیان است
  • حرف حق IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    24 34
    چون تفکر قومیتی بهش رای نداد چون وعده بیخود نداد چون حتی یک بار طرف مقابلش رو تو خطاب نکرد چون هیچ وقت مانور نداد پاشو تو جبهه ازدست داده
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    10 30
    تحلیل شما فقط به درد خودتون و هم فکران شما می خوره که دارید در لباس دوست برای جبهه انقلاب مدام دشمن اضافه می کنید
  • Automatic-Man IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    30 9
    من اصلاً نمی‌خواستم تو انتخابات شرکت کنم و دور اولم رأی ندادم،‌ ولی دور دوم به دکتر پزشکیان رأی دادم تا به‌قول شرف اهل قلم: «دفع بلا کرده باشم»؛ یعنی دقیقاً همون‌طور که شما گفتید، واکنشی بود و نه کنشی. بیشتر از خود جلیلی این اطرافیانش بودن که من رو ترسوندن. از طرفیم جلیلی به‌طور تمام‌قد مدافع و دنبال‌کننده اون سیاست‌های بسته و محافظه‌کارانه‌ای که تقریباً اکثریت مردم ازش بیزارن - مثل گشت ارشاد، فیلترینگ، انتقادناپذیری و محکومیت منتقدین سیاسی و... - بود.
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    13 32
    عجب تحلیل مغرضانه ای دارید درست مثل انتقاداتی که به شهید رئیسی وارد می کردند و می کنند. شاید درست می گفت آن دوستی که معتقد بود ملت ایران خصوصا آنهایی که خودشان را خواص می دانند لیاقت ریاست جمهوری این دو بزرگوار را پیدا نکرده اند.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    27 8
    واقعا اقای موسوی فکر میکنید ایشون تغییر ریل می دهد یا به حرف شما توجه می کند وقتی دایره منظومه فکری ایشان این است که ما انقدر مردم را وادار می کنیم ک زیر فشار تحریمها له شوند تا تحریم کنندگان روزی از کار خودشان پشیمان شوند.!! یا همون ارتباط با ۲۰۰ کشور ک تصور میکرد بدون اجازه کدخدا ممکن است!! لطفا تنها توصیه ای ک می توانید به ایشان بنمایید این است ک حالا ک مردم شما را نخواستند.( ۱۶ میلیون حاضر در رای + ۳۰ میلیون غایب) لطفا فقط عقب بنشینید و اندکی استراحت کنید و در عمق راهبردی افکارتان غرق شوید و بگذارید دولت جدید شعاع امیدی به قلب مردم بتاباند و درهای این قفس را بر روی جهان بازگشاید. آقای جلیلی در سه دوره رییس جمهور از سایه ات خیری نرسید لطفا فقط همین یکبار شر بیشتری مرسان!!!
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    34 11
    نه جلیلی هیولا بود نه پزشکیان منجی .. خیلی زود مشخص میشود
  • DE ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    29 8
    در انتخابات بازنده است اما در انتصابات پروندۀ موفقی داشته و با اینکه شش سال مذاکره کرد و ضرر پشت ضرر کسی ازش نپرسید این همه رفتی و آمدی و از بیت المال هزینه شد که به ملت ضرر بزنی
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    28 11
    همسال جلیلی چیزی جز ضرربرای منافع کشور وما مردم ندارند منفعت انها برای کسانی است که ازشعارهای ابدوغ خیاری اینها سود می برند روزگار مردم هر روز سیاه تر می کنند کاسبان تحریم
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    26 11
    آقای جلیلی، مردم به رویکرد رای میدن نه برنامه. اینکه در تمام مدت تبلیغات، برنامه‌های پرجزئیات و دقیقتون رو به رخ می‌کشیدین و بی‌برنامه بودن دکتر پزشکیان رو یادآوی می‌کردین، چیزی از ارزش‌های رئیس جمهور منتخبمون کم نکرد. ما منتظر برنامه ایشون با رویکرد خوبی که دارن میمونیم، اما برنامه‌های شما با رویکرد بدتون رو نمیخوایم.
  • ایرانی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    13 47
    مردک! سعید جلیلی الان سیزده و نیم میلیون حامی دارد که نه و نیم میلیون آن دو آتشه هستند؛ جنابعالی چند تا دونه حامی و طرفدار داری؟
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      7 9
      با تقلب
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      8 6
      جانبداری از تفکرات دکتر جلیلی در این زمانه کار هرکسی نیست . سواد و تجربه زیادی می خواهد تا درک کند که جلیلی دنبال چه بود . خواص زیرک طالبانیسمش را به عوام تزریق کردند تا راحت ..........
  • ایرانی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    14 30
    مردم ادامه آن مسیر خسارت بار را بر جلیلی ترجیح می دهند، چون اکثرا عوام هستند و فریب امثال جنابعالی را می خورند. ضمن اینکه اگر مردم می آمدند، پزشکیان 40 میلیون رای می آورد، آن موقع باید به جهالت ایرانی جماعت گریست، ابله
    • رضا IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      5 3
      جهالت خیر.نوکر صفتی.فیلم هفت سامورایی کوروساوا را ببینید.مردم ما اسیر راهزنان خارجی هستند که اونا میگن ارزش پولمون چقدر باشه. برخلاف مردم اون روستا عاشق راهزنانشون هستن.
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      1 3
      عوام باعث قوام
    • ح IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      8 4
      اولن جوش نزن اخوی. احتمالن خودت رو واسه پست و مقام سفارشی آماده کرده بودی که به هم خورد. آره اخوی ما عوامیم. ما عوام رو به حال خودمون بزارین. فقط یک سوال. از کجا فهمیدی که جلیلی خیلی برنامه داشت؟ اینکه مشاوراش بهش گفته بودن روی میز سه چهار جلد کاغذ بزار؟ که هیچوقت باز نکرد ببینیم چیه. یا اینکه هی یه کلمه میترینگ یاد گرفته بود هی میتیرینگ میتیرینگ میکرد. میتیرینگ یعنی اندازه گیری. کسی که اجازه داده گاز میدان سلمان بسوزه بره هوا و آلودگی ایجاد کنه ولی جلوی فروشش ولو به قیمت کم رو به بهانه اینکه قیمت کم بستین گرفته، واسه ما شده کارشناس میترینگ. اخوی تو هنوز فرق برنامه و رویکرد رو مثل اون مرادت جلیلی نمیدونی وگرنه میدونستی که برنامه چیزی نیست که تو 10 یا 20 دقیقه بشه توضیح داد. کسی که مثل ... دروغ میگه توی برجام هیچ چی نگرفتیم و خودش رو زده به فراموشی که پولهامون آزاد شد تحریم تسحیلاتیمون برداشته شد هواپیما خریداری شد قطعات پالایشگاه نفت ستاره خریداری شد و از همه مهمتر از ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل بیرون اومدیم. خلاصه که واسه ملت نه نظرات جلیلیت مهمه نه تو.
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      ابله شمایید و عوام فریب هم کاندیداتون با وعده های کاملا بی تدبیرانه و مسخره تاکنون روی شعار مهاجرت معکوس از شخر به روستا فکر کرده اید؟ این اتفاق در دو حالت میفتد یا شهر ها خراب شوند یا روستا ها شهر شوند خب برادر خراب شدن شهر که موضوعش مشخصه اما شهر شدن روستا ، خب برادر من معلومه که براس مملکت مضره اموزش و پرورش استان از شهر به روستایی در غرب و بعد استانداری از شهر به روستایی در شرق برود اصلا تاکنون اندیشیده اید که چرا بشریت با وجود روستا شهر ساخته؟ نمیشود که بیمارستان مرکزی در روستایی در شمال باشد و دانشگاه علوم پزشکی در روستایی در جنوب!! شاید هم قصدتون ایجاد این امکانات در تمامی روستا هست که بازهم تماما هزینه ی اضافی هست بعد با این وعده و وعید ها میلیون ها هموطن روستا نشین را همراه با پول و شام فریب میدهید عوام فریبی یعنی این که البته خداروشکر خداروشک با تمامی هزینه هایی که کردید و وعده های مسخره ای که دادید بازهم چیزی جز اقلیتی بیش نیستید
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    11 8
    خیلی عالی نوشتی برادر عزیز واقعا من هم نمی خواستم رای بدهم ولی از ترس آمدن آقای جلیلی با آن طرز فکر به آقای پزشکیان رای دادم
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    9 9
    به حرف نیست...ببینیم این چهارسال غربگرا ها چه میکنن...نشه که بگید خودکرده را تدبیر نیست
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    10 6
    چیزی که اصلاح طلبان به زور می خواهند توجهی به آن نکنند و بقیه را هم مجاب کنند درباره آن بحثی نکنند، آرای قومیتی بود که بدون شک باعث پیروزی آقای پزشکیان شده است. همین طور که در همین سایت خبرآنلاین هم درج شده، آقای احمد بخارایی، جامعه‌شناس در مصاحبه با دنیای اقتصاد گفته" اگر به جای پزشکیان، جهانگیری یا آخوندی بودند، قطعا جلیلی رای می آورد".
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    7 4
    البته باید به پزشکیان هم توصیه کرد اطرافیان خودش رو درست انتخاب کنه.حضور ظریف و دار ودسته اش وجهه پزشکیان را تخریب می کند.باید توصیه کرد که مشاوران وکابینه رو درست انتخاب کنه و عروسک خیمه شب بازی بقیه نباشه
  • Iraj IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    7 6
    این جماعت کاری کردند که مردم از گودزیلا کمتر از می ترسند تا جلیلی
  • ایران عزیز IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    12 5
    کسانی که تشنه قدرت هستند ولی ظرفیت لازم را ندارند واساسا شناخت کافی واطلاعات لازم ازسیاستهای اداره جامعه وایجاد روابط با خارج بلد نیستندودرنتیجه اهمیتی برای کشور ومردم ومنافع ملی قایل نیستندمانند اقای جلیلی با گروهی ازتندروها هماهنگ شده اند فقط برای ضربه زدن به مردم وکشور بخاطر عقاید پوچ خود.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    8 5
    جوابش مشخصه چون شماها عقده ای هستید، کسی که با انگیزه فیلترشکن و گشت ارشاد و قومیت و قبیله و... رای میده یک لمپن سیاسیه
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    7 7
    نمیدونی چرا؟ چون در تمام جوامع دانایان در اقلیت و ابلهان در اکثریت هستن
    • Dj IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      ابله جد وابادته مرتیکه
  • محمد IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    5 3
    به نظر من اشکال آقای دکتر جلیلی این است که نظر خود را غالب بر نظر دیگران می داند و برای رأی و نظر دیگران ارزشی قائل نیست. نگاه ایشان از بالا به پایین است و هیچگاه نمیخواهد تغییری در نظرات خود بدهد و آنها را با گذشت زمان و تغییرات ایجاد شده در کشور و بالاتر از آن در جهان اصلاح نماید. به نظر من ایشان نظریه پرداز خوبی است ولی هیچگاه نباید در کار اجرایی قرار بگیرد آنچنان که تاکنون نیز مدیر اجرایی جدی نبوده است. چراکه بین نظر و عمل فرسنگ ها راه فاصله است.
    • ح IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      از کجا فهمیدی نظریه پرداز خوبیه؟ برادر من این همه آدم باسواد تو مملکت داریم این همه استاد دانشگاه نخبه داریم اونوقت ایشون رو با چه کسی مقایسه کردی که میگی نظریه پردازه؟ برادر حرفهای توهمی نظریه نیست. اینکه تز بدی زمستان سخت میاد اروپا بهمون التماس میکنه بهشون گاز بدیم نظریست؟ اینکه آقای لامبورگینی تز میده که خسارت تحریم برای آمریکا صدها برابر ایران بوده بنابراین یک روزی خود آمریکا میاد التماس میکنه تحریم رو برداره این رو بهش میگی نظریه؟ نه برادر اینها تراوشات یک ذهن متوهمه. یک ذهن بسته که نه دنیا رو میشناسه نه تحریم میشناسه نه عدد و رقم میشناسه نه قبول میکنه دنیا یک سری قوانین داره.
  • FR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    7 5
    این همه اصلاحطلبان در این چند سال به دروغ گفتند که شورای نگهبان با رد صلاحیت ها باعث کم شدن مشارکت شده حالا مشارکت از 48.8 در دوره قبل رسید به 49.8 یعنی فقط 1 درصد افزایش مشارکت، این نهایت تاثیر حضور نماینده اصلاحطلبان در انتخابات بود.
  • ساسان IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    8 7
    من خودمم دور اول رای ندادم بیش از ۱۵ سال بود که رای نداده بودم اما دور دوم از ترس جلیلی رفتم رای دادم چون تفکر خودش و اطرافیانش منو واقعا می‌ترساند
    • سلطان IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      5 3
      بزرگترین گناه ترس است .
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      8 12
      شما همچنان بترسین.چون فکر جلیلی وروش جلیلی بن بست نخورده.زنده است.وادامه دار می آد روزی که التماس برنامه های اقتصادی جلیلی رو داشته باشین. ....چه داند قیمت در وگهر
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    3 2
    نفرتی که اگر کمی جدی تر پمپاژ می شد.... اعتراف جالبی بود ممنون
  • مریم IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    5 4
    احسنت ،بسیارعالی اصل مطلب را بیان کردین
  • ارجمند IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    6 4
    اتفاقا این کارها را ستاد آقای پزشکیان وفرماندهی خاتمی انجام داد
  • معین الرعایا US ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    6 7
    آقای موسوی! اگر یه جو انسانیت داری و مختصری شعور داری، سوالی را که بارها از شما و کارشناسان تان پرسیدم پاسخ میدادید، یا حداقل منتشر میکردید. اما هیچکدامتان انسان نیستید و شعور هم ندارید. باز هم از باب اتمام حجت سوالم را تکرار میکنم. شما باز هم برای رفع تحریمها، دنبال مذاکره هسته ای هستید، و از همین الان میگویم نتیجه نخواهید گرفت. به علاوه، صنعت هسته ای و صنایع نظامی، جزو منافع ملی هستن. برای بار آخر میپرسم که فلسطین چه منفعت ملی ای داره؟ چرا برای رفع تحریمها درباره موضوع فلسطین مذاکره نمیکنید؟ به چه دلیل از هسته ای مایه میذارید؟ انسان باشید و پاسخ دهید. اما اگر انسان نیستید و حاضر به پاسخگویی نیستید، هر طور که صلاح بدانیم عمل خواهیم کرد و بعد از این هم، نه دیگه با شما حرفی داریم و نه با سایرین. آخه آدم بیشعور، مگه هر کسی که ایرانی است باید یا طرف جلیلی باشه یا پزشکیان که ورداشتید تمام سایت را، به اخبار این دو و طرفدارانشان اختصاص دادید؟؟
  • علی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 3
    عالی گفته
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    9 6
    جلیلی همسال جلیلی دست از سر ما مردم بردارند تا اخر عمر ممنونشون میشیم
  • باز نشسته IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    6 2
    حقیقت محض
  • لیلا IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    13 11
    جناب خیلی چرندیات نوشتی این چرندیاتی که نوشتی نثار پزشکیان هست نه آقای محترم وباعقل و سیاست و دانایی چون دکتر جلیلی است.اگه صدبار دیگه زمان به عقب برگرده جز به دکتر جلیلی به کسی رای نخواهم داد .در مناظره ها مشخص بود کی باادب ومنطق صحبت میکرد وکی چقدر بی ادبانه به مردم توهین میکرد وتو هواصحبت میکرد.امیدوارم پزشکیان بلایی سرتون بیاره که اون موقع ببینم بازم از این چرت وپرت ها تحویل میدید.اشکال احمق هایی امثال شما میدونید چیه .اینه که روحانی خرابکاری کرد شهید رییسی جمعش کرد .وبعد بگیدکار اصولگرایان بود که این همه خرابکاری دارن میکنن .حالا نوبت پزشکیان هست که گند بزنه به همه چیز وبعد از ۴ساله دیگه یه انقلابی زحمت کش دیگه بیاد گند کاری پزشکیان رو جمع کنه.حواسم نبود اینقدر حرف زدم آخه حرف زدن به قول ظریف برای گوسفندهایی چون شماها بی فایده هست.
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      8 5
      به به ،چه کلام آراسته به ادب و تزاکت. عزیزم خود جنابعالی و دور و بری هایت کافی اند تا با افکار و کلامتون ،مردم رو فراری بدین ،یعنی درست همون اتفاقی که در انتخابات افتاد و منجر به پیروزی اصلح شد .شماها هروقت دستتون برسه میزنید و می گیرید و می بندید و حکم به تبعید می دید و مملکت می زنید بنام ،هر وقت کم میارین فحش میدین ولی الحمدالله تعداد ما ایرانی های بافرهنگ و شجاع که ایران رو برای همه ایرانیان می خواهند حتی برای شما بی ادب‌های بی تدبیر ،بیشتر است و هرازگاهی عرصه رو دراختیار شما می گذاریم ولی هربار شماها ثابت می کنید که میل به رسیدن به بلوغ عقلی ،سیاسی و اجتماعی ندارین و باز هم گند می زنین به همه چیز و باز هم ما باید خودمون مملکت رو دست بگیریم. انشالله شماها هم در محضر امثال پزشکیان ها ادم خواهید شد
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    3 0
    دقیقا زد توخال
  • احسان IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    4 6
    آقای موسوی، نقد آقای جلیلی اشکالی ندارد، به هر حال شما هوادار نامزد پیروز هستید ولی خیلی اغراق کردید، به جمله ای که نوشته اید دقت کنید: ((خوب می دانید که اگر تحریمی ها تصمیم می گرفتند روز جمعه ای از خانه بیرون بزنند رقیبتان دست کم چهل میلیون رای می آورد)) میان مشارکت انتخابات ریاست جمهوری حدود ۷۰ درصد بوده(به استثنای سال ۸۸)، یعنی حداکثر ۱۲ میلیون به آرای آقای پزشکان اضافه می شد، با این فرض محال که همه آنها اصلاح طلب حامی آقای پزشکیان هستند، و نه گزینه های متفاوت اصلاح طلب یا اصولگرا
  • م ص IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    4 8
    در جنگ صفین معاویه از قرآن استفاده کرده و قرآن سر نیزه ها زد در صورتیکه قرآن ناطق روبرو ایستاده بود در مناظرات آقای پزشکیان از شهید رئیسی استفاده کرد و ایشان و دولت ایشان کوبید در صورتی که به کسانی که دل بیدار دارند و دنبال گندم ری نیستد پوشیده نیست و نخواهد بود ایشان همه فکر و ذهنش دغدغه مردم برای رضای خدا بود و همسو با رهبری بود ایشان حاضر نبودند از خودشان دفاع کنند دوم آقای پزشکیان از آیات و نهج‌البلاغه استفاده کردند اگر به آیات و .... عمل نکنند عالم بی عمل هستند سوم هر دروغ و کردا و گفتار کذبی که داشتند به آقای جلیلی و بقیه بزرگان بستند چهارم جهل مردم بر عقل آنها غلبه کرد و رئیس جمهور قومیتی را انتخاب کردند اینها بهشت را به گندم ری فروختند . آقای پزشکیان نه کار بلد هستی نه تعهدی دادی لااقل به وظایف مسئولیتی که پذیرفتی عمل کن تا جهان باقی و ما زنده هستیم داستان رئیس جمهور شهید و دولت سیزدهم به فرزندان و بقیه کی گوییم که ایشان خزانه پر و قرار داده‌ای بسته شده تا حدودی بدهی‌های پرداخت شد کرامت انسانی و ایران قوی تر ، دفاع از مظلوم کردم فلسطین و............. انجام دادند
    • ح IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      1 2
      آخی. چه حیف. فکر کردین خدا خوابه و شماها رو اسب مراد سوارین و تا 5 سال دیگه میتازونین و میگیرین و میبندین ولی نمیدونستین که خدا بزرگترین مکرکنندگان بود. صدای غم مادرها که دلواپس آینده بچه هاشون بودن و نجوای غصه های پدرانی که در تنهایی فرسوده میشدن از شرمندگی زن و بچه و خمیده شده بودن از سنگینی بار گرانی به آسمون هفتم رسید و خدا شنید و اونهایی که باید میشنیدن خودشون رو زدن به کری و زدن زیر سوگندشون. مکر کردن با آمار ساختگی. مکر کردن با دروغهای زشت. مکر کردن با به گردن گذشتگان انداختن. مکر کردن با افتخارات دیگران رو مال خود دانستن و مکر کردن ...... و خداوند بهارین مکرکنندگان است.
  • جی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 2
    آقای موسوی کاری ب جلیلی و الباقی نداریم...این جمله : من برای این پرسش ها پاسخ های خودم را دارم . وقتی شما ظرف پر دارید، چی داخلش قصد دارید بریزید. دنبال جواب نمیگردید. دنبال هر چی میگردی بگردد. بیخیال این وادی
  • امیر IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 3
    منبع جلیلی رای دادم.اما دوستان،همه ما بازی خوردیم.فرقی نمیکرد،پزشکیان رای بیاورد یا جلیلی.انهایی که قبل انتخابات همدیگر را به فساد وبیکفایتی متهم میکردند،بعد از اعلام نتیجه،به یکدیگر تبریک گفتند.چون توانستند دوباره از جهل مردم استفاده کنند وبه انتخاب خودشان مشروعیت جمهوری را تحقق ببخشند.انه برنده واقعی انتخابات هستند.ما رکب خوردیم،ما باختیم.سیاست یعنی همین.
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    4 5
    موسوی نوشته هایت حکایت از عقده ها و بغض های زیادی است که مثل دمل درونت را پر کرد و بالاخره ترکید الان معلوم نیست دوستی یا دشمن اگر دوستدار کشورت هستی باید آرزو کنی دولت جدید مردمی با شدر و مشکلات را حل کند این چرت و پرت ها چیه نوشتی
  • ناشناس IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    3 7
    پزشکیان وگروهی برای رای آوردن به حربه بی بندو باری جوانان و زنان که در دوره های قبل پایه ریزی شده بود متوسل شدند وبه گزینه اعتراض حق مردم است حتی اگر به کشیده شده پای غربیان به معرکه توجه نکردن به افراد مفسد جامعه مانند ظریف که حاضر بود جانش را بدهد برای روی کار آمدن وهمه می‌دانند پزشکیان حکم بایدن را دارد برای ایران وهیچ برنامه ای بخودی خود ندارد هر چه برایش ظریف و امثال آن تصمیم بگیرند مثل عروسک خیمه شب بازی می‌کند این آقا مرد سیاست نیست آلت دست شده بنده خدا --خدا عاقبت ملت را بخیر کند
  • ناصرخان IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    5 4
    اکنون با این انتخابات بر همگان آشکار شد که همه جریان اصولگرایی حداکثر ده میلیون بیشتر نیستند همین‌ها هستند که برسر سفره انقلاب چمبره زده وحاظر نیستند جایی برای دیگران بازکنند براستی این جماعت اقلیت تا کی می‌خواهند خودرا گروه برتر بدانند
    • FR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      0 0
      جالبه که اصلاحطلبان به آقای رئیسی با 18 میلیون رای میگفتند رئیس جمهور حداقلی، حالا چه اسمی برای رئیس جمهور با رای 16 میلیون می خواهند بگذارند. همچنین آقای رئیسی 30 درصد رای واجدین شرایط را بدست آورد در حالی که آقای پزشکیان با بدست آوردن 26 در صد از آرای واجدین تبدیل به کم اقبال ترین رئیس جمهور تاریخ جمهوری اسلامی شدند.
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      0 0
      مگه اون سمت چند میلیون رأی بیشتر دارند؟
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    7 8
    آقای نویسنده که عکستا گذاشتی عجب کله ای داری، بیخود نیست که این موهات اینقدر رشد کرده علتش اینه که ریشه موهات تمام جمجمه ات را پر کرده . مرد حسابی نصف ای چرت و پرتایی که گفتی تکراری نوشتی .هی گفتی پس گفتی .حیف ای کله ای که تو داری بو اون موهات را بازار آزاد بفروش ،مشتری داری . فکر نکن از روی عداوت میگم نه، دارم راهنمایی ات میکنم
  • م.م IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 3
    جناب موسوی همین متن شما کاملا در مورد چناب پزشکیان صدق میکند ضمن اینکه دکار جلیلی حافظ کل قرآن هستند نه آشنا با قرآن و یک شخص با برنامه کما اینکه درطول مناظره جناب پزشکیان هیچ برنامه ایی جز گرانی بنزین و گرانی و مسکن ارائه ندادند
  • خانم جلسه ای IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    6 3
    در پاسخ به کاربر 18:00 لیلا:از نوع کلامتان فهمیدیم چقدر با ادب تشریف دارید که از ادب و توهین در مناظرات دم می زنید!!! هر چند بقول خودتان بحث با شما گوسفندان آب در هاون کوبیدن است،شما و امثال شما که در پای منبر خانم جلسه ای ها این خزئبلات دشمنی با روحانی و حقانیت جلیلی رو با فرغون ریختند تو سرتان،و نحله گفتاری شما هم که الحمدالله چیزی بنام فسفر خاکستری مغز در کاسه سرتان نیست و بقول خودتان (مانندگوسفند)هر چرت و پرتی را که به خوردتان بدهند،کورکورانه قبول کرده و بی هیچ سئوال و پرسشگری نسبت به این بدیهیات که چه کسی حق و چه کسی ناحق است؟بع بع گوینده جلسات خود را تکرار می کنید!بی آنکه به خود زحمت بدهید حداقل قیمتهای زمان روحانی را با دولت مطبوعتان مقایسه کنید!بعد با پشت دست به دهان خانم جلسه ای که هر شب پای منبرش می نشینید بزنید که چرا اینهمه دروغ را به شما ساده باوران حقنه می کند؟اگر روحانی بد بود چرا مردم دوباره به پزشکیان که از نظر همفکران شما دنباله روی روحانی است رأی دادند؟من مثل شما بی ادب نیستم فقط خواستم حرفتان را با مثال به خودتان برگردانم،تا عین بی ادبی از ادب و معرفت خود دم نزنید!
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    6 0
    عبدالجواد عزیز اگر سعیدجان قرار بود از این سوالات که شما ازش خواستی از خودش بپرسه که الان این نبود، اینجا نبود.
  • روح IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    هر چی نویسنده میگفت مهم نیست در ادامه بهش اشاره کرد و به جلیلی چسبوند. فضای دو قطبی شدید یعنی هرکی پوپولیست تر بود برنده میشه. تو ایران تگ قومی هم بهش اضافه کنید. تمام
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    بخدا قسم من فقط ب پزشکیان رای دادم جلیلی نیاد والا چند دوره بیخیال انتخابات بودم از ترس قطعنامه های پی درپی مذاکرات دوران جلیلی کاسب تحریم رو آوردم میان بد وبدتر به بد رای دادم
  • ali IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    ای کاش همیشه بخش نظرات فعال باشه این دو قطبی شدن جامعه توسط اصلاح طلب ها همیشه تو انتخابات فعال میشه جامعه رو به نابودی داره میره داریم به جنگ نزدیک میشیم هم مال اقای روحانی بود می خوان خیابون ها رو زنونه مردونه کنن جالبی نتایج اینه که 6 میلیون از 16 میلیون رای در دروه دوم اقای پزشکیان بخاطر تنفر از رقیبشون بوده نه رضایت و تایید آقای پزشکیان (پس خیلی واضح که فضا رو شما دو قطبی میکنید) کمی منطقی باشه
  • ح IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    آخی. چه حیف. فکر کردین خدا خوابه و شماها رو اسب مراد سوارین و تا 5 سال دیگه میتازونین و میگیرین و میبندین ولی نمیدونستین که خدا بزرگترین مکرکنندگان بود. صدای غم مادرها که دلواپس آینده بچه هاشون بودن و نجوای غصه های پدرانی که در تنهایی فرسوده میشدن از شرمندگی زن و بچه و خمیده شده بودن از سنگینی بار گرانی به آسمون هفتم رسید و خدا شنید و اونهایی که باید میشنیدن خودشون رو زدن به کری و زدن زیر سوگندشون. مکر کردن با آمار ساختگی. مکر کردن با دروغهای زشت. مکر کردن با به گردن گذشتگان انداختن. مکر کردن با افتخارات دیگران رو مال خود دانستن و مکر کردن ...... و خداوند بهارین مکرکنندگان است.
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    نه، عزیزم. چون طرف مقابل دوقطبی، یعنی مردمی که به پزشکیان رأی دادند؛ فریب وعده بی ربط دربارۀ «گشت ارشاد» و «فیلترینگ» و «حجاب» را خوردند که اصلاً در ایران اختیارش در دست رییس جمهور نیست. یکی، دو، سه سال دیگر هم هر کس به پزشکیان رأی داده دعا می کند ای کاش دستش می شکست و رأی نمی داد. کسانی که در این شرایط اقتصادی، برای توقف گشت ارشاد و... به کسی رأی دادند که پس از شانزده سال نمایندگی مجلس، در جواب هر سؤال می گوید هرچه کارشناس گفت؛ صلاح کار خود را نمی دانند؛ اما در جمهوری اسلامی ایران، انگشت مردم است که تعیین کننده است! تو هم اینقدر جوش می زنی، مزد و جیره از خاندان هاشمی می گیری یا نه؟!
  • ناشناس IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    مثل همیشه عالی،ممنون از جنابتان
  • جواد IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 6
    درود وسلام به جناب موسوی که این چنین بازبان اخلاق وساده کشکول اقای جلیلی راتخلیه کرد.اما انتظار نمیرود که این مدعیان پوچ گرا اندکی به خود ایندومسیر خود را تغیر دهند.چرا که قایم به تکلیفی هستند که برایشان تبیین کردند
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    2 0
    یا دروغ میگی نیت خیر داری یا نمیدانی نیت خیر جیه اگر نیت خیر داشتی باید دوستانه به خودشان مطرح کنی نه اینکه طرف را مخدوش و تخریب کنی کاملا مشخصه که با آقای جلیلی از نظر سیاسی و ایدلوژیک مخالف و در تضاد هستی و خوشحال از انتخاب نشدونش
  • فاطمه IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    1 1
    مشخصه که دلیلش چیه رسانه + ثروت= قدرت به عنوان مثال تا سایتهای اصلاح طلب هستن که مثل قارچ رشد میکنن و اخبارو تحریف شده و اونطوری که میخوان به خورد مردم میدن و پولهایی که گرفته میشه برای نشر اخبار... همیشه قدرت در دست سرمایه دار میمونه و به اهل حق نمیرسه. در همه جوامع اهل حق و فهم، کمتر از اهل باطل هستن.
  • سپهر IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 2
    الهی داغت بدلم نمونه سید که هر وقت چیزی مینویسی ذره ای آرام مون میکنه ! اما هزاری هم از این نصیحت ها به این جماعت خود حق پندار کنی فایده ای نداره و باز راه خودشونو میرن ! حالا صرفنظر از این حرف ها میخوام یه نکته رو سربسته مطرح کنم و امیدوارم به کسی برنخوره و اون اینه که خیلی ها احتمال نفوذ رو در ایشون میدن و عامل اون رو که به صورت غیر مستقیم در او نفوذ کرده فرزند استادشون ( دکتر درخشان ) که در اسرائیل درس میده مطرح میکنند الله اعلم ! امیدوارم که این طور نباشه ولی تصور این موضوع لرزه بر اندام آدم می اندازه
  • محمد IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 2
    مرد باش شکست خودتو بپذیر مرد باش برو ازش عذرخواهی کن مرد باش برو به مسعود دلاور تبریک بگو حرف اخر که روی پیراهن جبهه شهدا می‌نوشتند جگر شیر نداری سفر عشق مکن اقای جلیلی همیشه بازنده نرو سایه نم میکشی
  • GE ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 2
    پاسخ قاطع و هميشگى مردم ايران به تحجر منفيست
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    9 0
    من روی سخنم در این نقد بیش از همه به نویسنده این یادداشت است که از افاضات قلمی‌اش چنین برمی‌آید که خود را همه چیزدان است و آنان که مسیری غیر او را در این انتخابات پیمودند مشتی مردم ساده‌لوح فرض کرده که از جهان مدرن یا چیزی نمی‌دانند یا کم می‌دانند. نخیر آقای موسوی، من از آدم‌هایی هستم که جلیلی را نه به خاطر اینکه به زعم شما واجد همة ارزش‌هاست و نه به عنوان کسی که تمام حیثیت انقلاب را نمایندگی می‌کند بلکه به خاطر اینکه صاف‌تر و بی‌حیله‌تر از پزشکیان در عرصه سیاسی بازی می‌کند و اتفاقا به جای نمایش خود، تلاش دارد افکارش را عیان کند، قبول کردم، اشتباه شما و هم‌سویان این است که جلوه‌گری لمپنی پزشکیان را مصداق سادگی و درستی دانستین و او را خبره در حوزه دین می‌دانین، در اشتباه شما همین بس که اگر جلیلی می‌خواست شو سیاسی نشان دهد، هم قرآن را از حفظ دارد و هم نهج‌البلاغه‌دان‌تر از پزشکیان است. بعد هم بدانید که اصلا بخشی از سیاست که شما با آن موافقید اصولا تعصب آرمانی و ارزشی را فقط برای خودشان خوب می‌دانند اما اگر جریان مقابل چنین باشد او را تندرو و بنیادگرا می‌خوانند.
  • جویای حق IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 0
    در بیطرفی وخیر خواهی این سایت وبه احتمال زیاد آقای جواد موسوی همین قدر بس که متن اول من بانام جویای دانش وبا عنوان مرغ همسایه غازه را که مهمتر از متن دوم من که جواب یک هموطن محترم است وتا متن اول نباشد متن دوم فحوای گلامش ابتر میماند را کلا حذف فرموده اند . حالا سوال مهم اینجاس اینجا که تظرات گفته شده تقریبا بی اهمیت اند شما انصاف را فراموش میکنید احتمالا عمدا چطور میتوان باور داشت که در کشاکش قدرت وثروت وشهرت و .. خیرخواه باشید واز طایفه گرایی دور وشایسته سالار خداوند همه ما را به راه راست هدایت وعنایت فرماید .یاحق