زن جوان نازا که به امید بچه‌دار شدن به سراغ طب سوزنی رفته بود وقتی پی برد پزشک معالجش یک دامپزشک است از او شکایت کرد.

روزنامه ایران در این باره نوشت:
چندی قبل زن جوانی با چهره‌ای برافروخته ضمن تسلیم شکایتش گفت: «من و شوهرم حدود 10 سال قبل ازدواج کردیم اما در این سال‌ها وقتی متوجه مشکلات نازایی شدم به پزشکان متخصص مراجعه کردم اما فایده‌ا‌ی نداشت. تا این‌که وقتی از دوستان و آشنایانم مطالبی درباره مزایای طب سوزنی شنیدم تصمیم گرفتم این روش را نیز امتحان کنم. بنابراین با وقت قبلی به مطبی در یکی از محله‌های شمال شهر مراجعه کردم.
مرد میانسال که خود را پزشک و از نخستین متخصصین طب سوزنی کشور معرفی می‌کرد بدون بررسی اسناد و مدارک پزشکی‌ و وضعیت جسمی‌ام ادعا کرد با چندین جلسه طب سوزنی باردار خواهم شد.
هر جلسه 12 دقیقه‌ای هم 28 هزار تومان هزینه داشت. در حالی که تازه درمان را شروع کرده بودم برخلاف انتظارم، پزشک معالج در جلسه سوم مدعی شد کار درمانم را به پایان رسانده و به همین خاطر چند برابر هزینه توافق شده از من پول خواست که به ناچار پرداختم. اما در حالی که به هیچ نتیجه‌ای نرسیده بودم به تخصص او مشکوک شده و بلافاصله به جست‌وجو در سایت اینترنتی سازمان نظام پزشکی پرداختم، اما به نتیجه نرسیدم. تا اینکه تلفنی پس از بررسی‌ و تماس با مسئولان نظام پزشکی دریافتم این مرد دامپزشک است که در زمینه طب سوزنی فعالیت دارد. با اطلاع از این موضوع در حالی که باورم نمی‌شد من و مردم زیادی این چنین فریب خورده باشیم این بار با وزارت بهداشت و درمان تماس گرفتم که کارشناسان مربوطه گفته‌های مسئولان نظام پزشکی را تأیید کردند. حالا هم از دامپزشک متخلف شکایت داشته و درخواست رسیدگی فوری به موضوع را دارم.»

با اعلام شکایت یکی دیگر از بیماران تحقیقات در این‌باره آغاز و سرانجام مشخص شد که دامپزشک در سال 1359 از دانشگاه تهران در رشته دامپزشکی فارغ‌التحصیل شده و مدتی در یکی از دانشگاه‌های کانادا در رشته طب سوزنی به ادامه تحصیل پرداخته است.

سرانجام سال 1382 با مراجعه به کشور بدون دریافت پروانه تأسیس مطب از سازمان نظام پزشکی به فعالیت پرداخته و روزانه چندین میلیون تومان به جیب می‌زند.

این در حالی است که از سال 86 مسئولان معاونت سلامت وزارت بهداشت با اطلاع از فعالیت‌های غیرقانونی دامپزشک متخلف اعلام کردند که طب سوزنی باید از سوی پزشکان بالینی انجام شود و این طب نیز تنها در حیطه اختیارات پزشکان است. بنابراین مطب وی برای مدتی پلمب شد و همه مجوزهایی که در این خصوص برای وی صادر شده بود لغو گردید. اما متهم با طرح شکایتی علیه مسئولان وزارت بهداشت و با استناد به این قانون که وزارت بهداشت و درمان تنها وظیفه صدور مجوز برای پزشکان را دارد و به هیچ عنوان نمی‌تواند مجوزی را لغو کند حکم تبرئه گرفت.

در حال حاضر رسیدگی به پرونده دامپزشک متخلف همچنان ادامه دارد.
56181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =