۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
جنگل سنگده، بهشتی در قلب مازندران

در قلب جنگل‌های هیرکانی در مازندران، منطقه‌ای که همیشه جای وسوسه‌کننده‌ای بوده است، در کنار شروین‌کوه و شهریارکوه و در روستایی به همین نام یعنی سنگده قرار گرفته است. این مکان وسوسه کنند که به اسم جنگل سنگده شناخته می‌شود در نزدیکی سه شهر یعنی ساری، تهران و سمنان قرار دارد. در بخش ایرانگردی امروز قصد داریم سری به این بهشت روی زمین بزنیم، پس همراهمان باشید.

به خاطر فاصله‌ای که جنگل‌های هیرکانی بین این روستا و روستاها و شهرهای اطراف بوجود آورده‌اند، هنوز سنگده دست‌نخورده باقی مانده است. اینجا روستای کوچکی‌ است و قبلا به سیدده شناخته می شده. سنگده از  توابع بخش دودانگه شهرستان ساری‌ است و اهالی آن به زبان مازندرانی حرف می‌زنند. زیبایی این منطقه به جنگل‌هایی‌ است که از جنوب و شمال، آن را محصور کرده‌اند.

در سفر به این منطقه نباید دیدن آبشار اوبن را از دست بدهید. آبشار اوبن، مرز بین سمنان و مازندران است و ارتفاعش از سطح آب‌های آزاد به حدود ۱۸۰۰ متر می‌رسد. برای دسترسی به این آبشار باید از مسیری جنگلی عبور کنید. رسیدن به این آبشار تنها از طریق جاده‌ی روستایی و بعد با پیاده‌روی از بین جنگل ممکن است. امیدواریم گردشگران محترم، در حفظ زیبایی‌های این جنگل کوشا باشند تا این منبع و جاذبه‌ی طبیعی بی‌نظیر، همیشه به همین زیبایی باقی بماند.

منبع : لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1289161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    1 0
    کیلومترها کیپ تا کیپ ماشین جاده های شمالی