خبرها و رویدادهایی با حضور جعفریان، زائری، آخوندی، زارع و زمانی‌

چهره ها و استادان رشته های مختلف علمی و فرهنگی که عضو گروه نخبگان خبرآنلاین هستند، در چه برنامه ها و رخدادهایی حضور یافتند؟

در این گزارش خبری، نگاه کوتاه و مختصری به فعالیت ها و رخدادهایی داریم که پنج چهره و استاد دانشگاه از اعضاء گروه نخبگان خبرآنلاین، در آن حضور یافته اند.

چه خبر از زمانی درمزاری؟
محمدرضا زمانی درمزاری
، حقوقدان و وکیل « الهه قلی فلاح»، دختر روشندل زنجانی است که مرزهای محدودیت و ناتوانی را با اراده بالای انسانی خویش در نوردید. این حقوقدان در یادداشتی با عنوان
« الهه، در جستجوی حق افراد دارای معلولیت! » وضعیت این دختر زنجانی را تشریح کرده بود و در مراسم  اختتامیه کلاس شیشه ای موسسه خیریه دارالاکرام برای او، حضوری فعال داشت. در این مراسم تصمیم گرفته شد که «الهه » بعنوان سفیر رسمی به مهربانی در سطح ملی و بین المللی رسما معرفی شود، موسسه ای در زنجان به نام وی به عنوان " الهه مهربانی" تاسیس شود و فیلم مستند زندگی الهه نیز ساخته شده و در جشنواره بین المللی فیلم مستند پرواز (ویژه معلولان جهانی) به نمایش در آید. « الهه قلی فلاح» به عنوان «شجاع ترین زن پارا اسکی باز جهان» به انتخاب فدراسیون بین المللی نابینایان و کم بینایان انتخاب شده است.
زمانی درمزاری با اشاره به پی گیری موضوع « الهه روشندل زنجایی» نوشت: بناست موکل اینجانب در شامگاه چهارشنبه 30 مهر ماه برای دریافت جایزه جهانی " شجاع ترین زن پارا اسکی باز جهان" به انتخاب فدراسیون بین المللی نابینایان و کم بینایان به آلمان سفر کند و به نمایندگی از جامعه معلولان و ورزشکاران ایرانی و آسیایی در مقام اخذ جایزه جهانی فدراسیون بین المللی مزبور برآید. بر این اساس، وکیل این روشندل بین المللی زنجانی افزود: « همکاران محترم خبرآنلاین در این موفقیت های ملی و جهانی الهه روشندل زنجایی نیز سهیم هستید و به سهم خودم نیز حدشناس و قدرشناس هستم. »

چه خبر از دکتر مهدی زارع؟
مهدی زارع، استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، امشب سه شنبه 30 مهر، ساعت 7 در برنامه زنده ازمن_بپرس در شبکه_آموزش سیما، در مورد ریسک زلزله سخن خواهم گفت .
این استاد زلزله شناسی دو یادداشت طی دو هفته گذشته در گروه نخبگان خبرآنلاین با عنوان «احتمال وقوع زلزله بزرگ در تهران وجود دارد؟» و همچنین « گسل فیروزکوه و احتمال وقوع زلزله‌های شدید در تهران» منتشر کرده است.

چه خبر از دکتر محمدرضا زائری؟
محمدرضا زائری
، دکترای علوم ادیان از دانشگاه فرانسوی قدیس یوسف بیروت، فردا چهارشنبه اول آبان، ساعت 10 صبح ، در سی‌امین جلسه از سلسله نشست‌های نقد و اندیشه با موضوع «همسریابی در فضای مجازی» درباره مساله همسریابی در فضای مجازی سخنرانی خواهد کرد. علاقه مندان برای حضور می توانند به خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان هویزه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ورودی شماره یک، ساختمان مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سالن الغدیر مراجعه کنند.
درباره این موضوع سید حسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، یادداشتی با عنوان « آیا می توان به روابط در فضای مجازی اعتماد کرد؟» در گروه نخبگان خبرآنلاین منتشر کرده است.

چه خبر از دکتر عباس آخوندی؟
عباس آخوندی، عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران  و وزیر سابق راه و شهرسازی، امروز به مناسبت دهمین سال تأسیس انجمن آموزش مهندسی ایران در دانشکده مهندسی انرژی، دانشگاه صنعتی شریف درباره « اقتصاد شهری و مسئله مهندسی از منظر اقتصاد سیاسی» سخنرانی کرد.
او پیش از این در گروه نخبگان خبرآنلاین یادداشتی به بهانه روز مهندس با عنوان «  شرایط اجتماعی و وضعیت مهندسی در ایران » نوشته بود.

چه خبر از دکتر رسول جعفریان؟
رسول جعفریان، مولف، محقق برجسته و استاد تمام دانشگاه تهران، مورد قدردانی و تجلیل قرار گرفت. او به دلیل خلق اثر ماندگار «تاملی در نهضت عاشورا» در آیین «چله عشق» با حضور حجت الاسلام حجتی کرمانی، بروجردی رئیس کتابخانه ملی و نیز حناچی شهردار تهران، مورد تجلیل قرار گرفت.


/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =