۸۵ نفر
۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
الگویی ارزشمند از جنس هموارسازان راه‌های خلاق

برای پاسداشت مکتوب دکتر محمود گلزاری، استاد و روانشناس پیشکسوت در گروه نخبگان خبرآنلاین

برای من آشنایی با آقای دکتر محمود گلزاری، بی تردید فرصتی ارزشمند بوده است. دهه ها همکاری با ایشان در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه، مشاهده جایگاه علمی و قدرشناسی دانشجویان از ایشان، سرتکان‌دادن های محترمانه در راهروهای دانشکده چهار راه لشکر ادامه داشت تا اینکه دکترگلزاری، چند تن دیگر از همکاران گرامی و من در اولین دوره دکتری روانشناسی دانشگاه علامه با هم همکلاس شدیم.
خاطرات خوبی از این سال ها از کلاس های اساتید بزرگوارمان دارم. به خاطر می آورم که در همان زمان های دورهم مشاهده تسلط دکترگلزاری به دست آوردهای روز روانشناسی، زبان فاخر، همراه با آشنایی عمیق ایشان با علم النفس و قدما برای من تحسین برانگیز بود.

شک ندارم که اولین نشانی که برای کتاب های روانشناسی، با خوشحالی و اطمینان به دانشجویان ورودی می دادم، آدرس انتشارات و کتابفروشی رشد بود. این مهم که دکتر گلزاری به ایده ضروری جامعه در حال رشد دانشجویان روانشناسی جامعه عمل پوشاندند که ناشر تخصصی رشته ما باشند، گامی اثربخش در جدی تر شدن مواد خواندنی و ارزشمند برای رشته روان شناسی در کشوربود.

بعدها ایده خلاق نشر سپیده دانایی نشان داد که دکتر گلزاری صمیمانه دغدغه ترویج علم روانشناسی و کاربرد آن را برای کاهش آلام مردم دارند. با نگاه منصفانه به سپیده دانایی می توان دید که هدف آن شناسایی نیازهای روانشناختی و مشاوره ای جامعه، الویت یابی و بومی سازی این نیازها در قالب مفاهیم و راهبردهای روانشناختی کاربردی بوده است.
پیشگاهی در معرفی اساتید روانشناسی با نشر در سپیده دانایی، فرصتی را به دایره وسیع خوانندگان آن می دهد تا با ایده ها، تلاش ها و شخصیت هایی از روانشناسان آشنا شوند نیز کار ارزنده دیگری از این استاد است. شاید هر یک از این پیشکسوتان بتوانند الگویی برای نسل های آینده باشند.

می گویند کسانی ماندگار می شوند که با تلاش هایشان راه را برای سایر پویندگان هموار سازند.
طیف و کیفیت اثربخشی تلاش های آقای دکتر محمود گلزاری از جنس هموارسازی راه های خلاق و بهنگام است که می تواند الگویی ارزشمند برای رشته و حرفه ما روانشناسان باشد.
آقای دکتر گلزاری، تولد هفتادسالگی ات مبارک باد.

* دکتر شیوا دولت‌آبادی، استاد روان‌شناسی و رئیس هیئت مدیره انجمن روان‌شناسی ایران

پاسداشت مکتوب دکتر محمود گلزاری در گروه نخبگان خبرآنلاین

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1325145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =