۰ نفر
۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۷

گروهی از دانشمندان دانشگاه بلفاست کوئین روش جدیدی برای درمان سرطان سینه طراحی کرده‌اند که در طی آن سلول‌های بدن خودشان این بیماری را درمان می‌کنند.

این محققان نشان دادند که با استفاده از یک سیستم انتقال ژن نوآورانه، آن‌ها می‌توانند یک ژن خاص را مستقیما به سلول‌های سرطانی سینه منتقل کرده و باعث مرگ آن‌ها شوند.
این سیستم جدید که DBV نام دارد ژن‌ها را در یک نانوذره که 400 برابر از عرض موی انسان کوچک‌تر است بسته بندی کرده و کمک می‌کند تا آن‌ها مسقتیما به سمت سلول‌های سرطانی حرکت کنند.
دکرت هلن مک‌کارتی از مدرسه داروسازی کوئین، این تحقیقات را با بودجه اختصاص داده از کمپین سرطان سینه انجام داده و جزئیات این روش را نیز در نشریه بین‌المللی داروشناسی به چاپ رسانده است.
او در این باره می‌گوید: در شیوه‌های قدیمی‌تر ژن درمانی، نبود یک سیستم انتقال موثر از مهم‌ترین نواقص در طی روند درمان بود. اما ما با استفاده از سیستم حمل ژنی DVC و استفاده از آن همراه با iNOS اثبات کردیم که می‌توان به شکل موثرتری اقدام به درمان سرطان سینه کرد.
من معتقدم می‌توان در آینده از این روش برای درمان سرطان‌ها سینه پیشرفته که در طی آن‌ها سلول‌های سرطانی به تمام بدن و حتی به استخوان‌ها هم سرایت کرده‌اند استفاده کرد و به این ترتیب شانس نجات یافتن بیمارانی که به درجات شدید سرطان سینه دچار شده‌اند افزایش پیدا خواهد کرد.
ژن iNOs سلول‌های سرطان سینه را وادار به تولید ماده سمی اکسید نیتریک می‌کند که یا باعث مرگ سلول‌ها می‌شود یا کمک می‌کند این سلول‌ها سریع‌تر و آسان‌تر با شیمی‌درمانی یا اشعه درمانی نابود شوند.
یکی از مهم‌ترین مزیات استفاده از این روش این است که سلول‌های سالم بدن بدون آسیب باقی می‌مانند. دانشمندان امیدوارند بتوانند تا 5 سال آینده آزمایش‌ این روش را روی بیماران آغاز کنند.
دیلی‌میل، 28 فوریه

13244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    1 0
    5 سال دیگه که از مادر بیچاره من خبری نیست