غار یخی انگول، جاذبه عجیب قزوین! +تصاویر

در فاصله 40 کیلومتری از شمال غربی شهر قزوین و در استان قزوین پدیده ای طبیعی قرار گرفته است که از لحاظ زمین شناسی بسیار حائز اهمیت است، پیشنهاد امروز ما در بخش ایرانگردی بازدید از غار انگول قزوین است.

در کوهین، سه کیلومتری روستای دینک، غار یخی انگول واقع شده است که در اثر لغزش سنگ‌های دولومیتی قله کوه آن ایجاد شده که جزء غارهای انحلالی استان قزوین نمی باشد. روستای دینک را می‌توان نزدیک‌ترین روستا به این غار دانست.

غار انگول، از سطح دریا 1972 متر ارتفاع دارد. از ویژگی‌های مهمی که این غار دارد به سرما و برودت شدید هوای درون غار برمی‌گردد که به سبب وجود یخ‌های فراوان در دیواره‌ها و کف ایجاد می‌شود. قدمت غار باستانی انگول به دوره بعد از تریاس یعنی دوران دوم زمین‌شناسی برمی‌گردد که فعالیت‌ها و حرکات تکتونیکی (زمین ساختی) منظم صفحات زمین آن را خلق کرده است.

ورودی غار به سمت جنوب غربی با ارتفاع 1.5 متر و پهنای 0.5 متر می باشد، مهمترین چیزی که در مورد غار وجود دارد این است که ورود به غار به خاطر شیب تند و طبقات مختلف آن به هیچ وجه آسان نیست. پیرامون غار نیز با درختچه‌های کوچک کاج احاطه شده است. بنابراین ورود به این غار نیازمند همراهی افرادی است که قبلا به اینجا صعود داشته اند.

منبع : لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =