کشورهای عجیبی که حتی نشنال جئوگرافیک هم قدم در آن ها نمی‌ گذارد! +تصاویر

نشنال جئوگرافیک (National Geographic) که نشریه رسمی انجمن جغرافیای ملی است، تلاش می‌کند تا اطلاعاتی از هر گوشه‌ از این سیاره زیبا به ما منتقل کند. هرکجا که فکرش را بکنید، از بیابان‌ها گرفته تا کوه‌ها، اقیانوس‌ها و آتش‌فشان‌ها، یک گروه تولیدی از نشنال جئوگرافیک به آنجا رفته و به جمع‌آوری اطلاعات درباره آن می‌پردازند.

این فیلم‌برداران و گروهشان اغلب خود را در معرض خطر قرار می‌دهند، و به پیامدهای آن توجهی ندارند. قدرت مادر طبیعت ممکن است به‌ راحتی نادیده گرفته شود، اما بلایای بالقوه‌ای که انسان‌ها می‌توانند ایجاد کنند را نمی‌توان نادیده گرفت. حتی شجاع‌ترین انسان‌ها نیز می‌دانند که مدیریت برخی از شهرها در سراسر جهان - که در تعدادی از قاره‌ها پراکنده‌اند – بسیار سخت است. خواه به دلیل درگیری داخلی، دزدان دریایی خطرناک، شورش‌های خشونت‌آمیز و یا تمدنی مملو از باند تبهکاران باشد یا چیزهایی دیگر، بهتر است حداقل فعلاً از رفتن به این کشورها خودداری کنید.

  • در جمهوری دموکراتیک کنگو اعتراضات بسیار شدیدی اتفاق می‌افتد

درحالی‌که ترجیح می‌دهیم ندانیم که چه چیزی در آن جعبه چوبی در بالای سر این مردان قرار دارد، نادیده گرفتن شور و هیجان روی چهره آن‌ها دشوار است. این نوع اعتراض، که در اواسط آخرین انتخابات در اوایل سال ۲۰۱۹ رخ‌ داده است، به‌طور منظم در جمهوری دموکراتیک کنگو اتفاق میفتد. با داشتن بیش از ۵۰۰۰۰۰ پناهنده و پناه‌جو، مردم خواهان تغییرات مثبت هستند.

  • فساد در آفریقای جنوبی به یک دهه گذشته برمی‌گردد

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، آفریقای جنوبی دارای تاریخ بسیار طولانی از نابرابری و فساد دولتی است. این موضوعی است که رسانه‌ها و عموم مردم در دهه‌های اخیر به‌طور فزاینده‌ای از آن آگاه شده‌اند، اما این بدان معنا نیست که این فساد به‌یک‌باره متوقف‌ شده است. اگرچه از نظر ظاهری آفریقای جنوبی، به‌ویژه کیپ‌تاون (Cape Town)، بسیار زیباست.

  • پاکستان میزبان ۱۲ سازمان خطرناک شناخته‌ شده است

اگر این واقعیت که هند مقر ۱۱ سازمان خطرناک است شما را متعجب کرده، این واقعیت که پاکستان به‌عنوان پناهگاهی برای ۱۲ سازمان مخرب شناخته‌ شده است، باید بسیاری از ما را شوکه کند. این واقعیت غم‌انگیزی است که این کشور در سال‌های اخیر شاهد حملات بسیاری بوده است و تمام‌کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم امیدواری برای بهبود وضعیت کنونی این کشور است.

  • جامائیکا متفاوت از تبلیغاتش است

تعطیلات آفتابی و همه‌جانبه را فراموش کنید - جامائیکا یک سمت تاریک نیز دارد. وزارت امور خارجه آمریکا به مسافران هشدار داده است که به دلیل احتمال زیاد حملات، از رفتن به آنجا خودداری کنند. مهم‌تر از آن، مقامات غالباً محموله‌های زیادی از کالاهای خطرناک را در کینگستون (Kingston) و سایر شهرها توقیف می‌کنند، که اکثر آن‌ها به‌طور جالبی ردی از ایالات‌متحده دارند.

  • دولت و طبیعت در گواتمالا غیر قابل استفاده هستند

این‌ یک رویکرد دو وجهی در گواتمالا است که بسیاری از مسافران مشتاق را از رفتن به آنجا باز می‌دارد. اول‌ از همه، در شهرهای بزرگ‌تر (به‌ویژه شهر گواتمالا) میزان جرم و جنایت بسیار زیاد است و ما در دولت شاهد بی‌ثباتی در تلاش برای مبارزه با آن هستیم. ثانیا، در این منطقه آتش‌فشان‌های فعال نیز وجود دارند.

  • حضور باندهای تبهکاری در هندوراس کلافه کننده است

هندوراس وجب‌ به‌ وجب خط ساحلی دارد و به‌اندازه رفتن به جزایر واقع در دریای کارائیب ارزان است، که می‌شود گفت، خودش نیز در این مشکلات سهیم است. نزدیک به ۲۰۰۰۰۰ شهروند هندوراس در سال‌های اخیر به دلیل خشونت و درگیری‌های باند ازجمله MS-۱۳ و Barrio ۱۸ آواره شده‌اند.

  • نیجریه می‌تواند بسیار خطرناک باشد

ابعاد گسترده اعتراضی که در تصویر بالا نشان داده‌شده است، همه آنچه که نیاز است درباره شدت مشکلات مردم نیجریه بدانید، را بازگو می‌کند. این تهدیدات متنوع است و ظاهراً این روزها بی‌پایان‌اند. حضور سازمان‌های مخرب همراه با فقر شدید منجر به ترکیبی مرگبار در این کشور شده‌اند.

  • ونزوئلا به دلیل تمام اتفاقات بدی که در آنجا می‌افتد سر تیتر خبرهاست

بدون شک از درگیری شدید خشونت در ونزوئلا شنیده‌اید مگر اینکه چند سال گذشته را زیر صخره زندگی کرده باشید. متأسفانه، یک ملت در عین‌ حال زیبا با اعتراضات مداوم مختل می‌شود و بسیاری از افراد محلی در تلاش برای فرار در سطح بین‌المللی و در جستجوی پناهندگی هستند.

  • السالوادور پرخطرترین کشور جهان است

به‌عنوان کوچک‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشور در آمریکای مرکزی، جای تعجب ندارد که السالوادور مرکز فعالیت‌های خطرناک باشد. با هزاران باند تبهکاری که امور را به دست خود گرفته‌اند، السالوادور عنوان نامطلوب "خطرناک‌ترین کشور جهان"  را بر تن کرده است!

منبع: لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =