به‌دنبال اظهارات تند حجت‌الاسلام ذوالنور علیه همسر شهید حمید باکری و پاسخ وی، عزت‌الله ضرغامی در روزنامه جام‌جم به دفاع از همسران شهدا پرداخت.

در این مقاله که با عنوان"برای همسر حمید" منتشر شده آمده است:

 از جنگ و قصه‌های آن گفتن، آن هم این موقع بلاخیز و نیز وقت بلاسوز چه حکایتی است؟

وقتی که با چشمی اشک و دیگری خون، غم‌نامه جانسوز همسری از تبار یاران شهید را می‌خوانم دلم سخت طوفانی است و چشمانم بارانی. شب‌های پادگان الله‌اکبر، شب‌های دو‌کوهه، غروب‌های گلف و زمین داغ و آسمان پر از فتنه و ذهن پر از تلواسه‌های دائم ماندن و یا رفتن یاران. چه کسی پناه آن جان پناهان بود. آن غزل‌واره‌های ناب مردانگی و بی‌نیازی که بودن را عزت بخشیدند و خوشنام و گمنام رفتند تا میراث‌خواران منفعت‌طلب و ناآگاه و زشت‌گو بر شما بتازند و فکر کنند که لب ریخته‌هاشان نصاب بهشت است و جهنم.

تبار شما را می‌شناسم از مهدی و حمید باکری و همت و خرازی و صیاد شیرازی تا بروجردی و کاظمی و باقری و متوسلیان و داوود کریمی و تا ... و کیست که به این مدعیان بگوید کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها؟! و بی‌اختیار یادم افتاد که در قحط سال هیزم، انقلابیون که پایشان کنار شومینه هنگام صرف قهوه عصرانه سوخت در پایان قائله مستنطق ما شدند که هنگام انقلاب کجا بودند؟ و این حکایت روایت تاب‌سوز همه دوران‌ها بوده است و انگار بنا است بماند.

با بغض می‌پرسم حال شما در شب عملیات کدام بود. عشق آمیخته با ترس و یا بیم ممزوج با کمال‌طلبی و استعلاجویی و چه کسی می‌داند حال شما همسران شهدا کدام بود؟ شما یاران شهدا که داغ شقایق دیده‌اید.

کدام حالت وصف شما بود ای زینبیان زمانه در هنگامه عملیات والفجر، محرم، مسلم تا مرصاد و کدام خواهد بود تا چه می‌دانم در چه روزی و عملیاتی دیگر.

اینک چه شده که درد و داغ شما را و ناله‌تان را به آسمان برده‌اند و چنان به خشم‌تان آورده‌اند که به درد می‌نویسید «من همسر شهید باکری هستم.»

مگر آفتاب، مگر آب، مگر آبرو باید از خود بگوید.

آن‌گونه که همت را و حمید و متوسلیان را می‌شناسم اینان را یادم نمی‌آید. کجای جنگ و چه وقت جنگ بوده‌اند. این صداهای مبهم چیست که تا این هنگام عمر به گوشم نرسیده‌اند، من که در غروب فاو می‌خواندم: عصر عاشورا زینب کبری می‌دهد ما را درس جانبازی.

شهادت می‌دهم به یا زهراهای مطهر و عطر معطر جنگ که اگر شما نبودید یاران ما که جهان تنگشان بود چنین شیراوژن به جبهه خصم نمی‌شتافتند و این‌که می‌گویند اگر یاران رفتند زندگی را زمین بگذارید چه حرفی است اینان مگر جوکیان هندند که می‌گویند اگر مرد از دار دنیا رفت زن هم باید بمیرد و ...

بدا به حال ما که ماندیم و دیدیم روزگار پوستین وارونه پوشیدن احکام و مسلمات دین از سوی جماعتی طلبکار و مدعی تا از راه رسیده که بر همسران یاران ما بی‌محابا می‌تازند.

باشید سرافراز به نام، بمانید در مسیر تابناک اسلام ناب محمدی (ص) راه منیر یارانمان را همچنان سربلند، شجاع و فاطمی ادامه دهید که می‌دهید. به همین سادگی.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
    6 2
    زمونه جوری شده کهوقتی حتا یک جو مردانگی هم میبینی، تعجب میکنی.بازم ضرغامی ...
  • بی نام IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
    3 10
    با سلام جناب آقای ضرغامی یادمان باشد که درتاریخ اسلام عایشه ای هم وجود دارد که همسر پیامبر بود وبه نصایح پیامبر گوش نداد.
  • بی نام IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
    2 1
    جناب آقای ضرغامی، از اینکه سری هم به ییلاق اصالتمندی زدید بسیار خرسند شدیم. ایکاش از ابتدای خرداد ماه تشریف می آوردید. هرچند در این زمانه همین هم غنیمت است؛ دیگران که .....
  • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
    1 0
    اين نظر اولي را حتما خود آقاي ذوالنور نوشته خواهش مي كنم لااقل اينو درج كنيد
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
    3 1
    باز هم به شرف جناب اقاي ضرغامي
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
    5 2
    کمی انصاف داشته باشید! تخریب شخصیتهای اصیل جنگ و انقلاب تا کی؟ همسران شهدا شایسته احترام لفظی و عملی بیش از این هستند! بخصوص همسر شهید باکری
  • تلنگر IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
    3 0
    درود به شرفت. باز هم نشان دادي كه هنوز هم شهدا را فراموش نكرده اي. واقعا از اين جسارت و شجاعت آقاي ضرغامي لذت بردم
  • مهتاب KW ۰۷:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
    1 2
    البته ذوالنور در این مسیر تنها نبود و امام جمعه مشهد نیز به فاصله یکی دو روز همان حرفها را تکرار کرد.
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۷
    0 5
    بهتر است جناب ضرغامى به فكر همان گفتمان چند صدايى‌اش باشد ... بيممان اين است كه فردا امثال خاتمى (كه يكروز هم سابقه جبهه ندارد) و حتى جناب لاريجانى (كه حضورش مبهم است) هم ادعا كنند بيشتر از حاج آقاى ذوالنور ـ كه زندگى‌اش در جنگ بود ـ شركت داشته‌اند!!
  • زهیر IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۷
    4 0
    این دوران مصداق کامل فرمایش امیر مومنین است که فرمود: انکم فی زمان القایل فیه بالحق قلیل و اللسان عن الصدق کلیل و اللازم للحق ذلیل. یعنی آقای ضرغامی برادر گرامی یعنی شما در زمانی هستید که گوینده حق کم/زبان راست لنگ/ و همراهان حق خوار و بی مقدارند آقای ضرغامی همین مقدار در این اواخر بازهم غنیمت است.