شما نظر دادید/ ایجاد محدودیت بیشتر برای مقابله با کرونا

چند روز قبل آخرین تصمیمات ستاد مدیریت و پیشگیری کرونا از سوی وزیر بهداشت اعلام شد که از مهم‌ترین تصمیم گیری‌های این ستاد تعطیلی دانشگاه‌ها به مدت یک هفته، کنترل رفت و آمدهای افراد مشکوک به کرونا در سطح شهر و خصوصا در مبادی شهرها، محدودیت ورود به برخی بقاع متبرکه، تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس تا روز جمعه و... بود.

به گزارش خبرآنلاین، در همین رابطه خبرآنلاین از کاربران خود خواست تا بگویند این تصمیمات را در راستای کنترل و سرکوب ویروس کرونا چطور ارزیابی می‌کنند.

اغلب کاربران راه حل را ایجاد محدودیت بیشتر برای عبور و مرور در داخل و خارج شهرها و در خانه ماندن افراد دانستند. آنها نوشتند: «هنوز هم می شه برنامه های بهتری رو تصویب کرد از جمله محدودیت های بیشتر در رفت و امد.»، «لطفا تعارف نکنید همه جا را تعطیل کنید و محکم بگیرید تا مخارج اضافی مردم را بیچاره نکند درعین حال مراقبت های پزشکی باید قوی تر بشه ولی از جابجایی و تحرک فیزیکی مردم بویژه شهرهای الوده ممانعت بعمل اوردید تا این بلا نیز از مملکت رخت بربندد.»، «حکومت نظامی ۱۵ روزه از ۲۰ اسفند تا ۵ فروردین و ضد عفونی کردن تمام مکان های مشکوک در بازه زمانی از راهکار های خوب برای شکست کرونا است.»، «با سلام و تشکر به نظرم علاوه بر تعطیلی مدارس و دانشگاهها باید ادارات را هم تعطیل کنند و فقط بخشهای خدمات رسان فعال باشند، چون متاسفانه مردم ما کرونا را شوخی گرفتن و با باز بودن ادارات جابجایی‌ها و ترددها بیشتر می‌شود، باید در کنار رعایت مسایل بهداشتی محدودیت ها بیشتر و از تراکم مردم کاسته شود. کلا یک هفته همه جا تعطیل شود و از مردم خواسته شود در منزل بمانند.»، «کارمندان ادارات به خصوص پرسنلی که با ارباب رجوع درگیر هستند بسیار در معرض خطر ابتلا هستند ای کاش یک قرنطینه دو هفته ای برای شهرهای درگیر مثل تهران انجام میشد، قرنطینه اگر قدیمی بود و بلااستفاده هیچ کشور اروپایی با امکانات فراتر از ایران از آن استفاده نمی‌کردند، این بحث از هیچ نظر منطقی و معقول نیست اوضاع عادی نیست، لطفا عادی جلوه ندهید.»، «نه تنها باید تعطیل بشه .باید به فکر مردم هم باشید کسب کار تعطیل شده در آمد نیست بانکها قسط های مردم رو عقب بندازان تامین اجتماعی حق بیمه مشاغل رو فعلا نگیرن..صاحب خانه ها با مستاجرشون کنار بیان وخودمون به خودمون رحم کنیم.»

موضوع کمبود ماسک و مواد ضدعفونی از دیگر مباحثی بود که کاربران به آن اشاره کردند. آنها گفتند که با وجود چنین بحرانی در کشور هنوز عرضه و تهیه این اقلام در شهرهایی که بیشترین میزان شیوع را دارند تقریبا امری غیر ممکن است و مسئولان باید برای حل این مشکل فکری کنند.

کاربران نوشتند: «چرا ماسک با قمیت چند برابر هم گیر نمی‌اید؟! از توزیع ماسک عاجزید بعد وعده ماسک رایگان میدهید؟ باید از داروسازان و داروخانه داران ممنون باشیم که ماسک را به قمیت چند برابر می‌فروشند؟»، «دائم می گویند تولید کنندهگان محصولات بهداشتی سه شیفت مشغول کارند روی شیشه تما داروخانه نوشته شده هیچ گون اسپری و ماسک نداریم مرد چه کند حتی الکل هم دیگر نیست. تاسف!»،  «افتضاح ...مدیریت بحران پیشکش...٤تا پدالکلی و ضدعفونی و ماسک بین مردم توزیع کنید حداقل بهداشت رعایت شه نمیخواد مدیریت بحران کنید!!»، «با سلام و احترام :من کارمند بانک هستم ولی متاسفانه امروز شاهد بودم که مردم بدون ماسک و دستکش در رفت و آمد هستن و از طرفی شعب بانک هیچ گونه مواد ضد عفونی کننده هم در اختیار کارمندان و مردم قرار نمی دهند .شعب بسیار شلوغه و اگر کسی به این ویروس مبتلا بود امروز خیلی ها در شعبه ی ما مبتلا شدن.»، «بحث توزیع مواد ضدعفونی نیاز به توجه بیشتری دارد و چه بسا ماسک این اندازه لازم نباشد ولی مواد ضدعفونی اولویت بیشتری دارد و الان به هیچ وجه مناسب نیست. ضمن آنکه میتوان از امکانات نظامی مثل زمان بروز یک جنگ میکروبی و شیمیایی برای پاکسازی اماکن عمومی پرتردد و آلوده و کانونهای میکروبی استفاده کرد. پیشگیری بسیار کم هزینه تر و سهلتر از درمان است.»

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1359718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    3 0
    قرنطینه