۱۳ روستا در استان به صورت سیار آبرسانی می شوند

یوسف عرفانی نسب از کاهش تعداد روستاهایی که به صورت سیارآبرسانی می شدند خبر داد و گفت: این تعداد از ۱۵۰ در سال ۹۵ به ۱۳ روستا در سال ۹۹ کاهش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، یوسف عرفانی نسب در نشست با اصحاب رسانه که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد با اشاره به یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی خاطر نشان کرد : اشتراک گذاری حداکثری تاسیسات و تجهیزات آبرسانی موجود در شهر و روستا مهم ترین دستاورد ما در این زمینه بود و همچنین از ظرفیت شهرها در خدمات رسانی به برخی روستاهایی که در مجاورت آنها بودند نیز استفاده نمودیم.

وی در خصوص اقداماتی که در طول ۹ ماهه اخیر در راستای یکپارچه سازی انجام شده ،تصریح کرد: رفع مشکل تامین آب ۱۱۰ روستا  در این مدت انجام شده است که شاخص ترین این روستاها ،گاوخانه با حدود ۲ هزار مشترک بود.

عرفانی نسب متذکر شد:خط قرمز ما کیفیت آب است و تمام تلاش خود را در این راستا به کار گرفته ایم . ۴۰ پروژه آبرسانی در ۷۴ روستا آماده بهره برداری است که در پویش الف-ب ایران با حضور وزیر نیرو به بهره برداری خواهد رسید. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه بخشی از تاسیسات روستایی سال‌های سال به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلاتی مواجه بوده بیان کرد: در طرح یکپارچه سازی توانستیم بخشی از این مشکلات را رفع کنیم.

وی در رابطه با عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: در حوزه فاضلاب در ۹ ماهه امسال، ۱۰۸ کیلومتر توسعه شبکه با نصب ۲۴۰۰ انشعاب صورت گرفت، همچنین۹۰۰ کیلومتر از شبکه های فاضلاب شستشو داده شده و از مجموع ۷۸۰۰ حادثه که در بخش شبکه فاضلاب پیش آمده، ۱۷۰۰ مورد آن برطرف شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان  در خصوص سنجش کلر باقی مانده در شبکه بیان کرد: در حال حاضر  ۴۳۰ هزار مورد کلرسنجی در شهر و روستاها انجام شده است، همچنین در راستای کدورت سنجی حدودا ۴۰ هزار مورد کدورت سنجی در شهر و ۱۹هزار و ۵۰۰ مورد در روستاها صورت گرفته است.

عرفانی نسب در رابطه با  آب امید، بیان نمود: در این خصوص مقرر شد مشترکینی که صفر تا پنج مترمکعب مصرف آب دارند، مشمول معافیت شوند که در استان مرکزی حدودا ۶۴ هزار و ۸۲۲ خانوار مشمول استفاده از آب امید هستند و امیدواریم با کنترل مصرف توسط مشترکین شاهد افزایش مشترکین استفاده کننده از این طرح باشیم.

عرفانی نسب متذکر شد: تا پایان سال باید اصلاح و توسعه شبکه انتقال آب به طول ۱۱۵ کیلومتر، حفر ۲۴ مورد چاه و ساخت ۱۳ باب ایستگاه پمپاژ، ساخت ۳۲ مخزن با ظرفیت ۱۷ هزار و ۲۸۰ مترمکعب، تعویض دو هزار کنتور، ارتقای کیفی آب شهر فرمهمین تا ۲۲ بهمن، ساخت تصفیه خانه در ۳۶ روستا در شهرستان شازند و ... انجام شود.

عرفانی نسب با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ روستا در استان به صورت سیار آبرسانی می‌شوند، گفت: ۶ مورد از این روستاها در شهرستان اراک و برخی در ساوه و مواردی نیز در اواخر هفته ها با مشکل مواجه می‌شوند و این در حالی است که در سال ۹۴ و ۹۵ حدود ۱۵۰ روستا آبرسانی سیار داشتند که با انجام اقدامات مناسب و بارندگی‌ها، این تعداد امروز به ۱۳ روستا کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش فاضلاب روستاها برنامه ای در کار دولت نیست ،عنوان کرد: در استان تنها دو روستا دارای شبکه فاضلاب هستند که متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی، پروژه های فاضلاب روستایی در کشور پررنگ نیستند، در صورتی که واقعا برخی روستاها به این شبکه نیازمند هستند.

عرفانی نسب اظهار کرد: طرح فاضلاب در هشت شهر اراک، ساوه، خمین، محلات، دلیجان و تفرش، مهاجران و شازند و آستانه استان اجرا شده البته شازند و آستانه به دلیل کمبود منابع مالی هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =