وکیل خانواده قره‌حسنلو: وکیل تسخیری دکتر حمید قره‌حسنلو در بسیاری موارد، برخلاف منافع او، عمل کرده / خانواده خواستار عزل او بوده‌اند

اعتمادآنلاین نوشت: احمد مولایی، وکیل تسخیری قره‌حسنلو: حرفی ندارم چون ما برای شما وکلای حکومتی هستیم

وکیل خانواده قره‌حسنلو گفت: وکیل تسخیری تعیین‌ شده برای قره‌حسنلو، نه تنها اقدام مناسبی در دفاع از متهم نداشته، بلکه در بسیاری از موارد برخلاف منافع این متهم نیز عمل کرده است.

حمید قره‌حسنلو، پزشکی که در چهلم حدیث نجفی برای حضور بر سر مزار یکی از نزدیکان خود به بهشت سکینه رفته بود بازداشت می‌شود و اکنون «متهم به فساد فی‌الارض و محکوم به اعدام» است.

وکیلی تعیینی و وکیلی تسخیری او گفت‌وگویی داشته‌اند که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید:

محسن بیات، وکیل خانواده قره‌حسنلو گفت :وکیل تسخیری تعیین‌ شده برای قره‌حسنلو، نه تنها اقدام مناسبی در دفاع از متهم نداشته، بلکه در بسیاری از موارد برخلاف منافع این متهم نیز عمل کرده است.

مطابق قوانین ایران، وکیل تسخیری فقط در صورتی است که متهم خودش اعلام کند که قادر به گرفتن وکیل نیست و درخواست وکیل تسخیری کند؛ در این صورت از طرف دادگاه وکیل معرفی می‌شود. اما در مورد دکتر حمید قره‌حسنلو و همسرشان که خواستار وکیل تعیینی بوده‌اند و من هم از قبل وکالت ایشان را داشته‌ام و با وجودی که درخواست وکیل تسخیری نداشته‌اند، اما در شرایطی قرار گرفته‌اند که به‌رغم میل و اراده، برای ایشان وکیل تسخیری گذاشته شده و بنا بر گزارش‌ها، کاری که به عنوان وکیل باید انجام می‌دادند، انجام نشده و خانواده رضایت نداشته‌اند و خواستار عزل وکیل تسخیری بوده‌اند و حتی مراتب به خود وکیل تسخیری ایشان هم اعلام شده است.

دکتر قره‌حسنلو مدتی است در قرنطینه بوده و خانواده امکان ملاقات و همفکری برای استیفای این حق مسلم ایشان را ندارند.

به‌رغم اینکه مهلت فرجام‌خواهی همچنان باقی است و هیچ منع قانونی برای اقدام وکلای تعیینی در دسترسی و مطالعه پرونده وجود نداشته، متاسفانه تاکنون مساعدت لازم انجام نشده است که امیدواریم هر چه سریع‌تر این امکان قانونی برای ایشان فراهم شود.

احمد مولایی، وکیل تسخیری قره‌حسنلو افزود :من چه بگویم، خود شما در روزنامه اعتماد نظر بهتر را داده‌اید دیگر. من دیگر حرفی ندارم. ما برای شما وکلای حکومتی هستیم و ساحت روزنامه اعتماد از گفت‌وگو با ما اشکال پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1709780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =