مایک فاسوم، فضانورد ناسا به کاپولا، اتاق دیدبانی ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته و از پنجره‌های متعدد آن چشم‌انداز غیرقابل‌تصور مروارید سفیدآبی منظومه شمسی را تماشا می‌کند.

به گزارش نشنال‌جئوگرافیک، پس از مشکلات ماه گذشته در پرتاب فضاپیمای باری پروگرس و تعلیق برنامه‌های پرتاب کپسول سرنشین‌دار سایوز، برنامه سرنشینان ایستگاه فضایی بین‌المللی تغییر کرد و زمان اقامت آن‌ها در فضا افزایش یافت.

هفته گذشته 3 فضانورد سوار بر یکی از دو کپسول سایوز پارک‌شده در ایستگاه فضایی به زمین بازگشتند و در حال حاضر، فاسوم و دو فضانورد دیگر در ایستگاه به‌سر می‌برند.طبق برنامه قرار است سرنشینان جدید ایستگاه فضایی با عنوان اکسپدیشن29 در نیمه نوامبر / اواخر آبان آینده رهسپار مدار 350 کیلومتری شده و در ایستگاه فضایی بین‌المللی مستقر شوند. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید. 

 

برای آن‌که منظره بی‌نظیر زمین را از درون اتاقک تماشا کنید، اینجا را کلیک کنید. برای تماشای آرشیو خبرآنلاین از تصاویر ایستگاه فضایی بین‌المللی و آن‌چه فضانوردان از زمین می‌بینند، به بخش مطالب مرتبط که اندکی پایین‌تر قرار گفته مراجعه کنید.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    4 1
    منظره ترسناکیه