جعفر شیرعلی نیا که هشت سال جنگ تحمیلی را در کتاب «هشت سال اینگونه گذشت» به صورت متن و تصویر روایت کرد، از تدوین کتابی دیگر به همین شیوه درباره خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، جعفر شیرعلی نیا با اشاره به اینکه در حال تدوین کتابی است که به همان شیوه کتاب «هشت سال اینگونه گذشت»، حوادث اشغال خرمشهر تا آزادی این شهر را روایت می‌کند، گفت: متن این کتاب آماده شده و تنها باید ویرایش نهایی انجام شود. عکس ها هم انتخاب شده که سعی کرده ایم عکس هایی باشد که برای مخاطب تازگی داشته باشد. این کتاب به صورت ترکیب عکس و متن به روایت حوادث اشغال خرمشهر، زمان اشغال تا زمان آزاد سازی این شهر در سال 61 می‌پردازد.

مجید زارع که کار تصویرگری این کتاب را بر عهده دارد در این باره گفت: ما عکس ها را از عکاسان و گالری‌های مختلف خریداری می‌کنیم، مثلا برای کتاب مصور «هشت سال اینگونه گذشت» ما چیزی حدود 3 میلیون تومان عکس خریداری کردیم، تا الان هم 44 عکس برای مجموعه خرمشهر خریداری شده که یکی از عکس ها از رسول ملاقلی پور است.

وی ادامه داد: در انتخاب عکس ها دقت می‌کنیم که عکس ها خوب و باکیفیت باشد چرا که کار وقتی نتیجه می دهد که جزییات آن با هوشمندی انتخاب شود و همچنین جزییاتی که انتخاب می شود با کیفیت و برای خواننده جذاب باشد.

زارع در مورد اینکه این مجموعه قرار است چه زمانی منتشر شود، گفت: برنامه ریزی که ما داریم این است که یک سری از کارهای اینچنینی را تا نمایشگاه کتاب تهران آماده کنیم.

کتاب «هشت سال اینگونه گذشت» که جزو پرفروش ترین کتاب های انتشارات سوره مهر در شهریورماه است، قرار است در آینده‌ای نزدیک برای دومین بار منتشر شود.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدی IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 1
    بسیار عالی