ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

 در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
* صدای آمریکا *
آذربایجان در صف مخالفان تحریم‌ها علیه ایران
جمهوری آذربایجان سرانجام روز دوشنبه به جمع اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد پیوست. شورای امنیت بازوی قدرتمند سازمان ملل متحد، از امتیاز اعمال تحریم و اعزام نیروهای صلح بان به کشورها برخوردار است.
دیپلمات های غربی در نیویورک احتمال می دهند، آذربایجان ممکن است به حلقه کشورهایی بپیوندد که با تمدید مهلت تحریمهای آمریکا و اروپا در سال آینده علیه ایران و سوریه مخالف هستند. آنها می گویند، پاکستان نیز ممکن است موضع مشابهی اتخاد کند.
* رادیو فرانسه *
احتمال توقف کار تلویزیون انگلیسی زبان ایران
معاون امورمطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران طی سخنانی درباره انتشار گزارش هایی مبنی بر توقف کار دفتر تلویزیون انگلیسی زبان ایران "پرس تی وی" در لندن گفته است: تاکنون مطلبی در باره توقف فعالیت های این شبکه درلندن ازسوی صدا و سیما به ما اعلام نشده است.
این خبر در حالی انتشار می یابد که به گزارش منابع خبری، "سازمان نظارت بر رسانه های بریتانیا" موسوم به "آفکا" تصمیم گرفته است پخش برنامه های پرس تی وی درانگستان را متوقف سازد.دولت لندن می گوید این امربه خاطر"مشکلات اداری درکارپرس تی وی" صورت خواهد گرفت.
لازم به یاد آوری است که در ماه ژانویه گذشته نیز دولت لندن اعلام داشته بود که حساب های پرس تی وی درانگلستان مسدود شده است.این امر در آن زمان به دلیل اعلام تحریم های جدید علیه بانک ها و نهاد های مالی جمهوری اسلامی صورت گرفته بود.
/29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180289

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =