ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
* صدای آمریکا *
اوباما: نظر چین و روسیه با ما یکی است
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری خود که شب گذشته در پی نشست رهبران «ای پک» در ایالت هاوائی برگزارشد در باره موضع آمریکا، روسیه و چین نسبت به برنامه اتمی ایران گفت من با رؤسای جمهوری چین و روسیه در این مورد گفتگو کرده ام و موضع هر 3 ما اینست که باید اطمینان یافت برنامه اتمی ایران یک برنامه اتمی تسلیحاتی نیست.
رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری شب گذشته در پاسخ به این پرسش که آیا شما توانستید تعهدی از روسیه و چین در مورد اعمال تحریم های شدیدتر علیه برنامه اتمی ایران در دست داشته باشید، گفت یکی از موارد جالب توجه طی چند سال گذشته این بود که وقتی من (کارم را در کاخ سفید شروع کردم) اتحادی که ما بتوانیم بر اساس آن سیاست مشترکی را درجامعه بین المللی در مورد برنامه اتمی ایران دنبال کنیم، وجود نداشت.
در واقع جهان در این باره به (2 بخش) تقسیم شده بود وایران در حول و حوش برنامه اتمی اش (کاملاً) یک پارچه بود. آقای اوباما گفت اما اکنون جامعه بین المللی یکپارچه شده و این ایران است که منزوی شده است!
رئیس جمهوری آمریکا آنگاه گفت این به آن جهت است که دیپلماسی و تلاش های ما ( در اعمال تحریم علیه ایران) کارائی داشته و تا بحال شدید ترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده ایم. اگر (روسیه و چین) در (شورای امنیت) سازمان ملل متحد از ما حمایت نمی کردند، ما قادر نبودیم که به پیشرفت هائی این چنین (در مورد ایران) دست یابیم.
* بی بی سی *
'انفجار پادگان سپاه کار موساد بود'
به گزارش مجله آمریکایی تایم، یک منبع امنیتی غربی ادعا کرده است که انفجار اخیر در پادگان سپاه در نزدیکی کرج توسط موساد، تشکیلات برون مرزی شبکه اطلاعاتی اسرائیل انجام شده است.
مجله تایم به نقل از این منبع پیش بینی کرده است که اسرائیل اقدامات خرابکارانه دیگری برای کند کردن برنامه موشکی و هسته ای ایران انجام خواهد داد.یک منبع اطلاعاتی گفته است: "گلوله های بیشتری در خشاب است." ایران علت انفجار شنبه را بروز حادثه در جابه جایی مهمات اعلام کرده و هر نوع خرابکاری خارجی را رد کرده است.
هر چند هنوز موساد رسما مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته، ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل ابراز امیدواری کرده است ایران باز هم چنین انفجارهایی را تجربه کند.
* دویچه وله *
آلمان، متهم به همکاری با ایران
روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا آلمان را متهم کرده که به ثبات اقتصادی جمهوری اسلامی کمک می‌کند. به‌گزارش اداره آمار مرکزی آلمان، حجم صادرات این کشور به ایران در 8 ماهه نخست امسال از 2 میلیارد دلار فراتر رفته است.
مناسبات بازرگانی آلمان با جمهوری اسلامی، تنها خشم وال‌استریت ژورنال را بر انگیخته است. دولت آلمان، برای جلوگیری از صدور فن‌آوری‌ها و فراورده‌هائی که می‌توانند همزمان با مصارف غیرنظامی کاربرد نظامی نیز داشته باشند، قوانین سختی وضع کرده است.
* رادیو فرانسه *
فرانسه: حمله به ایران ما را به چرخه غیرقابل مهاری خواهد کشاند
آلن ژوپه، وزیرامور خارجه فرانسه، روز دوشنبه باردیگر نسبت به پیامدهای حمله احتمالی به ایران هشدار داد و گفته است حمله احتمالی به ایران نه تنها خطرناکترین خواهد بود، که جامعه جهانی را به چرخه غیرقابل مهاری خواهد کشاند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، آلن ژوپه که پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل صحبت می‌کرد، گفته است: «این روشن است که گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که ایران در راستای پروژه خود برای ساخت بمب اتمی! پیشرفت‌هایی به دست آورده است. این خطر بزرگی برای ثبات منطقه و جهان است.»
وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست بروکسل درخصوص تشدید فشارها بر جمهوری اسلامی ایران به دلیل برنامه هسته‌ای گفت‌وگو کردند ولی اقدام عملی در این خصوص به دو هفته دیگر موکول شده است.
212219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184999

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =