حوادث ایران در پنجشنبه 3 آذر 1390

کلاهبرداری با تشکیل وب سایت و شگرد اعطای وام به جوانان

روزنامه خراسان نوشت: اعضای باند کلاهبرداری که با تشکیل یک وب سایت و با این ترفند که به جوانان وام می دهند، به حساب های بانکی متقاضیان وام دستبرد می زدند، توسط کارآگاهان پلیس فتا دستگیر شدند. سرهنگ سیدمحسن میربهرسی، معاون پلیس فتا ناجا با اعلام این خبر گفت: چندی پیش چند نفر شکایتی را به پلیس فتا استان کرمانشاه اعلام کردند مبنی بر این که افرادی با تشکیل یک وب سایت و با ترفند اعطای وام علاوه بر اخذ مبالغی از آن ها به حساب های بانکیشان نیز دستبرد زده اند. در پی اعلام این موضوع به دستور سرتیپ کشوری، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، گروه ویژه ای از ماموران پلیس مسئول تحقیق و بررسی درباره این موضوع شدند و توانستند با اقدامات فنی و تخصصی گردانندگان اصلی سایت و متهمین پرونده را شناسایی کنند.
سرهنگ میربهرسی گفت: متهم ردیف اول این باند در اعترافات خود عنوان کرد که با تشکیل یک وب سایت و تبلیغ اعطای وام به جوانان در هنگام ثبت نام در ازای هر یک میلیون تومان وام درخواستی طعمه ها، از آنان خواسته می شد که مبلغ 25 هزار تومان به حساب شخصی واریز کنند. همچنین در موقع ثبت نام نیز از افراد خواسته می شد تا شماره حساب و رمز دوم خود را نیز برای ثبت در سایت اعلام کنند که با ثبت این موارد مبالغی از حساب طعمه ها برداشت می شد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا درباره شگرد کلاهبرداران گفت: کلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونیکی بانک ها، افراد را به صفحاتی هدایت می کنند که آدرسی بسیار شبیه به آدرس بانک اصلی دارند و در صورت دقت نکردن خریدار و ورود اطلاعات کارت بانکی شامل شماره کارت، رمز عبور و تاریخ انقضای کارت و ثبت این اطلاعات در سیستم عملا امکان هرگونه اقدامی از سوی کلاهبرداران به منظور دستبرد به حساب و موجودی قربانی امکان پذیر می شود. 

وی گفت: شهروندان دقت کنند که در نوار آدرس کنار و آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک، نماد یک قفل یا عبارت//: https درج شده باشد در غیر این صورت به طور قطع صفحه جعلی است و کلاهبرداران قصد به سرقت بردن اطلاعات کارت بانکی افراد را دارند.

 

سرقت یاقوت 8 میلیارد تومانی در مشهد

روزنامه جام‌جم نوشت: 4 عضو باندی که تحت پوشش کارشناس سنگ‌های عتیقه و خریدار به خانه یک شهروند مشهدی رفته و یاقوت 81 قیراطی او را به ارزش 8 میلیارد تومان سرقت کرده بودند، تحت تعقیب قرار گرفتند که 3 نفر از آنها دستگیر شدند.
رسیدگی به این پرونده اوایل آبان امسال در پی شکایت فردی از 4 مرد به اتهام سرقت یک عدد یاقوت عتیقه در دستور پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت. شاکی به پلیس گفت: سال‌ها پیش یک یاقوت عتیقه 81 قیراطی به من ارث رسید و آن را در گاوصندوق نگهداری می‌کردم. هفته گذشته مرد غریبه‌ای که خود را کارشناس و خریدار اشیای عتیقه معرفی می‌کرد،چند بار با تلفن همراهم تماس گرفت و خواست تا یاقوت عتیقه راببیند. وی اضافه کرد: کارشناس عتیقه ادعا کرد اگر اصل بودن یاقوت را تایید کند، آن را به قیمت کلان از من می‌خرد.
شاکی با اشاره به ماجرای سرقت گفت: پس از چند بار گفت‌و‌گو با آن مرد، روز حادثه او همراه 3 مرد به خانه‌ام آمدند. من نیز یاقوت عتیقه را به آنها نشان دادم. وی اضافه کرد: همراهان مرد خریدار پس از مشاهده یاقوت خانه را ترک کردند. وی افزود: من و مرد خریدار به حیاط خانه رفتیم تا او در زیر نور آفتاب درخشش یاقوت را ببیند. اما دقایقی بعد مرد خریدار مرا هل داد و از خانه فرار کرد. من در همین موقع به دنبالش رفتم ولی او با همدستانش با یک خودرو متواری شدند. در پی این سرقت، چهره‌نگاری رایانه‌ای از 4 سارق فراری انجام و تحقیقات برای دستگیری آنها آغاز شد تا این‌که پس از چند روز با سرنخ‌هایی که در این ارتباط به دست آمد یکی از متهمان فراری در جنوب شهر مشهد شناسایی و دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی خراسان رضوی در بازجویی گفت: من و 3 نفر از همدستانم ـ که متواری‌اندـ چندی پیش اطلاع یافتیم مرد شاکی یک یاقوت عتیقه در خانه‌اش نگهداری می‌کند. ما نیز نقشه سرقت آن را کشیدیم. متهم اضافه کرد: یکی از اعضای باند با معرفی خود به عنوان کارشناس اشیای عتیقه، شاکی را فریب داد و اعتمادش را جلب کرد تا با وی معامله کند. وی اضافه کرد: ما پس از حضور در خانه مالباخته و دیدن یاقوت عتیقه خانه شاکی را ترک کردیم تا سرکرده باند بر سر قیمت آن با فروشنده به توافق برسد که او نیز با هل دادن شاکی یاقوت را دزدید و همه متواری شدیم. متهم افزود: همدستانم قصد دارند یاقوت عتیقه را بفروشند و آن را از کشور خارج کنند.

در پی اعتراف مرد متهم، همدستان او تحت تعقیب قرار گرفتند تا این که اوایل همین هفته یکی از متهمان در تهران شناسایی و دستگیر شد. متهم در بازجویی گفت که در اجرای نقشه سرقت نقش داشته و یاقوت در اختیار سرکرده باند است تا آن را در شهرستان کرج بفروشد. به این ترتیب سرکرده باند 2 روز پیش دستگیر و در بازرسی از وی یاقوت 81 قیراطی کشف و ضبط شد. بنابر این گزارش، یاقوت دزدیده شده تحویل مالباخته شد و متهمان با هماهنگی قضایی روانه زندان مشهد شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای دستگیری دیگر اعضای فراری این باند ادامه دارد. کارشناسان سنگ‌شناسی نیز پس از بررسی یاقوت عتیقه، اصل بودن آن را تایید و عنوان کردند این یاقوت 8 میلیارد تومان ارزش دارد.

 

ماجرای خودکشی جوانی که به نجات خود توسط امدادگران معترض بود

روزنامه خراسان نوشت: جوانی که در پی جر و بحث تلفنی با یک دختر با پاره کردن شیر گاز در منزل مسکونی اش اقدام به خودکشی کرده بود، از مرگ حتمی نجات یافت.
در ساعت 1:13 نیمه شب چهارشنبه خانم جوانی در تماس با آتش نشانی از اقدام به خودکشی یک جوان 28 ساله در منزل مسکونی اش واقع در خیابان رادان شهرک آزادگان مشهدخبر داد و گفت با این فرد به صورت تلفنی صحبت می کردم که ناگهان درگیری لفظی پیدا کردیم و او تهدید به خودکشی کرد و دیگر به تلفنش جواب نداد. به دنبال این موضوع ماموران آتش نشانی به منظور صحت گفته های این زن شماره تلفن جوان مذکور را گرفته ولی هر چه تماس گرفتند کسی به تلفن پاسخ نداد. این موضوع باعث شد که آتش نشانان تصمیم به حضور در محل حادثه بگیرند. به همین منظور 2 گروه امداد و نجات از ایستگاه های 23 و 25 به محل اعزام شدند. آنان زمانی که به در منزل موردنظر رسیدند هر چه زنگ منزل را زدند کسی در را باز نکرد، لذا در هماهنگی با فرماندهی عملیات آتش نشانی و پلیس وارد منزل موردنظر شدند. امدادگران با حضور در منزل مشاهده کردند که جوان یاد شده شیر گاز منزل را پاره کرده است و پتویی بر سرش کشیده است. این گزارش حاکی است امدادگران آتش نشانی به کمک تیم اورژانس نسبت به عمل احیاء در مورد این جوان که دچار مسمومیت شدید شده بود اقدام کردند و سرانجام با استفاده از عمل شوک موفق شدند وی را نجات دهند و به بیمارستان منتقل کنند. فرد مصدوم نیز پس از بهبودی نسبی در محل به امدادگران اعتراض کرده و گفته است چرا مرا نجات دادید من از زندگی خسته شده ام و می خواستم بمیرم.

 

حمله شبانه به یک باشگاه ورزشی

روزنامه جام‌جم نوشت: 4 مرد که به انگیزه‌ای نامعلوم با چاقو و قمه به یک باشگاه ورزشی در شهریار حمله‌ور شده و صاحب باشگاه را زخمی کرده‌اند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
چند شب پیش مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان شهریار تماس گرفت و اطلاع داد که 4 مرد با چاقو و قمه به یک باشگاه ورزشی حمله و صاحب آنجا را به شدت زخمی کرده و متواری شده‌اند. ماموران آگاهی شهریار با اعزام به محل، مرد مجروح را به بیمارستان منتقل کردند. آنها در تحقیق از همسایه‌های مجاور محل حادثه متوجه شدند 4 مرد غریبه با صاحب باشگاه درگیر شده و پس از زخمی کردن وی، با ایجاد رعب و وحشت میان رهگذران، شیشه‌های باشگاه ورزشی را شکسته و متواری شده‌اند. در پی وقوع این حادثه، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند و با شناسایی منازل متهمان، به تحقیق از خانواده‌هایشان پرداختند و مشخص شد آنها از فرزندانشان خبری ندارند. با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط در شعبه 8 بازپرسی دادسرای شهریار، تحقیقات ویژه پلیسی برای دستگیری مهاجمان فراری ادامه دارد. هنوز در رابطه با وضعیت مرد زخمی گزارشی منتشر نشده است.

 

2 نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند

روزنامه خراسان نوشت: 2نفر بر اثر گازگرفتگی در شهرستان های طرقبه و شاندیز و چناران جان خود را از دست دادند. یک پیرمرد 83 ساله بر اثر گاز گرفتگی در شهرستان طرقبه و شاندیز جان خود را از دست داد. در پی اعلام مسمومیت شدید یک پیرمرد در شهرستان طرقبه شاندیز امدادگران اورژانس این شهرستان در ساعت 6 بعدازظهر روز دوشنبه به محل حادثه اعزام شدند اما آنان دریافتند که مدتی از فوت این شهروند گذشته است. بررسی عوامل اورژانس درباره این حادثه حاکی از آن بود که فرد یاد شده در یک زیرزمین 6 متری سکونت داشته و به منظور گرم کردن خود آتش روشن کرده است که متأسفانه بر اثر گاز متصاعد شده ناشی از سوختن هیزم جان باخته است. این گزارش حاکی است با توجه به این که مدتی از مرگ وی گذشته بود جسد متوفی دچار جمود نعشی شده بود. همچنین یک کارگر ساختمانی نیز در روستای ده نو از توابع شهرستان چناران در پی گازگرفتگی جان خود را از دست داد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =