بمباران شدید دشمن به روایت فرمانده نظامی/ محسن رضایی تماس گرفت و گفت چه خبر از آنجا؟

فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات خیبر شدت آتش دشمن شدید بود. آقا محسن (رضایی) تماس گرفت و گفت چه خبر از آنجا؟ گفتم دشمن آنقدر بمب شیمیایی و آشغال و آهن‌پاره می‌ریزد که خودش هم خسته شده است.

سردار احمد غلامپور که در مراسم رونمایی از جلد اول و دوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت خودش در مرکز اسناد و تحقیقات سخن می‌گفت، توضیح داد: در این دو جلد کتاب ۸۰۰ صفحه‌ای حدود ۲۲۰ بار از آقا محسن رضایی نام برده‌ام. واقعیت این است که دفاع مقدس پر از حوادث است اما برخی از این حوادث نقطه عطفی هستند که شرایط عملیات و جنگ را تحت تاثیر قرار داده است.

بنابر روایت ایسنا، وی ادامه داد: باید عنوان کنم که آقا محسن در مقاطع مختلف جنگ و عملیات‌ها متحول کننده و گره گشا بود و نقش بسیاری در مدیریت هوشمندانه جنگ برعهده داشت. در بسیاری از مقاطع اصرار ایشان عامل پیروزی در عملیات‌های مهم ما بود. او در مقطع درگیری عملیات کربلای ۴ و اصرار بر کربلای ۵ نقش بسزایی داشت. هرجا که فرایند جنگ تغییر کرده و متحول شده جای پای آقا محسن را می‌بینیم.

این فرمانده روایت کرد: در عملیات خیبر شدت آتش دشمن شدید بود. آقا محسن تماس گرفتند چه خبر از آن‌جا؟ گفتم که دشمن آنقدر بمب شیمیایی و آشغال و آهن پاره می‌ریزد که خودش هم خسته شده است. روز چهارم و پنجم عملیات خودم را به قرارگاه رساندم تا وارد سنگر شدم تا چشمش به من افتاد لبخندی زد و به شهید محلاتی بدون معطلی گفت که ایشان سفیر ما در عراق‌اند.

۲۱۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1867115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =