بیش از ۸۳ هزار خانوار برای نهضت ملی مسکن خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: ۸۳ هزار و ۱۵۰ خانوار برای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ثبت نام کرده‌اند که ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر حائز شرایط نهایی این طرح هستند و تاکنون ۲۷ هزار و ۷۲۶ قطعه زمین توسط وزارت شهرسازی و بنیاد مسکن تامین شده است.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سیدخلیل منبتی در گفتگویی با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها در بخش پرداخت تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در این استان با کندی پیش می‌رود، اظهارکرد: این درحالیست که تامین مالی این طرح طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی بر عهده نظام بانکی است و باید عقب‌ماندگی این بخش جبران شود.

وی گفت: پنج بانک تجارت، صادرات، مسکن، ملی و ملت تاکنون وام پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به سه هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی پرداخت کرده‌اند.

منبتی افزود: ۸۳ هزار و ۱۵۰ خانوار برای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ثبت نام کرده‌اند که ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر حائز شرایط نهایی این طرح هستند و تاکنون ۲۷ هزار و ۷۲۶ قطعه زمین توسط وزارت شهرسازی و بنیاد مسکن تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: متولی اصلی طرح نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی است که زمین‌های ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار می‌کند، در این استان ۹۴ شهر وجود دارد که ۸۷ شهر آن زیر ۱۰۰ هزار نفر و هفت شهر نیز بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند که بنیاد مسکن در ۵۳ شهر عملیات ساخت‌ را آغاز کرده‌ است.

منبتی گفت: تاکنون عملیات اجرایی ۱۱ هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی آغاز شده که از این تعداد ۷۶۰ واحد متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که نظارت بر ساخت و ساز را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از این تعداد سه هزار و ۴۰۴ واحد در مرحله اسکلت و سقف، هزار و ۹۰۰ واحد در مرحله سفت کاری و هزار و ۱۰۰ واحد به مرحله نازک کاری رسیده است، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ۷۲ سایت به مساحت ۹۳۴ هکتار به سایت‌های فعلی بنیاد در استان اضافه کرد که ۶۹ سایت تاکنون مصوب شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1912115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =