شخصیت اصلی داستان «گزارش محرمانه» که دنباله قتل​های زنجیره​ای 44کودک بعد از مرگ استالین است، افسری است به نام «لئو» که در اداره‌ پلیس مخفی کار می‌کرده و حالا تبعید شده است.

به گزارش خبرآنلاین، «گزارش محرمانه» نوشته تام راب اسمیت و ترجمه نادر قبله ای از سوی انتشارات مروارید روانه بازار نشر شد.
 

 

شخصیت اصلی داستان کتاب «گزارش محرمانه» همان فردی است که در «کودک 44» اولین رمان این نویسنده انگلیسی دنبال شده است؛ کودک 44 نخستین اثر از سه‌گانه این نویسنده است که پرتره‌ای از دوران سیاسی و اجتماعی روسیه در عصر استالین ارائه داده است.

 

اسمیت در این رمان از ماجرایی واقعی استفاده کرده تا داستان تلخش را درباره قتل‌های زنجیره‌ای در مورد بیش از 44 کودک به تصویر بکشد؛ داستان این قتل‌ها قبل و بعد از مرگ استالین در شوروی اتفاق می‌افتد؛ افسری به نام «لئو» که در اداره‌ پلیس مخفی کار می‌کند، بعد از آنکه خودش قربانی دسیسه‌ها و پرونده‌سازیهای حکومت و ناچار به تبعید می‌شود، زندگی خودش و همسرش را صرف یافتن قاتل می‌کند.

 

این رمان تاکنون به 31 زبان ترجمه شده و در همان سال نخست انتشار، جایزه بهترین رمان تریلری «انجمن جنایی‌نویسان» را دریافت کرد و علاوه بر قرار گرفتن در فهرست نهایی جایزه «بوکر» نامزد دریافت جایزه «اول رمان کاستا» نیز شده است.

راب اسمیت با تأکید بر این رمان، در بخش دوم مجموعه سه‌گانه خود یعنی «گزارش محرمانه» که از نظر تاریخی، دنباله‌ای بر کتاب «کودک 44» است و در سال 2009 چاپ شد، همچنان به توصیف شخصیت رمان نخست خود یعنی «لئو دمیدوف» و همسرش «رایسا» می‌پردازد.

 

داستان این کتاب با دزدیده شدن دخترخوانده لئو وارد پرونده دیگری می‌شود که او را به اردوگاه‌های کار اجباری می‌کشاند.


ناشر در معرفی نویسنده و داستان کتاب آورده است: تام راب اسمیت با کودک 44 اعتباری بین المللی به دست آورد و در فهرست جایزه بوکر قرار گرفت. کتاب جدید او «گزارش محرمانه» داستان جذاب و تعلیق گونه ای دارد؛ لئودمیدوف، افسر پیشین اداره امنیتی تلاش می کند گذشته کاری خود را فراموش کند و همراه با همسرش رایسا و دو دوختر خوانده اش زندگی جدیدی بسازد. ولی خیانت و بد گمانی به گذشته لئو توانایی عشق و بخشش را در خانواده اش از بین برده است...
 

 

این رمان در 440 صفحه و 8900تومان منتشر و توزیع شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان از سراسر کشور نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، این کتاب را از طریق همین سامانه سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =