لبافی گفت: کتاب «دفترچه خاطرات یک بچه لاغر» ابتدا به صورت پاورقی روزنامه نیویورک تایمز منتشر و بعد به یکی از پرخواننده ترین مطالب این روزنامه تبدیل شد و حالا 42 میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان به چاپ رسیده است.

میترا لبافی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه کتاب «دفترچه خاطرات یک بچه لاغر» نوشته جف کینی بزودی با ترجمه وی منتشر می‌شود، گفت: نویسنده این کتاب، جف کینی، طراح و نویسنده اینترنتی است که این کتاب را ابتدا به صورت پاورقی روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد که چیزی نگذشت که به یکی از پرخواننده ترین مطالب این روزنامه تبدیل شد و حالا 42 میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان به چاپ رسیده، یک فیلم سینمایی در هالیوود از روی آن ساخته شده، کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان زیادی ساعت‌ها در هنگام مطالعه چهار جلد از این مجموعه خندیده‌اند و در نقاشی‌ها و نوشته‌هایی که همگی یادآور خاطرات مدرسه هستند، زندگی خود را از زاویه‌ای دیگر به تماشا نشسته‌اند.

 

این مترجم درباره «جف کینی» تصریح کرد: این نویسنده از سوی مجله تایم لقب یکی از صد انسان تاثیرگذار جهان را به خود گرفته، صبح تا شب همچنان فعال و شاد به نوشتن و نقاشی برای کودکان ادامه می‌دهد و مدیر یک سایت تفریحی آموزشی برای کودکان است.
 

لبافی در ادامه اظهار داشت: کودکی این نویسنده در مریلیند و واشنگتن گذشت، در اوایل دهه نود در دانشگاه مریلند تحصیل کرد و در همین جا بود که اولین کاریکاتورهایش را برای مطبوعات طراحی کرد؛ او هم اکنون به صورت تمام وقت و شبانه روزی، به عنوان یک نویسنده و طراح بازی‌های اینترنتی فعالیت می‌کند، تا کنون 42 میلیون نسخه از کتاب «دفترچه خاطرات یک بچه لاغر» او در سراسر جهان منتشر شده است . این شهرت سبب شد که کتاب، سر از پرده سینما درآورد و فیلمی براساس آن ساخته شود.

 

این کتاب تا دو هفته آینده روانه بازار نشر خواهد شد. محبوبیت و شهرت این کتاب سبب شده است تا مجله «تایم» ،جف کینی را در فهرست صد انسان تاثیرگذار جهان بگنجاند.

 

سایر آثار میترا لبافی‌ در حوزه کتاب بدین شرح است: ترجمه 10 عنوان کتاب مجموعه فسقلی ها (سال 1375)، ترجمه کتاب‌های برس جادویی، خاطرات یک بچه لاغر و تالیف کتاب «از گیرنده تا فرستنده» در حوزه رسانه.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمال IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    1 0
    کتاب فوق العاده ایه! از خوندنش خیلی لذت می برم. واقعا روان و زیبا نوشته شده و پر از اتفاقات بامزه و قشنگه. تصاویر نقش بسته در لابلای کتاب هم زیبایی اون رو دوچندان کرده. هنگام خواندنش خودم رو جای شخصیت اصلی حس می کنم، چون خودم هم لاغرم.... :)