اگر تنها تاثیر منفی تایپ کردن تا به امروز بد شدن دستخط مردم بود، یافته‌های جدید نشان می‌دهد نحوه تایپ حروف توسط صفحه کلیدهای در دسترس بر روی احساس ما در خصوص معنای کلمات تاثیر می گذارند.

محمود حاج‌زمان: بر اساس نتایج مطالعه جدیدی در خصوص رابطه متقابل بین زبان و احساسات که به تازگی منتشر شده، نحوه تایپ حروف تشکیل دهنده یک لغت با احساسات ما رابطه مستقیم دارد: اگر یک واژه عمدتا توسط دست راست تایپ ‌شود، در خصوص معنای آن احساس مثبت بیشتری داریم؛ اما واژه‌ای که حروف آن عمدتا توسط دست چپ تایپ می‌شود، متناظر با احساسات منفی بیشتر است.
به گزارش پاپ‌ساینس، این مطالعه کسانی را در بر می‌گرفت که به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و آلمانی صحبت می‌کردند؛ و از هر دو دسته افراد راست دست و چپ دست در این مطالعه استفاده شده بود. تمام افراد مورد آزمایش از صفحه کلیدهای QWERTY متداول استفاده می‌کردند. حتی قضاوت در خصوص ارزش واژگان ساختگی همچون boshe، cheethe، plake و throog به این بستگی داشت که آنها چگونه تایپ می‌شوند.
معنای این تحقیق این است که به نظر می‌رسد عمل روزمره تایپ کردن با استفاده از صفحه‌کلید، بر روی نحوه درک و احساس ما در خصوص کلمات تاثیر گذاشته است. بر همین اساس، غم‌انگیزترین داستانی که تاکنون نوشته شده، داستان «دکستر ویوور به مرغابی کاکل به سر غذا می‌دهد» است که توسط دالاس ویب به رشته تحریر درآمد. تمام این داستان تنها با استفاده از نیمه چپ ماشین تحریر وی در دهه 1960 / 1340نوشته شده است.

53275 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
    2 4
    عجب!!! این تحقیقاتشون برای تایپ لاتین درستتره اما تعداد کلماتی که تو فارسی با دست راست تایپ میشه با دست چپ برابره پس کلمات مساوی بین دو دست تقسیم میشه از طرفی بیشتر کلمات کلیدی زبان فارسی هم با تو قسمت راست کیبرده و بیشتر با دست راست سر و کار داره !!