۰ نفر
۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱

محققان برای بررسی علل ضعف سیستم ایمنی در فضانوردان، گروهی از سلول‌های ایمنی را در آی.اس.اس و در شرایط بی‌وزنی مشابه کشت داده‌اند. نتیجه نشان می‌دهد این سلول‌ها در فضا کندتر از نمونه‌های موجود روی زمین حرکت می‌کنند.

محبوبه عمیدی: محققان برای بررسی عملکرد سلول‌های ایمنی در بدن فضانوردان و خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی (آی.اس.اس) گروهی از گلبول‌های سفید را که مونوسیت نام دارند، در این ایستگاه کشت کرده‌اند. بخش‌هایی از این سلول‌ها که در این تصویر توسط سبز فلورسنت رنگ شده، رشته‌های اکتین و وینکولین را نشان می‌دهد که وظیفه به حرکت درآوردن این گروه از سلول‌های ایمنی را به عهده دارند. 

مونوسیت‌ها در فضا 

این مونوسیت‌ها درون انکوباتوری کشت شده‌اند که شرایط بی‌وزنی در آی.اس.اس در آن شبیه‌سازی شده است. علاوه بر این با استفاده از پادتن‌های رنگی امکان تشخیص انواع مختلفی از پروتئین‌ها در آنها برای محققان بسیارساده شده است.

مطالعه این سلول‌های ایمنی توسط محققان ایتالیایی و آلمانی نشان می‌‌دهد ساختار اسکلت سلولی در آنها تغییر کرده و باعث شده نسبت به مونوسیت‌هایی که روی زمین کشت شده‌اند، حرکت کندتری داشته باشند. این بررسی شاید بتواند بخشی از علل ضعف سیستم ایمنی در فضانوردان را که در گزارش‌های آژانس فضایی اروپا دیده می‌شود، توضیح دهد.

 53273

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =