مصر: ورود گردشگران ایرانی ممنوع/ استقبال از گردشگران ترکیه

هشام زغزوع وزیر گردشگری مصر امروز اعلام کرد که کشورش پرونده ورود گردشگران ایرانی به مصر را بطور کامل بسته است و از این پس ورود شهروندان ایرانی به این کشور ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،مصر از بعد از سقوط مرسی در قراردادهای گردشگری اش با ایران تجدید نظر کرده است. راشا عزیزی، سخنگوی وزارت گردشگری مصر قبلا گفته بود: «هم‌اکنون وضعیت امنیتی، به این وزارتخانه اجازه نمی‌دهد از برقراری مسافرت‌ها با ایران، از جمله پرواز هواپیما‌ها و تبادلات گردشگری حمایت کنیم».

این سخنان در حالی گفته می‌شود که نخستین پرواز رسمی میان دو کشور ایران و مصر پس از ۳۴ سال، در ماه مارس سال ۲۰۱۳ برقرار شده بود.

در همین رابطه هشام زغزوع  وزیر گردشگری مصر در گفت وگو با شبکه العربیه گفته است که این تصمیم در پی مخالفت های مردمی با ورود گردشگران ایرانی به مصر و نیز اختلاف در مواضع دو کشور، اتخاذ شد.

وزیر گردشگری مصر اظهار داشت که کشورش در مقابل از ورود گردشگران ترکیه به مصر استقبال می کند.

او با اشاره به اختلاف میان قاهره و آنکارا درباره برکناری محمد مرسی گفت: گردشگری یک صنعت است و هیچ ارتباطی با مواضع سیاسی کشورها ندارد. به گفته زغزوع ملت ترکیه هیچ ارتباطی با مواضع رجب طیب اردوغان نسبت به انقلاب مردم مصر علیه مرسی ندارد.

زغزوع گفت که هم اکنون بیش از 245 اتاق هتل بوسیله گردشگران خارجی اجاره شده است، اما به گفته وی به دلیل هشدار برخی کشورها به شهروندانشان برای عدم مسافرت به مصر، ورود گردشگران به این کشور در پایان سال میلادی رضایت بخش نیست.

گفتنی است اولین گروه گردشگران ایرانی در فروردین امسال به مصر رفتند و قرار بود آژانس های مسافرتی ماهانه تورهای دیگری به مصر داشته باشند که همزمان با سقوط مرسی دولت جدید به بهانه های امنیتی آن را معلق کرد.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    65 4
    تو رو خدا این مصرم برا ما ناز می کنه.
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    29 5
    دولت نباید با این ظرایط مصر اصراری بر اینجور قرار مدارها داشته باشد. واقعا الان باید گفت آیا مشکل مردم ما دیدن اهرام ثلاثه است؟ ما خودمون اینقدر آثار باستانی داریم که باید به فکر جذب توریست باشیم ضمن اینکه همه میدونیم ایرانی ها برای چی به تورهای خارج از کشور علاقه دارند و مصر رفتن اگر هم راحت و ساده باشد مطمئن باشید ترکیه و دبی و حتی ارمنستان و گرجستان عقب مانده برای مردم ما جاهای بهتری هستند. هیچ وقت از مصری ها خوشم نیومده به نظرم آدم های ضعیفی هستند که همه فرهنگ و تمدن خودشون رو به اعراب فروختند.
  • اورملی A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    58 11
    برو بابا این زغزوغ کیه دیگه. ما اخه تایلندو ول میکنیم بریم مصرکه چی بشه.
    • بی نام NZ ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      22 0
      میری تایلند مواظب باش
  • خدادادی A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    39 11
    چی فکر کردید حتما فکر میکنید شبا لای چشمامون بازه که بیایم مصر‍! ملت بی فرهنگی که همش توی میدون تحریر میپرید به هم نمیدونید چی میخواهید. بزودی متوجه میشید که ملت ایران ملت صلح دوست با تاریخ کهن هستند.
    • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      16 2
      آره ما بافرهنگیم. ما میدونیم چی میخوایم!
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    29 5
    وای برما انزوا در این حد
    • بی نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      19 8
      انزوا چیه داداش، خب اصلا تاحالا رابطه ای نداشتیم با مصر که حالا بخوایم داشته باشیم. بعد ماجرای مرسی و احمدی نژاد یه اتفاقی داشت میفتاد که نیفتاد.
  • باسابقه MY ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    ایران باید گردشگری به مالزی را ممنوع کند. در مالزی جدیدا رفتارهای شنیع ضد ایرانی با اوج رسیده، همه را دسته بندی های مذهبی می کنند، حتی اگر فرد مذهبی نباشد. خدمات آموزشیشون هم که افتضاحه! به عنوان فردی که پنج سال مالزی زندگی کردم به هموطنان می گم که دنبال مکان بهتری باشید. مالزی جهنمی بیش نیست. ما هم داریم می ریم.
    • بی نام A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      57 20
      خب علتش چیه؟ حتما ایرانیها کاری کردن اونجا.
    • بی نام MY ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      55 24
      این افرادی که منفی دادند اکثرا دلال، صراف و یا قاچاقچی مواد مخدر هستند.
    • بی نام A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      11 7
      لزومی نداره همه قاچاقچی باشن. شاید ایرانی های مقیم مالزی هستن که از دولت و مردم مالزی بدی ندیدن و این حرف شما رو خلاف واقع و غیر منصفانه میدونن. خوبه همه حق رو به خودمون ندیم. فکر نکنیم هرکی با ما مخالفه حتما تبهکار و محارب و قاچاقچیه! نه خیر آقا فقط مخالفه، همین.
    • بی نام MY ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      11 5
      نه عزیز، ببین جواب شما را در 700 حرف نمی توانم به درستی بدهم. ولی به شما بگم که خیر اکثر ایرانی ها سرشون به کار خودشون هست و هیچ کاری به دیگران ندارند. با این حال بسیاری از روزنامه های مالزی، خبرگزاری ها مالزی و حتی مردم مالزی دیدگاه بسیار منفی نسبت به ایرانی دارند آنهم نه به دلیل اینکه ایرانی ها لزوما کاری کرده باشند. این افراد در مدارس و توسط مجلس اسلامیشون شتشوی مغزی داده می شوند و بخاطر اینکه می خواهم این کامنت منتشر بشه توی جزئیات نمی رم. ولی کلا رفتار مالزی با خارجی ها بطور کلی درست نبوده، قوانین جدید ویزای مالزی بطور کل مزایای بیمه دانشجویی را تقریبا بطور کلی حذف می کند (بیمه بسیار ناچیز و بسیار بسیار بسیار محدود) مالزی سیستم آموزشی بسیار ضعیفی داره، لطفا تحقیق کنید و فریب نخورید.
    • بی نام MY ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      8 6
      کسی که از دولت و یا مردم مالزی بدی ندیدند وجود نداره دوست عزیز! هرکس که حداقل قبل از فوریه 2013 مالزی اومده باشه و ویزاشو تمدید کرده باشه متوجه می شه که من چی می گم. اینها به دانشجوی خارجی فقط به عنوان دلار متحرک نگاه می کنند. هیچ امکانات خاصی وجود نداره (به غیر از دسترسی به دیتابیس ها)، سطح سواد استاد ها اکثرا بسیار پایینه و اغلب حتی انگلیسی را درست صحبت نمی کنند، شما به طور واضح بی ادبی، تبعیض و غیره را در مالزی می توانید مشاهده کنید. استاد من به من گرنت نداد به دلیل اینکه "باید با من بیایی نماز جمعه" اخه به کسی چه مربوط که فردی بخواهد نماز بخواند یا خیر؟ من اسم این استاد را در دو مقاله ای اس ای گذاشته بودم، حالا برای من شرط تعیین می کنه! تازه این اوضاع یو امه باقی موسسات که دیگه خدا می دا
  • با نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    خداییش این مصری ها هم تعادل روحی ندارنداااااااااااااااااا !!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام FI ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      فكر كنم دليلش سماجت ايرانه به حفظ نام خيابان خالد اسلامبولي كه انور سادات را ترور كرد. يعني كاسه داغتر از اش شدن.
    • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      67 68
      پیج فیسبوک این بابا کجاست بریم نظرمونو بگیم بهش؟؟ خخخخخخ....
    • هوشنگ A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      7 63
      دوست عزیز اگه مصریها قول بدن که قبر شاه را در مسجد رفاعی قاهره خراب کنند. ما هم میتونیم اسم خیابان خالد اسلامبولی را عوض کنیم. اونها به قاتل انور سادات حساسند. ما هم به قبر شاه.نمی دونم چرا همه از ایران توقع دارند که رفتارش رو عوض کنه. اما خودشون هیچ تغییری نمی کنند.
    • محسن IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      39 12
      این ما هستیم که تعادل روحی نداریم عزیز
    • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      37 5
      آقا هوشنگ فقط میتونم بگم برات متاسفم جواب تو در کلام نمیگنجد
    • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      8 1
      خیابان خالد اسلامبولی خیلی وقته که اسمش شده خیابان انتفاضه! چی دارید میگید؟! تازه مگه به اسم مسجد و خیابون باید رابطه کشورها به هم بخوره؟ حالتون خوبه شما؟ وگرنه توی ترکیه پارک ساختن به اسم اسما بلتاجی که دختر 17 ساله یکی از رهبران اخوان المسلمین بود و در اعتراضات پس از کودتا شهید شد. اگه به اینه که باید رابطه با ترکیه هم قطع میشد. ایرانیها این وسط کوتاهی کردن و ضعیف کار کردن در دیپلماسی که روی حوزه گردشگری هم اثر گذاشته. همین.
    • کامران IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      4 10
      سه تا پاره سنگ ارزش دیدن نداره! به درک
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    85 18
    همیشه باید چوب دیپلماسی بد خودمون رو بخوریم. کاش ظریف از یک سال پیش وزیر خارجه بود. متاسفانه دیپلماسی در دولت قبلی در قبال مصر خیلی بد رفتار کرد، دولت مرسی و قدرت گرفتن اخوان المسلمین فرصت خوبی برای نزدیک شدن ایران و مصر بود پس از سالهای سردی. متاسفانه به بهانه های واهی مثل اختلاف نظر درباره سوریه طرف ایرانی موضع خصمانه ای اتخاذ کرد و حتی از کودتای مصر هم دفاع کرد!! حالا اینم نتیجه اش، پاسپورت ایرانی در اونجا هم تحقیر شد.
    • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      29 47
      آخه من به تو چی بگم؟! اینا از گسترش تشیع تو مصر می ترسن از اینکه ایرانیها به زیارت راس الحسین جاهای دیگه برن رژیم سعودی اونجا نیست که شیعه ها رو به هر بهانه ای توبیخ کنن
    • بی نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      6 6
      خوبی شما اگه ایران مخالف مرسی بود و از کودتا حمایت می کرد که الان باید رابطمون گلستان میشد هیچ ربطی به اینا نداره .سی سی زیر پرچم صیهونیستا کودتا کرده نباید غیر از اینم توقع داشته باشی اگه موضع غلط شرطه که ترکیه هنوزم مخالف کودتاس
  • بی نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    آخه مصر منت کشیدن داره ؟
    • بی نام A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      69 11
      ما باید با تمام دنیا ارتباط داشته باشیم حتی اگر همه دنیا نخواهد با ما رابطه داشته باشد ارزش ارتباطات بیش از اختلافات سیاسی در مقطعی تاریخی است
    • بی نام A1 ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      16 5
      اگر اینجور است چرا با اسرائیل و آمریکا رابطه برقرا ر نمی کنید؟
  • دشمن ملخ خوار IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    خدارحمت کند فردوسی بزرگ سی سال زحمت کشید زبان عربی وارد زبان فارسی نشود.هزار سال پیش اینها را شناخته بود.همه سروته یک کرباسند.
    • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      53 21
      انصافا حرف دل منو زدی . تازه این مصریها ادعای فرهنگ و تمدونشون هم می شه .
    • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      1 0
      نژادپرست نباشيم
  • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    76 8
    ما اصلا" خوشمون نمیاد به کشور های عربی بریم. بعد اروپا و جنوب آسیا رو گرفتن ازمون که بریم آفریقا وسط جنگ و قحطی ؟ :|
  • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    37 0
    هرچی هم دیپلماسی بکار ببرید فعلن جهان عرب با ایران کله است اعراب در حال حاضر ایران را دشمن درجه یک خود میدانند این نوع دشمنی از بدترین نوع دشمنیهست دشمنی ایده الوژیک
  • بی نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    36 6
    حالا چه تحفه اي هست مصر؟
  • منصور A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    19 3
    این همه جا کی مصر میره حالا امنیت هم نداره. مصر خخخخ البته نباید بگذاریم اینجوری هم بشه!
  • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    13 8
    همان بهتر. مگر چه کسانی به این مسافرتها می‏روند؟ اقشار ضعیف جامعه و یا مرفهین بیدرد؟ پولی که باید در این کشور هزینه بشه تا حداقل چند نفر از آن بهره ببرند به صورت ارز در کشورهای خارجی هزینه میشه و ملت آن کشورها از آن بهره مند میشوند. درست مثل اجناس بی کیفیت چینی که توسط تعدادی تاجر از خدا بی خبر به قیمت مفت از چین خریداری و به کشور وارد میشه و این ملت بدبخت با درآمد کم باید قیمتهای سرسام آور برای اجناس مزخرف چینی بپردازند. و کارگران چینی شغل داشته باشند و کارخانه هایشان فعال باشه و در مقابل کارگران ایرانی به دلیل تعطیل شدن کارخانه هااز کار بیکار شوند.
    • بی نام A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      11 1
      کسی که بخواهد پولش را خرج اعراب حاشیه خلیج و ترکها و اروپایی ها کند بالاخره این کار را خواهد کرد، با تحریم مصر و یکی دو کشور دیگر رویه اش تغییری نخواهد کرد.
  • علي IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    43 8
    فداي سرمون كه نميذارن بريم اونجا! خداييش مصر كشوري است كه ابتدايي ترين الفباي دموكراسي را نميفهمد و افراطي هاي زيادي توش زندگي ميكنن. همون بهتر كه ما را از ديدنشون محروم كردن.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    17 4
    به درک حالا کی می خواهد بره مصر وترکیه حیف پول اگر برای بچه ها بخواهی بری جای دیدنی نداره دیزنی خوبه اگر ماه عسل جزایرههای مهم دنیا اگر برای تاریخ واثار باستانی لندن موزه و ایتالیا ونیز اینها بهترین برای اسکی کوه های الپ البته پولدارها دبی و ترکیه ومصر هم جا
  • بی نام A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    95 11
    مصر هم ادم شده برای ما . تقصیر این احمدی نژاده .
    • بی نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      14 76
      به احمدی نژاد چه ربطی داره؟ اون که داشت رابطه برقرار می کرد. مشکلا تاریخیه. بعدم نمی تونن امنیت توریست تامین کنن. همین الان اروپایی ها دیگه نمی رن مصر از ترس جونشون
  • پیام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    21 6
    بابا فرهنگ گردشگری به این معنیه که طرف میره کشوری که یه جاذبه ای داشته باشه و تو کشور خودش نباشه، مصر جاذبه های تاریخی داره که خداروشکر ما تو ایران صدها نوعش رو در همه جای ایران داریم، به درک که ممنوع شد مردمی که هنوز آثار تاریخی خودشون رو ندیدن میخوان برن مصر رو ببینن ؟!!
    • بی نام A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      9 9
      اهرام ثلاثه یکی از عجایب هفت گانه است واقعا هم دیدن داره. ایران چی داره در اون حد؟! تعصب هم حدی داره آقا.
  • مهدی افراش IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    17 2
    متاسفانه وقتی مذاکرات حوزه گردشگری بدست کارشناسان دغدغه مند نباشد همین می شود. جالب این است که عکس خبر روابط گردشگری را به خرداد 92 ارجاع داده!!! خبرآنلاین گرامی، بهتر است قدری دقیق تر اطلاع رسانی کنید. بهار سال 1390 که گروه مصری(تورگردان) به ایران آمدند، روابط گردشگری نبود؟؟؟ گردشگری ایران چوب ضعف خودش را می خورد. توپ را جای دیگر نیاندازیم... ( کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی گردشگری- دانشگاه علامه طباطبائی)
    • كارشناس گردشگري A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      6 6
      خواسته وزارت خارجه بود اگر نتوانستي وارد سازمان شوي از آب گل الود ماهي نگير
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    26 3
    "گردشگری یک صنعت است و هیچ ارتباطی با مواضع سیاسی کشورها ندارد"...بعد واسه چی ورود ایرانیها ممنوع شده آقای زغزوع؟؟ بهتر؛ از خداتون بود ایرانیا میومدن تا اونجا رو هم مثل دوبی آباد میکردن
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    50 3
    به خاطر نداشتن یه منطقه ازاد گردشگری .......تو یه گوشه ایران ....میلیارد میلیارد پول این مملکت باید از ایران خارج بشه......باید به ایرانی توهین بشه ولی .....این مسئولین ککشونم نمیگزه..... امان از مصلحت که پدر مارو در اورده.......
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    11 0
    مهم نیست کی تو این کشور ها قدرت رو بدست بگیره....به هر صورت همشون با ایرانی جماعت مشکل داره!
  • عباس IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    3 2
    سلام، وقتی برای روابط با یک کشور دست دو وسه التماس کنیم نتیجه اش این می شود که به ما فیس وافاده بفروشندوبرای ما ناز کنند.اعراب بطور تاریخی با ما ایرانی ها مشکل دارند چرا که در مقابل ما احساس ضعف وحقارت دارند واین احساس ضعف وحقارت را به شکل دشمنی نشان می دهند.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    2 0
    اون كشوري كه گردشگرها رو راه نميده ضرر ميكنه وگرنه جاهاي تفريحي و تاريخي ِ ديگه اي هم وجود داره كه گردشگرها بتونن برن و سفر خوبي داشته باشن