۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
الازهر و وحشت از نام علی(ع)

اخیرا رسانه های عربی گزارش دادند که دانشگاه الازهر و وزارت اوقاف مصر، شیخ "فرج الله الشاذلی" قاری برجسته قرآن و یکی از اساتید دانشکده اصول الدین الازهر را به دلیل تلاوت اذان به سبک شیعیان در یکی از مساجد کوفه عراق از کار برکنار کرده است.

شیخ فرج الله الشاذلی اخیرا به دعوت برخی علمای نجف به این شهر سفر کرده بود و در مسجد کوفه به سبک شیعیان اذان گفته و این اذان از رادیو نجف پخش شده .
پس از بازگشت شیخ فرج الله الشاذلی به قاهره، مسولان الازهر، وزارت اوقاف و سندیکای قاریان قرآن نشست مشترک فوق العاده ای تشکیل می دهند و شیخ الشاذلی را به دلیل ارتکاب این جرم بزرگ! از دانشگاه الازهر اخراج و وی را از قرائت قرآن در اماکن رسمی ممنوع ساختند.
هر چند شیخ الشاذلی رسما عذرخواهی کرد اما از آنجائی که بردن نام مبارک مولای متقیان در اذان از نظر الازهر "ذنب لایغفر" تلقی می شود لذا عذرخواهی شیخ الشاذلی مورد قبول قرار نگرفت. این امر نشان می دهد که الازهر به جولانگاه وهابی های سلفی که تنها هدف آنها تخریب وحدت اسلامی است تبدیل شده در حالی که بنیانگزاران الازهر هدفی جز ایجاد وحدت بین مسلمین جهان نداشتند.
این مکان علمی و دینی، یکهزار سال پیش توسط فاطمیون که در آن زمان بر مصر حاکمیت داشتند تاسیس شد و هدف آنان تقریب مذاهب اسلامی و فراهم ساختن زمینه وحدت اسلامی بود.
در طول این مدت بویژه از اوایل قرن 17 میلادی که انگلیسی ها به اهمیت جایگاه علمی و دینی الازهر پی بردند، سعی کردند در میان مشایخ الازهر شکاف ایجاد کنند.
اختلافات از آن زمان بین مشایخ وابسته به 3 مذهب شافعی، حنفی و مالکی پررنگتر شد زیرا شافعی ها پذیرش بیشتری نسبت به سایر مذاهب زیر مجموعه اسلامی از جمله مذهب تشیع داشتند.
مشایخ الازهر در آن زمان مانند شیخ عبدالله الشبراوی، محمد سالم الحفنی، احمد الدمنهوری، شیخ محمود شلتوت، محمد الخضر و حسن احمد عبدالجواد تلاش کردند تا الازهر را به کانون تعامل مذاهب اسلامی تبدیل کنند.
اختلاف دیدگاه درباره سیاستهای کلان الازهر در طول 2 قرن گذشته بارها انتخاب شیخ الازهر را با مشکل مواجه ساخت .
در نتیجه در پاره ای موارد، ارتباط حوزه علمیه نجف به عنوان کانون تشیع و الازهر به عنوان کانون اهل سنت معتدل برای مدتی قطع شد.
اوج همکاری دو کانون بزرگ اسلامی یعنی حوزه های علمیه نجف و قم و جامعه الازهر در زمان شیخ محمود شلتوت "1958-1963" شکل گرفت که در آن زمان، مرجع بزرگ شیعیان وقت آیت الله العظمی بروجردی ارتباط نزدیکی با شیخ شلتوت برقرار کردند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تاثیر خارق العاده این انقلاب بر منطقه، وهابیت عربستان سریعا وارد عمل شد و عوامل خود را در جامعه الازهر نفوذ داد.
روزنامه الوطن مصر در فوریه سال 2013 همزمان با سفر رئیس جمهوری وقت ایران به قاهره برای شرکت در نشست سران سازمان همکاریهای اسلامی گزارش مشروحی به نقل از مراکز پژوهشی آمریکا در مورد نفوذ وهابیت در مصر منتشر کرد. در این گزارش تاکید شده که عربستان سعودی از سال 1980 سالانه نزدیک به دو میلیارد دلار کمک مالی در اختیار الازهر قرار داده و این کمکهای مالی موجب شده تا وهابیون عربستان سیاستهای تفرقه آمیز خود را بر الازهر تحمیل کنند.
فضای ضد شیعی و مقابله با مکتب اهل البیت علیهم السلام در طول 3 دهه گذشته به طرز بی سابقه ای در مصر گسترش یافت که نتیجه آن ترور دردناک شیخ "حسن شحاته" رهبر شیعیان مصر بود. با این که این قتل دردناک رهبر شیعیان مصر در روز روشن صورت گرفت اما هیچ دادگاهی در مصر قاتلان شیخ شحاته را تحت تعقیب قرار نداد. اعتقاد شیعیان مصر این است که قتل دردناک شیخ حسن شحاته پس از شکست فضاحت بار مصر از اسرائیل در جنگ ژوئن 1967 لکه ننگی در تاریخ مصر تلقی می شود. به همین دلیل، الازهر، وزارت اوقاف و مراکز دینی مصر حساسیت فوق العاده ای نسبت به مذهب تشیع از خود نشان می دهند و حضور شیعیان در مصر را برای امنیت ملی این کشور خطرناک می دانند!
سوال اینجاست که اگر الازهرکه خود را قلعه نفوذ ناپذیر اهل تسنن جهان می داند چرا از تشیع اینقدر وحشت دارد تا جایی که این حساسیت هیچگاه در مورد نفوذ صهیونیستها در مصر وجود ندارد. بر اساس گزارش های موجود سالانه 160 هزار یهودی به عنوان گردشگر وارد مصر می شوند و شمار زیادی از جوانان مصری برای بهبود وضعیت زندگی خود ناچار می شوند همسر یهودی اختیار کنند. هزاران جوان مصری هر هفته در شهر اسکندریه مراسم خاص شیطان پرستی را در برابر چشم مشایخ الازهر برگزار می کنند زیرا شیطان پرستی در مصر بشدت رواج پیدا کرده. اما اگر یک شیعه به عنوان گردشگر وارد فرودگاه قاهره شود ماموران امنیتی ساعتها از او بازجوئی می کنند زیرا ممکن است این شیعی علیه الازهر کودتا کند!
این اقدامات نشان میدهد که تشیع در روح، وجدان و ضمیر ملتهای اسلامی ریشه دوانده اما پترودلارهای عربستان و رسانه های گسترده این کشور جریان سازی های گسترده ای علیه این مذهب انسانی می کنند.
مذهبی که جوانان آن در جنوب لبنان در جنگ 33 روزه اشک ژنرال های صهیونیستی را درآوردند و برای نخستین بار در طول جنگهای اعراب و اسرائیل، ارتش این رژیم را شکست دادند.
این در حالی است که در جنگ ژوئن 1967 ژنرال های دو ستاره ارتش مصر از ترس سربازان ارتش رژیم صهیونیستی خود را زیر خروارها ماسه در العریش و صحرای سینا پنهان کرده بودند و این است تفاوتها .
لذا اخراج یک قاری برجسته قرآن از دانشگاه الازهر به جرم گفتن "اشهد ان علیا ولی الله" یکی از مشکلات بزرگ جهان اسلام است که همچنان از وجود برخی رهبران سطحی نگر و وابسته به پترودلارهای عربستان رنج می برد.

کد خبر 355357

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 95
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    اشهد ان علیا ولی الله
  • بدون نام ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    يا اميرالمومنين حيدر
    • بی نام EU ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
      46 8
      یا الله.
  • بی نام EU ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    فاطمیون که اتفاقا از علویان و شیعیان بودن این زور داره که چیزی که شیعیان و دوستداران علی ع راه انداختن دست سلفیا افتاده
    • بی نام A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      14 3
      زور داره واقعا.چون وقتی حق خدا رو پایمال کردن اگر به آدم زور نیاد تعجب دارهاگر ولی خدا رو انکار کردن،به آدم زور نیاد تعجب دارهاگر دخت نبی اسلام رو به خاطر پست و مقام شهیده کردن،به آدم زور نیاد تعجب دارهاگر تک تک اولاد رسول خدا رو تو کربلا شهید کردند،به آدم زور نیاد تعجب دارهاگر...و اگر... این قصه سر دراز دارد جناب بی نام اما فان حزب الله هم الغالبونو به فضل پروردگار آخرین ذخیره ی الهی خواهد آمد و شما هم مزه ی دین الهی را خواهید چشید انشاالله.
  • آرش A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    قوانین و فقه اهل تسنن در مخالفت با مذهب تشیع ایجاد نشده... ترسی هم از نام علی کرمه الله وجه وجود ندارد... ما تنها مخالف بدعت و هر تغییری هستیم. لطفا نظرمو بذار خبر آنلاین
    • نوید IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
      ممکنه در مورد رابطه فقه اهل سنت و در آوردن جگر انسانها و گاز زدن آن هم کمی توضیح بفرمایید . ممنون
    • نوید IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
      و آیا کشتن انسانهای بی گناه از نظر فقه اهل سنت بدعت است یا ضروری دین
    • بی نام A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
      خب خدا رو شکر خودتون اعتراف کردید قوانین شما بعد از قوانین ما ایجاد شده. هر تغییری در دین بدون اذن خداوند بدعت است برادر من بدعت. اشهد ان مولانا امیرالمومنین و اولاده المعصومین حجج الله.
    • بی نام TR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
      10 14
      بهتره آقایانی که مخالف نظر آقای آرش هستند تحقیق کنند که آوردن نام حضرت علی در اذان از چه زمانی باب شده است
    • محمد طاها IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      24 6
      علی علی هست و علی می ماند وخواهد ماند ..منو شما کی هستیم که بخواهیم در مورد علی ع بحث و یا نظر بدیم .در ضمن آنهای که منفی دادن .....................آره ؟
    • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      2 11
      برادر عزیز شما چون در ایران هستی وبیشتر درباره ی اهل بیت اگاهه داری این را می گویی اهل تسنن در ایران شباهت زیادی به شیعیان دارند ولی در بقیه جا..... بگذار قصه ای بگم زاهدی تارک دنیا بود که ریش زیبا و تمیزی داشت که خیلی بهش میرسید شبی در خواب فرشته ای پیشش اومد گله از بی وفایی معشوق و ناکامی های سلوک کرد فرشته اشاره به ریشش کرد زاهد از خواب بیدار شد با ناراحتی و ضجه با دستش ریشش را کند و در همون حالت به خواب رفت، اینبار فرشته بهش گفت تو که هنوز در بند ریشت هستی. حالا شما میخواهید مثلا جلوی بدعتی به نام بقعه رو بگیرید بعد اون انفجار حرم در سامرا یا تخریب گستاخانه بقعه ی اصحاب پیش می اید عزیزم ریش رو ول کن........
    • انصاری A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      19 7
      دوستان یه نگاهی به مثبت و منفیهای کامنتها بندازین. شکست خوردگان وهابی فقط بلدن با هک سیستم مثبت و منفی جمع کنند. خب از کودتاچیان 28 صفر سال 11 هجری انتظار بیش از این نمیرود. وقتی حرفی برای گفتن نداشته باشی باید بیای رای سازی کنی دیگه. میتونستم این مثبت و منفیها را تغییر بدم اما دست نزدم تا خودتون شاهد واماندگی یه عده باشین. من نمیدونم اینها کی میخوان عاقل بشن. الان قرن 21 هست و طرف هنوز چسبیده به قرائت بادیه نشینان نجد و یمامه از اسلام. به ریسمان الهی که ولایت جناب رسول الله و اهل بیت ایشان است چنگ بزنید. فاین تذهبون؟؟؟؟؟؟
    • انصاری 1 A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      14 4
      در پاسخ به بی نامی که از ترکیه کامنت گذاشتن و پرسیدن چرا با نظر آرش مخالفت شده, روایتی معتبر از حضرت صادق آل محمد را از کتاب الاحتجاج شیخ طبرسی نقل میکنم تا بدانید دلیل آوردن "اشهد ان علیا ولی الله" در اذان چیست.قلت لأبي عبد الله عليه السلام : هؤلاء أي السنة يروون حديثا في أنه لما أسري برسول الله رأى على العرش مكتوبا : لا إله إلا الله محمد رسول الله أبو بكر الصديق ، فقال عليه السلام : سبحان الله ، غيّروا كل شئ حتى هذا ؟ قلت : نعم ، قال عليه السلام : إن الله عز وجل لما خلق العرش كتب عليه : لا إله إلا الله محمد رسول الله علي أمير المؤمنين ، ولما خلق الله عز وجل الماء كتب في مجراه : لا إله إلا الله محمد رسول الله علي أمير المؤمنين ....ادامه.....
    • انصاری 2 A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      11 3
      ولما خلق الله عز وجل الکرسي کتب على قوائمه : لا إله إلا الله محمد رسول الله علي أمير المؤمنين ، وهكذا لما خلق الله عز وجل اللوح ، ولما خلق الله عز وجل جبرئيل ، ولما خلق الله عز وجل الأرضين إلى قضايا أخرى ، فقال في الأخير : قال عليه السلام : ولما خلق الله عز وجل القمر كتب عليه : لا إله إلا الله محمد رسول الله علي أمير المؤمنين ، وهو السواد الذي ترونه في القمر ، فإذا قال أحدكم : لا إله إلا الله محمد رسول الله ، فليقل : علي أمير المؤمنين. ترجمه حدیث: به حضرت صادق عرض نمودم : ايشان سنيان روايتي نقل مي کنند که وقتي رسول خدا به آسمان برده شد ، بر روي عرش نوشته اي ديد که : لا اله الا الله محمد رسول الله ، ابو بکر صديق.....ادامه.......
    • انصاری 3 A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      9 3
      پس حضرت فرمودند : سبحان الله ؛ همه چيز را تغيير دادند ؛ حتي اين را ؟ گفتم : آري ؛ پس فرمودند : خداوند وقتي عرش را آفريد بر روي آن نوشت : لا اله الا الله محمد رسول الله علي امير المومنين ؛ و وقتي آب را آفريد در محل حرکت آن نوشت : لا اله الا الله محمد رسو الله علي امير المومنين. ؛ و وقتي خداوند کرسي را آفريد بر پايه هاي آن نوشت : لا اله الا الله محمد رسول الله علي امير المومنين ؛ و وقتي خداوند لوح را آفريد نيز چنين کرد ؛ و وقتي جبريل را آفريد ؛ و وقتي زمين ها را آفريد ؛ و ... پس در انتها فرمودند : ووقتی خداوند ماه را آفريد بر روي آن نوشت : لا اله الا الله محمد رسول الله علي امير المومنين ؛ و...... پس هر زمان که يکي از شما گفت : لا اله الا الله محمد رسول الله ،، پس بايد بگويد :علي ولي الله
    • بی نام TR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      3 5
      جناب انصاری، اولا شما یه دلیل بیار که حضرت محمد که فکر می کنم در آموزه های تشیع هم از حضرت علی بالاتره گفته باشد در اذان "اشهد ان علی ولی الله" باید باشد. چرا حدیثی را می آورید که برای خودتان سندیت دارد؟ در ضمن به نظرتان این حدیث بیشتر غلو نیست تا واقعیت؟ گفتم فقط یک سند بیاور که در زمان حضرت محمد که اسلام ناب در آن موقع بوده دیگه نام حضرت علی در اذان اومده باشه. آوردن یا نیاوردن نام حضرت علی در اذان نافی خصایل والای ایشان نیست. اذان هم دعوت به نماز است نه چیز دیگر و جزء اصول دین هم نیست که اینقدر بزرگش کنیم.
    • بی نام A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      2 6
      حدیثت بزرگترین دروغ ممکنه.
    • انصاری هستم A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      0 0
      جناب کامنت گذار از ترکیه. متاسفانه اسم شریف جنابعالی را هم نمیدانم.پاسخ شما را در اولین فرصت در پایین همه کامنتها خواهم نوشت. امیدوارم خبرآنلاین انتشار بده. همینجا هم لازم هست از بزرگواری جناب هانی زاده و سایت خبرآنلاین که این فرصت را برای تبادل نظر فراهم کردن کمال سپاسگزاری و قدردانی را داشته باشم. حق نگهدار شما.
    • بنده IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
      0 0
      جناب آرش میشه بفرمائین قضیه بدعت در نماز تراویح توسط چه کسی گذاشته شد؟
  • بی نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    من کنت مولاه فهذا 《علی》 مولاه
    • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
      لعن علي عدوك يا علي عيه السلام ...
  • انصاری IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    آقا من فکر نمیکنم دلیل اصلی برکناری ایشان بردن نام امیرالمومنین بوده باشه. دلیل اصلیش این بوده که چرا به شکلی که اون دومی رضی الله عنه بدعت گذاری کرد, اذان نگفتی. یعنی بجای" حی علی خیر العمل" خوب بود که میگفتی الصلوة خیر من النوم. اونوقت به ما میگن رافضی. آقا جان رافضی اونی هست که در اسلام بدعت گذاری میکرد.ما کجا بدعت گذاری کردیم؟؟؟
    • بی نام US ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
      شما اولین کسی نیستی که به این نام خوانده می شوی، «رافضی» ریشه در تاریخ اسلام دارد و یک کلمه نه فارسی بلکه عربی است. کتاب «الفرق بين الفرق» عبدالقاهر بن طاهر بغدادی ریاضیدان فیلسوف و زبان شناس شافعی مذهب «دوران طلایی اسلام» به خوبی درباره رافضی ها نوشته است./خبر جان به چاپ لطفا این یک کامنت علمی است.
    • اهل سنت و جماعت EU ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
      اولا رافضی از ریشه رفض به معنی رها کردن می باشد و از آنجایی که شیعیان خلافت سه خلیفه اول (رض) رو قبول ندارند و آن ها را رها کرده و از علی رض آغاز میکنند به رافضی نامیده میشوند.در ثانی اولین بار لقب امیر المومنین به خلیفه دوم داده شد.ثالثا اینکه علمای الازهر این خبر رو نمیخونن دلیل نمیشه هر حرفی رو به نافشون ببندیم.کی گفته بکار بردن نام حضرت علی ذنب لا یغفره. علمای الازهر خیلی بهتر از شما که مطالعه ی کمتری در دین دارید به هر حال رشتتون این نیست دارند و می دانند تنها گناه نابخشودنی شرک است ولاغیر طبق آیات قرآن.ثالثا بدعت یعنی آنچه پیامبر انجام نمیداد و در دین نبود ولی اکنون به نام دین انجام میشود و اینکه فک کنیم ثواب هم دارد...
    • انصاری 1 A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      20 4
      پاسخ من به این دو کامنتی هست که در پاسخ بنده نوشته شده. اولا بنده راجع به ریشه لغوی رافضی بحث نکردم که شما وارد این موضوع شدین. رافضی به معنای متداولش رو که برای تحقیر شیعیان استفاده میشه منظورم بود. شما یا خواب هستین و یا خودتون رو به خواب میزنید. ضمنا اون دوستی که مدعی بود اولین بار نام امیرالمومنین برای خلیفه دوم برگزیده شد باید عرض کنم تنها کسی که شایستگی لقب امیرالمومنین رو دارند جناب علی ابن ابیطالب علیه آلاف التحیة والثناء میباشند.این رو هم بنده نمیگم.جناب صادق آل محمد فرمودند. حتی حضرت صادق فرمودند که هیچیک از ما اهل بیت امیرالمومنین نیستیم. به احادیث ایشان در اصول کافی مراجعه بفرمایید. لقب امیرالمومنین چیزی نیست که از طرف مردم به فردی و برای بزرگداشت کسی اعطا شود........ادامه...
    • انصاری 2 A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      19 4
      شما در مورد بدعت به قسمتی از موضوع اشاره فرمودین. آنچه را هم که در سنت رسول الله بوده و عده ای حذفش کردن,بدعت به حساب میاد. خلیفه دوم اذان را تغییر دادن و ایشان حق نداشتن که جملات اذانی را که سنت رسول بوده تغییر بدن. این بدعت است. به سایر بدعتهای ایشان اشاره نمیکنم. ضمنا بدعت بزرگترشان را که بعد از رحلت رسول الله بود مورد بحث قرار نمیدهم که قضیه سقیفه در مقابل غدیر,اجتهاد در مقابل نص بود. فرمودین علمای الازهر خیلی مطالعه بیشتری درباره دین دارن. سوال بنده این است که حاصل این مطالعه چه بوده؟چه مشکلی را درجهان اسلام حل کردن؟مطالعه ای که برای مسلمین نفعی نداشته باشه ارزشی نداره دوست عزیز. خبرآنلاین انصاف داشته باش و منتشر کن.
    • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      7 4
      من هم ديدم تو كاشيكاري بسياري از مساجد اهل سنت، اسامي پنج تن آل عبا به همراه سه خليفه اول ذكر شده
    • انصاری 3 US ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      10 7
      ضمنا به اون دوستی که به اسم اهل سنت و جماعت کامنت گذاشتن عرض میکنم که درستی مقاله جناب هانی زاده را از همین جا فهمیدم که به کامنتهای ابراز ارادت به امیرالمومنین علی ع منفیهای زیادی دادی. منفی و مثبت را دستکاری کردن کاری نداره. اما وقتی این منفیهای شما را میبینم متوجه میشم که الازهر هم از شما دست کمی نداره. رفتارت بیانگر خیلی چیزها بود. خوش باش برادرجان. با منفی شما چیزی عوض نمیشه.
    • هموطن EU ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      12 3
      یعنی اونایی که اومدن امامت و خلافت امام علی علیه السلام را رها کردند... رافضی به قول خودتون رها کننده نیستن... اون وقت رها کردن خلفای راشدین به معنی رافضی هست؟؟؟ جمعش کن بابا
    • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      14 6
      بنده فقط یه چیزی رو در پاسخ به دوست اهل سنت عرض کنم. دانشگاه الازهر با بودجه دولت مصر اداره میشه.تمام اساتید این دانشگاه هم حقوق بگیر دولت مصر هستند. طبیعی هست که وقتی کسی از نظ مالی به جایی وابسته باشه استقلال رای و نظر رو از دست خواهد داد.هزاری هم که مطالعه داشته باشه,موقه رای دادن و فتوا مجبور هست به گونه ای نظر نده که نونش رو قطع کنن. چنین علمایی به درد جامعه مسلمانان نمیخورن چون کارشون فقط سواری دادن به حکام هست. حق نگهدار.
    • اهل سنت و جماعت EU ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      2 2
      انصاری جان خبر آنلاین نظراتم رو نصف ونیمه منتشر میکنه.کاری نمیتونم بکنم......
    • اهل سنت و جماعت EU ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      2 5
      اینکه میگی و هارو جابجا کردم،باید به عرض برسونم نیازی به این کار نمیبینم ،هرچند توانش رو هم ندارم.اما بدون ما اهل سنت فقط آزادی بیان میخوایم .حرفای ما خیلی شنیدنیه منتها.........
    • حامد A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      3 2
      ماشاالله چقدر در این مملکت تحملها بالاست حالا این برادر که احتمالا از اهل سنت هم هستن، یه مطلبی رو گفتن، نمیفهمم ما که شیعه هستیم و انقدر ادعا داریم، چرا باید اینطوری جواب بدیم؟ اینجور بحثها و با این ادبیات زیاد به جایی نمیرسه. ما یه بار با برادر عزیزمون جناب انصاری این موضوع رو امتحان کردیم. زیاد نتیجه جالبی نگرفتیم. هرچند که این بحثهای شیعه و سنی از نظر من تاریخ مصرفشون گذشته و اگر یک عده به اونها دامن میزنن ما چرا باید دنبالشون بریم؟ ما هنوز توی 1300 سال پیش گیر کردیم.
    • انصاری هستم A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      2 1
      با سلام به دوست اهل سنت و جماعت. مختصری در پاسخ به شما در ذیل آخرین کامنت منتشر شده از شما نوشتم. به حامد عزیز هم سلام عرض میکنم و خوشحالم که برادر عزیز را بار دیگر اینجا میبینم. امیدوارم که دلگیری از من نداشته باشی. حامد جان اگر بخوام در پاسخ به شما بنویسم از موضوع بحث و فضای مقاله حاضر خارج میشیم. ان شا الله در فرصتی دیگر راجع به این موضوع صحبت میکنیم. حامد عزیز. قرار نیست که ما و دوستان اهل تسنن یکدیگر را قانع کنیم. اما صحبت در اینجا حداقل یه فایده داره و اونهم اینه که آستانه تحملمان ارتقا پیدا کنه. و همزیستی مسالمت آمیز را یاد بگیریم. همین کافیه. طبیعت اینگونه بحثها هم یه مقدار داد و فریاد داره. اینهم خیلی طبیعیه. برادران سنی ما هم ان شا الله به بزرگواری خودشون میبخشند. یا حق
    • حامد IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
      0 0
      سلام. برادر عزیز، بحث اگه منطقی باشه نیازی به داد و فریاد کردن نیست. اگه بحث کردن به داد و فریاد کردن باشه، دیگه جایی برای خود بحث و منطق باقی نمیمونه، همه داد و فریاد میکنن، آخرش هم احتمالا به جای خوبی ختم نمیشه. داد و فریاد برای کسیه که نمیتونه بحث رو از طریق درست پیش ببره، مجبور میشه از این کارها بکنه. اگه به داد زدن باشه، همیشه لاتهای محله بحث رو به نفع خودشون تموم میکنن. خدا نگهدار.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    78 12
    من نمی دونم چه اصراری هست ما با مراجع مذهبی مصری ارتباط برقرار کنیم؟؟ لیبرال ها و ملی گرایان مصر بسیار زیاد به ایران متمایل هستند و گزینه های بسیار خوب و مناسبی هست
  • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    66 33
    اصلا دولت مذهبی جواب نمی دهد.
  • بی نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    جانم فدای علی ع..... عشق است علی.....
  • بی نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    85 4
    اهل سنت که حضرت علی ع رو دوست دارند من خودم دیدم اسم بچه هاشون علی فاطمه حسن حسین زینب و... هست
  • محمد A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    86 70
    اشهد ان علیا ولی لله
  • بی نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    اشهد ان مولانا اميرالمومنين علي ولي الله
  • شیرازی EU ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    اشهدو ان علیا حجت اله سلام و درود خدا بر مولود کعبه فاتح خیبر حضرت علی عالی اعلا
  • رضا دارا A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    یا مولا علی از اینکه پیرو تو هستیم شادمانیم و بر خود می بالیم
  • رحیم A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    49 81
    هرکس درحقانیت تشیع شک دارد وخواهان فهمیدن حقیقت است کتاب شبهای پیشاور رابخواند اگرانسان پاک نهادی باشد که پیروخط راستین اهل بیت خواهد شد
    • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      4 9
      روزهای پیشاور، ردیه این کتاب را بخواند .
    • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      2 6
      روزهای پیشاور یه کتاب کاملا جعلی از یه آدم جعلی با کلی اشتباهات هستش.
  • علیان US ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    8 3
    این اختلافات بین فرق اسلامی تنها حول محور دفاع از منافع ملی هر کشوری قابل حل و فصل است
    • موسوی IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      5 3
      بنظرتون آیا حفظ دین و عقیده مردم جزو منافع ملی محسوب نمیشه؟ اصل اختلاف همین جاست؟اگه منظورمون دین اسلامه که هم برا این دنیا و هم اون دنیا نسخه داره, پس این منافع ملی چیه که بعضیا مث طوطی تکرارش میکنن
  • شگفتا IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    52 23
    در شگفتم از این مثبت و منفیهای.... هنوز تو مملکت شیعه میشه مظلومیت ائمه رو حس کرد... اللهم عجل لوبیک الفرج
    • سبلان IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      20 4
      تعجب نكن امام علي و ساير امامان تو قلب و دل ماست يكي يكي ديگه رو اخراج كرده اينجا جنگ مذهبي راه انداختين اين خوب نيست شيطان رو خوشهال مي كنين و صد البته صهيونيست هارو
    • محسن A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      11 11
      منفیا الکیه کار چند نفر بیشتر نیست
    • بی نام EU ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      10 17
      مملکت شیعه؟ شیعه از زمان شاه اسماعیل صفوی توی ایران گسترش پیدا کرد و مذهب رسمی شد در حالی که هزارها سال سابقه تمدنی ایران به قبل از شیعه برمیگرده.ایندقدر ایران رو به مذهب خاصی نچسبانید توی ایران پیروان همه مذاهب هزاران سال کنارهم زندگی کردند و ایران یک کشور فرا مذهبی و حتی فراقومیتی بوده.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      11 7
      این تغییرات منفی ها اون هم در یک لحظه طبیعی نیست.
    • سعدون IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      12 10
      برادر گرامی فکر میکنی اهل سنت ایران ده دوازده نفرند.آمار رو غلط به عرضتان رساندند.قسمت عمده حاشیه ایران آذربایجان غربی،گلستان،کردستان،کرمانشاه،سیستان و بلوچستان،خوزستان،خراسان ،بندرعباس،شیراز و..سنی مذهب هستند پس از وزنه بالای اهل تسنن در مثبت و منفیها تعجب نفرمائید در ضمن عده زیادی از دوستان شیعه ما هم در موضوعات زیادی با ما هم رای هستند بخصوص در بحث بدعت و خرافات که نمونه اش موضوع بدعت استاد دانشگاه الازهر است.
    • امیرمهدی A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      11 6
      جناب سعدون. کسی نگفته اهل تسنن ایران 10 نفر هستن. شما داری مغلطه میکنی. اما اینکه یهو تمام اهل تسنن ظرف 2 ساعت بیان اینجا و منفی بدن با مزه هست. ضمنا بهتون عرض کنم که بنده تا جاییکه اهل تسنن ایران را میشناسم با اهل بیت دشمنی ندارن. اما کسانی که اومدن اینجا و به بعضی کامنتها ,منفیهای فله ای دادن باید بگم من اینها را نواصب میدونم و نه سنی. خون ناصبی هم هدره...
  • بی نام A1 ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    8 0
    من فکر می کنم مسلمان از هر فرقه ای اگر در دلش کینه و دشمنی نسبت به مسلمان دیگری باشد اساساً مسلمان نیست. یک شیعه معتدل و یک سنی معتدل هر دو بر یک مسلکند. اما اختلاف از وقتی آغاز میشود که شیعه و سنی در عقایدشان افراط کنند. آن وقت است که دل پر از کینه می شود و بدون شک در دلی که کینه باشد خدا هرگز نخواهد بود.
  • ماهانی A1 ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    15 3
    ا بن عم نبی ، شهسوار لافتی ، ازهد الزاهدین ، عمادالاصفیا، رکن الاولیا، آیه العظمی ،امام متقین،اول العابدین، یعسوب الدین ،حبل الله المتین، لنگر آسمان وزمین آقا جانم امیر المومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام
  • بی نام RO ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    21 10
    من با خواندن این پیام ها لرزه بر اندامم افتاد ما هر چه داریم از صدقه سری مولامون علی ع داریم و ائمه دیگر ،چرا این قدر نمک نشناسیم
  • محمد A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    18 10
    قربان این همه مظلومیت ائمه اونم تو یه کشور شیعه نشین. فدای تنهاییت بشم یا مولا.
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    8 17
    با سلام لطفا در انتخاب تیتر دقت بفرمایید بحث ترس یا حب علی ع نیست بر اساس فقه اهل سنت اذان اینگونه نیست همانطور که بر اساس فقه شیعه اینگونه هست طبیعی هست که آنها انتظار این موضوع را از یک عالم دینی ندارند که اذان را به گونه ای غیر از فقه خودشان اقامه نماید کما اینکه اگر یک عالم دینی ما از خلفای راشدین به عنوان جانشین یاد نمایند این کجایش به معنی ترس است تیتر خیلی بد و اختلاف برانگیزی انتخاب کرده اید که وقتی هر آدم آزاد اندیشی مطالعه نماید به اشتباه و مغرضانه بودن آن پی می برد
    • انصاری A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      9 6
      1400 سال اون طرفیها مغرضانه تیتر زدن.بذار یه بار هم این طرفیها مغرضانه تیتر بزنن. البته با نظر شما کلا مخالفم و تیتر رو مغرضانه نمیدونم. بحث اذان هم ربطی به فقه نداره. جایی که نص هست دیگه نوبت به اجتهاد فقها نمیرسه. مثل اینکه فلان فقیه بیاد بگه مطابق فتوای من نماز مغرب 3 رکعت هست. اصلا در همچین موضوعی فقیه حق فتوا نداره.ضمنا طرف مقابل حتی میاد بهتون میزنه که قرآن شیعه ها یه قرآن دیگه هست. این مغرضانه نیست؟؟؟؟همیشه شعبون یه بار هم رمضون. یا الله.
  • عباس IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    7 15
    الازهر از نام علی نمی ترسد خلیفه چهارم اهل سنت است خیلی هم دوستش دارند برادران ، از بدعت می ترسد که این روزها خیلی زیاد شده است
  • اهل سنت و جماعت EU ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    7 24
    اینکه صحابه اسلام و خود حضرت علی به عمر رض لقب امیرالمومنین دادند ،تقصیر منه؟؟تاریخ رو که نمیشه تحریف کرد.
    • انصاری 1 A1 ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      6 2
      شما خطبه شقشقیه و سایر خطبه های نهج البلاغه را راجع به جناب خلیفه ثانی ,که از خطبات ثبت شده جناب امیرالمومنین علی میباشد مطالعه بفرمایید. ایشان در این خطبه ها صریحا نظرشان را راجع به حضرات مطرح فرموده اند. بیانات ایشان نشان میدهد که ایشان هیچگاه جناب عمر را به نام امیرالمومنین نمیشناخته اند. متاسفانه اینجا فضای کافی برای نوشتن خطبه های ایشان پیرامون جناب ابا بکر و جناب عمر و جناب عثمان نمیباشد. بنده حداکثر, صحابه مذکور را "امیرالمسلمین" میدانم و نه "امیرالمومنین". اسلام با ایمان تفاوت بسیاری دارد.بنده هم نمیگم. الله و تبارک و تعالی فرمودند:قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا قُل لَّمْ تُؤْمِنُوا وَلَٰكِن قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ ......ادامه........
    • انصاری 2 A1 ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      6 2
      وَلَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ وَإِن تُطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَا يَلِتْكُم مِّنْ أَعْمَالِكُمْ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ. تفاوت اسلام و ایمان در اینجا مشخص میشه و در آیات دیگر شرح حال و صفات مومنین به شکل تفصیلی شرح شده است.امارت بر مومنین و امارت بر مسلمین متفاوت است برادر جان. امارت بر مسلمین را با زور شمشیر و ارعاب هم میتوان به دست آورد اما امارت بر مومنین چیزی نیست که خداوند به دست آوردن آنرا در ید قدرت شمشیر قرار داده باشه.جناب رسول الله علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء,هم امارت بر مومنین داشتند و هم امارت بر مسلمین. بعد از ایشان مسایلی پیش آمد که متاسفانه این دو از یکدیگر انشقاق پیدا کردند. أحسب الناس أن يتركوا أن يقولوا آمنا وهم لا يفتنون..ادامه...
    • انصاری 3 A1 ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      4 1
      فرموده اید که صحابه هم جناب عمر را لقب امیرالمومنین میداده اند. دوست عزیز,اینها لقب تشریفاتی هستند. خیلیها ممکنه بنده را هم از روی ترس و یا تملق و یا ارادت, دکتر صدا کنند اما خودم میدانم که دکتر نیستم. تمام خلفای بنی امیه و بنی عباس هم امیرالمومنین خطاب میشدن.اما آیا واقعا امیرالمومنین بودن؟بعضی دوستان ما حتی فردی مثل معاویه را امیرالمومنین میدانند. برادر من,چگونه میشود فردی امیرالمومنین باشد اما برای فرزند فاسق و بدکاره اش از مسلمین به زور بیعت بگیره؟مادر این فرد هند قاتل حمزه سیدالشهداء هست و پدرش ابوسفیان دشمن شماره یک رسول الله. از جدش و داییهایش که بهتره صحبت نکنم .اونوقت بنده بیام بگم چون رسول الله رو زیارت کرده و صحابی بوده اهل بهشت است و امیرالمومنین هم بوده؟؟....ادامه....
    • انصاری 4 A1 ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      4 1
      و از همه قبیح تر که به دنبال اسم معاویه میگویند رضی الله عنه. والله من اگه بخوام برای یه تازه مسلمان راجع به معاویه صحبت کنم باید تاریخ زندگی این فرد را کتمان کنم.وگرنه اگه بخوام به زندگیش اشاره کنم همین غیر مسلمان برمیگرده به من میگه با این اوصافی که تو از معاویه گفتی پس چرا میگی رضی الله عنه؟؟؟تازه مسلمان را مثال زدم تا عرض کنم اگه فردی بخواد به دور از تعصبهای عقیدتی قضاوت کنه نظرات من پر از تناقضهای آشکار میشه. ضمنا رسول الله هزاران صحابی داشتن. آیا مخالفت با عده ای از بزرگواران به این معنی هست که ما با همه اصحاب مخالفیم؟؟ضمنا شرط اسلام آوردن,فقط و فقط شهادتین است. دوستی اصحاب به عنوان شرط اسلام آوردن نیست........ادامه......
    • انصاری 5 A1 ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      4 2
      متاسفانه ادعای ما راجع به اصحاب رسول الله بی شباهت به ادعای نصاری راجع به حواریون و قدیسانشون نیست.همه میدانیم که در میان حواریون جناب مسیح سلام الله علیه ,افرادی همچون یهودای اسخریوطی هم بودند.آیا اصحاب رسول الله از انحراف مبرا بودند؟؟آیا شیطان فقط سراغ حواریون مسیح میرفته اما با اصحاب رسول الله کاری نداشته؟؟چنین چیزی حداقل برای بنده هضم نمیشه مگر اینکه شما سند محکمی از جانب خدا و رسول ارایه دهید که بنده آنچیزی را که نمیتوانم عقلا بپذیرم,تعبدا بپذیرم. یا الله.حق نگهدار.
    • علیرضا سوری A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      3 4
      شما برادران عزیز در را ول کرده و از پنجره وارد شده اید.
    • اهل حق IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      7 2
      لو لا علي لهلك عمر: اگر علي نبود عمر هلاك شده بود اين سخن بار ها وبار ها ازجناب عمر دركتب اهل سنت آمده اين تاريخ صحيح هستش نه اون چيزي كه شما ميگي. اگر حضرت علي به عمر بگه اميرالومنين يعني تو افضل تر من هستي به خلافت در حالي كه دروغه چون...... خود عمر بار ها به افضليت حضرت علي اشاره داشته
  • اهل سنت و جماعت EU ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    4 7
    اگر علی رض بخاطر عدم اختلاف بین مسلمانان سکوت کرد ،شما چرا مثل ایشون رفتار نمیکنید؟؟؟کاسه ی داغ تر از آش شدید...هر چند بعید میدونم حضرت علی از دستوری که خدا بهش داده به سادگی کنار بکشه.
    • حسین A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      2 1
      دوست عزیز سکوتش هم بخاطر خدا بود همونطور که اون یهودی وقتی صحنه اسارت امیرالمومنین رو دید گفت: هیچ کس قهرمانی رو که من در جنگ خیبر دیدم نمیتونه اسیر کنه و اون حتما از جانب خدا مامور به این سکوته٬ و اون یهودی با دیدن این صحنه ایمان آورد.
    • انصاری 1 A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      3 1
      سلام بر شما برادر عزیز. علی فرمود خار در چشم و استخوان در گلو داشتم و سکوت کردم. مگر ما غیر از رویه ایشان را داشتیم؟ ما دستمون به خون کدام یک از اهل تسنن آلوده شده؟؟یک مورد مثال بزنید. کدام یک از اهل تسنن را تکفیر کردیم؟؟؟مثال بزنید. آری دستور خدا و رسولش به علی بود که سکوت کن و جناب رسول الله به ایشان فرموده بود به طرف مردم نرو تا روزیکه مانند کعبه به سوی تو روی بیارن. مگر علی کاری غیر از این کرد؟بیعتی که انصار و مهاجرین با علی کردن با هیچیک از خلفا نکردن. تا جاییکه خود علی فرمود :همچون شتران تشنه برای بیعت با من هجوم آوردند که بر جان حسنین از شدت فشار جمعیت خائف شدم.فرمایش ایشان را نقل به معنی کردم و برای پرهیز از اطاله کلام متن فرمایش ایشان را که در نهج البلاغه ثبت است نیاوردم.ادامه.
    • انصاری 2 A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      3 0
      همین سوال شما را فردی از قبیله بنی اسد در زمان زمامداری امیرالمومنین پرسید و پاسخ ایشان به این پرسش جالب و شنیدنی و گویای حقایق زیادی بود. پاسخ ایشان در نهج البلاغه ثبت است.بار دیگر برای اجتناب از تطویل کلام به آن اشاره نمیکنم. اما برادر جان,بنده در شگفتم که شما ما را کاسه داغتر از آش خطاب کرده اید. کاسه داغتر از آش کسانی هستند که فتوای قتل امت محمد را در بلاد اسلامی صادر میکنند و هر روزه شاهد ریختن خون افراد زیادی در این بلاد میباشیم. کدام یک از این مفتیهای فتوا دهنده به تکفیر از میان علمای شیعه هستند؟ ما هیچوقت شما را به خاطر عقایدتان تکفیر نکردیم اما آیا شما هم به همین گونه بوده اید؟لطفا بفرمایید کدام یک از ما بیشتر به آزادی بیان معتقدیم؟؟کسی که تکفیر میکند به آزادی بیان معتقد است؟..ادامه
    • انصاری 3 A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      4 0
      دوست عزیز شما از عقیده ات صحبت کن و بنده هم از عقیده ام. اما هیچیک حق نداریم به خاطر عقیده دیگری حکم به تکفیرش دهیم. حداقل شما در اینجا اونقدر آزاد بودی که ما را رافضی بنامی و دوست دیگر نسبت کفرآمیز بدهد که شما علی را بالاتر از رسول میدانید. نظرات شما هم منتشر شد. بنده به کرات در سایت دوستان شما رفتم و در نهایت ادب و بدون جسارت و بدون اینکه آنان را کافر خطاب کنم کامنت نوشتم و هیچیک انتشار پیدا نکرد. بنده حتی نمیتوانم اعمال مذهبی ام را مطابق عقیده ام در مکه و مدینه انجام بدم.اگر این کار را کنم با جانم بازی کرده ام. شما از کدوم آزادی بیان صحبت میکنید؟؟؟آزادی بیان شما باید برای شما محترم باشه اما نوبت که به بنده میرسه باید حرف نزنم؟؟....ادامه.....
    • انصاری 4 A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      3 0
      شما و دوست دیگرمان در یک سایت پر بازدید که متعلق به شیعیان هست نسبت رافضی و کفر میدهید و تمام کامنتهای شما منتشر میشه. آیا بنده همین اندازه آزادی را در کشورهایی که اکثریت با اهل تسنن است دارم؟؟قضاوت با شما. بنده که هر بار خواستم دو کلمه در چت رومهای عربی حرف بزنم بوت شدم و ورودم به چت روم ممنوع شد. لا اقل یه کمی هم به دوستانتان توصیه کنید که همین اندازه آزادی بیانی را که شما دارید برای ما هم قائل باشند. پاسخ بقیه کامنتها را در اولین فرصت خواهم نوشت. حق نگهدار و عزت مستدام.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    4 1
    سوال اینجاست که اگر الازهرکه خود را قلعه نفوذ ناپذیر اهل تسنن جهان می داند چرا از تشیع اینقدر وحشت دارد تا جایی که این حساسیت هیچگاه در مورد نفوذ صهیونیستها در مصر وجود ندارد. روشنه چون هر دو شون از یک تفکرن،یکی از این شباهت های فکری تجسیم خداست که ابن تیمیه براش دست و چشم واقعی قائل میشه، صهیونیست ها هم همینطور ، کافی بخشی از سفر پیدایش رو بخونی تا این شباهت و پیدا کنی و بفهمی که هر دوی این تعاریف شرکه
  • مهدی A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    7 2
    این منفی ها خیلی مشکوکه خبر آنلاین جریان چیه؟ بچاپ لطفا
  • انصاری A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    3 1
    دوستان, بنده چند کامنت نوشتم که تا حالا منتشر نشده. اگر انتشار پیدا کرد بنده کامنتهایی را در پاسخ به دوست عزیزمون که در مورد اذان در عصر رسول الله پرسیده بودن خواهم نوشت. ضمنا پاسخ دوست عزیزی را که روایت نوشته شده توسط حقیر را, جعلی و بزرگترین دروغ تلقی کرده بودند خواهم نوشت. فقط اجازه بدین ببینیم آیا خبرآنلاین اجازه گفتگوی بیشتر رو میده یا خیر. فقط عجالتا در پاسخ دوستمون میگم که خیر در زمان رسول الله کسی در اذان نمیگفت "اشهد ان علیا ولی الله". و ضمنا شیعیان گفتن این جمله را از مستحبات میدانند و نه از ارکان واجب اذان. اما جمله "حی علی خیر العمل" از واجبات بوده و در عصر رسول الله هم گفته میشده که متاسفانه حذف شده. پاسخ مبسوط را در صورت همکاری خبرآنلاین خواهم نوشت. الله مدد
  • انصاری هستم 1 A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    1 0
    با سلام به دوستان. شرمنده که با تاخیر مینویسم.یه کمی مشغله داشتم.ابتدا در پاسخ به دوستی که روایت نقل شده را از جامع روایی الاحتجاج بزرگترین دروغ ممکن دانسته بودند مینویسم. ضمنا دوست دیگری مطلب روایت را غلو دانسته بودند. خیر.نه دروغ بود و نه غلو. اول از همه باید عرض کنم که بنده روایات دیگر در باب گفتن "علی ولی الله" به دنبال "محمد رسول الله" را نیز میتوانستم بیاورم که دوستان در فهمش به مشکل برخورد نکنند. در نوشتن روایت هم مردد بودم. به یک دلیل نمیخواستم روایت را بنویسم و به 3 دلیل نوشتم.اما دلیلم برای ننوشتن این بود که میدانستم مطلب بالاتر از درک و فهم عوام اعم از شیعیان و اهل تسنن است که برای فهمیدن نیاز است که فرد ابتدائا از معنای لوح,قلم,عرش,کرسی,ام الکتاب و....آگاهی داشته باشد...ادامه..
  • انصاری هستم 2 A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    1 0
    و حال آنکه عوام از فهم حقایق تکوینی چنین ثقیلی که در قرآن نیز به آن اشاره شده ناتوانند و ممکن است مطلب را نتوانند هضم کنند. فهم این حقایق نیازمند پورش عقل برای درک مجردات است و این در توان هر کسی نیست.کما اینکه خیلیها از مشیت و اراده و تقدیر و قضا و امضا و کتاب و اجل صحبت میکنند و حال آنکه معنا را درک نمیکنند و فرق بین این واژگان را به درستی در نمی یابند. بنده هم اگر مختصری بدانم به مدد روایات ائمه که مصداق اولی الامر هستند میدانم. در هر صورت تا این حقایق مجرد درک نشوند و اینکه معنی "ن والقلم و ما یسطرون" و "الرحمن علی العرش استوی" و آیات مشابه چیست ,درک نشود شما را سرزنش نمیکنم که معنای روایت مذکور از الاحتجاج را غلو بدانید.......ادامه.......
  • انصاری هستم 3 A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    1 0
    شاید لازم بود که بنده,به هنگام نوشتن روایت مزبور, فرمایش جناب رسول الله را در نظر میگرفتم که فرمودند:"نحن معاشر الانبیاء امرنا ان نکلم الناس بقدر عقولهم" یعنی ما جماعت انبیا امر شدیم که به اندازه عقل مردم با آنان سخن بگوییم. محتوای جالبی که روایت در بردارد این است که اگر مطلب ورای ظرفیت عقول ضعیفه باشد از درک آن ناتوان میشوند و حمل بر غلو میکنند.بگذریم. اما همانطوریکه عرض کردم به 3 دلیل روایت را نوشتم.صدر روایت اشاره میکرد که فضیلتی که در حق علی نقل شده به فرد دیگری نسبت داده شده و حضرت صادق هم به آن اشاره میکنند. از آنجاییکه زیاد دیده ام که فضایلی را که در حق علی ذکر شده عده ای به اشتباه به فرد دیگری نسبت داده اند لازم دانستم بخشی از روایت را به عنوان شاهد مدعایم بیاورم...ادامه....
  • انصاری هستم 4 A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    1 0
    در کتاب یکی از مولویان شرق کشور که نقل خطبه های نماز جمعه ایشان نیز بود دیدم که ایشان فرموده اند رسول الله امر کردند که درهای منازلی که به مسجدالنبی باز میشد بسته شوند و فقط منزل جناب ابوبکر به مسجد باز بود. در حالیکه این مطلب و فضیلت در مورد منزل علی ابن ابیطالب بوده و نه در مورد جناب ابوبکر.در جایی دیگر ایشان فرموده بودند که بنا به عقیده جمهور مسلمانان ابوبکر افضل صحابه رسول الله بوده که باز هم باید عرض کنم که افضلیت از نگاه جمیع صحابه و تابعین از آن علی ابن ابیطالب بوده و حقایق تاریخی گواه این مدعاست. ایشان نفرموده اند که چرا جمهور مسلمانان در روزگار ما ابابکر را افضل میدانند.دلیلشان چیست. بنده حاضرم دلایلم را بگویم و دوستان هم دلایل خود را ذکر کنند....ادامه.......
  • انصاری هستم 5 A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    متاسفانه لقب سیف الاسلامی را هم برای خالدبن ولید جعل کردند تا آنرا در مقابل لقب اسد اللهی علی قرار دهند. علی کجا و خالدبن ولید کجا؟خالدبن ولید همانیست که شکست مسلمانان در احد به دست او بود و به جریان ایشان در قضایای مربوط به قتل مالک بن نویره و ازدواج خالد با همسر مالک پیش از تمام شدن عده اشاره نمیکنم.بگذریم. دلیل دیگرم برای نوشتن روایت مذکور این بود که در ذیل روایت اشاره به گفتن "علی ولی الله" بعد از گفتن "محمد رسول الله" شده بود. خواستم بگویم اینرا ما از امام صادق گرفته ایم و نظری نیست که شیعیان به دلیل تعصب جعل کرده باشند. ضمنا آیه 55 سوره مائده "إنما وليكم الله ورسوله والذين آمنوا الذين يقيمون الصلاة ويؤتون الزكاة وهم راكعون" در شان علی نازل شده است..ادامه....
  • انصاری هستم 6 A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    از کسانی که در امر شان نزول آیات واردند بپرسید چه کسی بود که در حال رکوع زکات داد؟فقط علی ابن ابیطالب بوده و نه صحابی دیگری. این آیه دلالت بر ولایت علی دارد و ولایت ایشان پس از "ولایت رسول الله "در این آیه مشهود است. احتمالا اجماع علمای شیعه برای اضافه کردن "اشهد ان علیا ولی الله" بر پایه همین روایاتی هست که بنده نمونه اش را برای دوستان نقل کردم. این را بدعت نمیدانم مگر اینکه شما بخواهید ادعا کنید که امام صادق ,العیاذ بالله ,بدعت گذار بوده.راستی چگونه است که دوستان نظر امام صادق را بدعت میدانند و حال آنکه نظر شاگردان ایشان امام شافعی و امام مالک بن انس را بدعت نمیدانند؟؟؟همین سوال را در مورد روایتی که نوشته بودم میپرسم.....ادامه......
  • انصاری هستم 7 A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    اگر روایت مذکور را در مورد خلیفه اول آورده بودم شما آنر غلو نمیدانستید اما چون در مورد علی ذکر شد آنرا غلو دانستید. بسیار دیده ام که در جعل کردنها, فضیلتهای علی به دیگران نسبت داده شده و هیچیک از دوستان اعتراضی به غلوآمیز بودن آن نکرده اند. این نیز بگذرد. اما لازم میدانم که آیه "ياايهاالذين امنو اطيعوالله و اطيعوالرسول و اولي الامرمنكم" را به دوستان یادآوری کنم و میدانم که شما هم به اولی الامر باور دارید. اختلاف ما با عزیزان بر سر مصداق اولی الامر است. بنده در مورد مصداق اولی الامر روایات زیادی میتوانم بیاورم اما برای اجتناب از اطاله کلام به ذکر حدیثی از صحابی جلیل القدر جناب جابر بن عبدالله انصاری بسنده میکنم. ایشان میگویند به هنگام نزول آیه فوق الذکر از رسول الله پرسیدم ...ادامه.....
  • انصاری هستم 8 A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    الله و رسولش را شناختیم اما اولی الامر چه کسانی هستند یا رسول الله تا از آنان اطاعت کنیم؟رسول فرمودند اینان علی و 11 اولاد او هستند و یکیایک آنان را با نام ذکر کردند و فرمودند ای جابر پنجمین اینان کسی هست که در تورات از او به باقر نام برده شده و تو او را خواهی دید. سلام مرا به او برسان. جابر آنقدر عمر کرد تا به زیارت جناب باقرالعلوم مشرف شد. بگذریم. در این آیه که ذکر کردم اطاعت از اولی الامر صریحا به دنبال اطاعت از رسول آمده و همانطوریکه اطاعت رسول واجب بوده اطاعت اولی الامر نیز بعد از رحلت ایشان واجب بوده.اولی الامر وارثان علم رسول الله هستند.این را نیز ما نمیگوییم از روایات عرض میکنم. در آیه شریفه "وَ ما يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلاَّ اللَّهُ وَ الرَّاسِخُون فی العلم" ....ادامه....
  • انصاری هستم 9 A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    خود اولی الامر فرمودند که افضل "راسخون فی العلم جناب رسول الله بودند و ما اهل بیت نیز از مصادیق آن هستیم. امیدوارم دوستان در معنای راسخ فی العلم غور کنند. با دو تا روایت بلد بودن و حافظ قرآن بودن کسی راسخ فی العلم نمیشه. متاسفانه به علت ضیق وقت نمیتوانم معنای راسخ فی العلم را شرح کنم.مایلم بدانم مصداق اولی الامر و الراسخون فی العلم از نطر دوستان چه کسانی هستند؟هر چند که پاسخ را میدانم. اول الامر باید از جنس رسول باشند. خداوند فرمود من اطاع الرسول فقد اطاع الله. چگونه ممکن است خدا که اطاعت از فردی را که عصمت از خطا و گناه ندارد مساوی اطاعت از خودش بداند؟؟ و اطاعت از اولی الامر معصیت کار را همسنگ اطاعت از رسول قرار دهد؟؟بنده هر چه فکر میکنم به پاسخ نمیرسم...ادامه.....
    • انصاری A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      0 0
      با سلام به جناب هانی زاده عزیز. بنده امشب برای اولین بار مشغول خواندن بخشی از نوشته هام بودم که متوجه شدم که در این کامنت "من یطع الرسول فقد اطاع الله" را به اشتباه "من اطاع الرسول فقد اطاع الله" تایپ کردم.چون آیه قرآن است تقاضا میکنم تصحیح بفرمایید که اگر فردی در آینده مطلب را خواند دچار اشتباه نشود. متاسفانه به علت سرعت در نوشتن بعضی جاها دقت لازم را نداشتم و بدون ویرایش موضوع رو منتشر کرم.با سپاس.
  • بی نام US ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    چند روز بعد از انتشار این نظرات دارم مطلب و نظرات مربوط بهش رو میخونم. میتونم شهادت بدهم که هربار مناظره و مجادله ی بین اهل سنت و شیعه رو دیدم بیشتر به حقانیت مذهب عزیز تشیع پی بردم. با این حال از خبر انلاین به خاطر این مطلب گرانبها و درج کامنتها تشکر میکنم. این ها نشانه ای از حقانیت مولا علی ع است.
  • فغفور IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    پیشنهاد برای اقای انصاری بهتراست شما سایت مخصو صداشته باشید چون این همه نوشته های شما هدر میره کسی نمی خواند انوقت زحمت شما هدر میره موفقیت شمارا درسایت خودتا ن ارزو میکنم
    • انصاری 1 A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      0 0
      سلام بر شما دوست عزیز. ممنون از پیشنهاد شما و حسن ظن شما. اما دوست گرامی سایت شخصی مستلزم سواد بالا و وقت کافی داشتن است که بنده فاقد هر دو هستم مضافا اینکه کار بنده فیزیک است و حقیر از عهده راه اندازی وبلاگ شخصی که به اینگونه مباحث بپردازد ناتوانم.تصور میکنم که این کار را دوستانی که تخصص کافی در این امور دارند و حرفه شان میباشد باید انجام بدن. هدف ما در اینجا اقناع مخاطب نبود و همانطوریکه پیشتر به دوستان عرض کردم به دنبال ایجاد فضایی برای افزایش خویشتنداری و تحملها بودیم که متاسفانه این روزها از معضلات جهان اسلام است.تصور نمیکنم دوستان مطالب نوشته شده توسط حقیر را نخوانده باشند اما کم لطفی کردند و پاسخ ندادند.شاید بنده را لایق پاسخ دادن ندیدند...ادامه.....
    • انصاری 2 A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      0 0
      شاید هم وقت و فرصت نوشتن نداشتند.الله اعلم. فقط یه چیزی رو به برادران اهل تسنن عرض کنم که این فقط کامنتهای شما نبود که بعضا با عدم انتشار مواجه شد. بعضی کامنتهای بنده هم که یه مقدار در آن تندروی کرده بودم انتشار پیدا نکرد که بعدا فهمیدم حق با ممیزی خبرآنلاین بوده.چون انتشارش میتوانست فضای گفتگو را غیرسازنده کند.تصور نمیکنم خبرآنلاین برای انتشار کامنتهایی که مشتمل بر تندروی و سیاسی کردن موضوع بحث نباشه مشکلی داشته باشه.حداقل تجربه یکساله بنده از این سایت خبری اینطور نشان میده.دوستان اگر تندی از من دیدن به بزرگواری خودشون میبخشایند که همانطوریکه قبلا عرض کردم این بحثها نوعا با یه مقدار هیجانات هم همراه است.هدف از بحثهای ما هم ,کم کردن اینگونه هیجانات و افزایش تحمل برای شنیدن بود.حق نگهدار.
  • حمید IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    0 0
    با سلام ضمن درخواست از همه دوستان مسلمان و خدا پرست ب اتحاد و یک پارچکی در برار دشمن شماره یک ک اسرائیل غاصب و امریکا و انگلیسه بیاید تحت لوای اسلام و وحدانیت متهد شویم لغب امیر المومنین توسط پیامبر در روز غدیر ب حضرت علی داده شد پیامبر در خطبه غدیر فرمودن هرکس من مولا و امام اویم بعد من علی مو لا و امام اوست علی برای امت من مثل هارون ب ملت موسی استهر ک من صاحب و اختیارشم بعد من علی صاحب و اختیارشه پس مقام امیر والمومنین توسط شخص شریف پیامبر ب علی ابن ابیطالب داده شده ک اونم هم همه می دانید پیامبر در این گونه امور دستور وحی ک جبرئیل ع از طرف خداوند داده می شده ب مردم می داده پس خلاصتا خداوند لقب امیر المومنین ب حضرت علی داده که جان و مال و ناموسم فدای او وهمسرش و اولادش باد ببخشید اگه نتو