زریندست در گفتوگو با خبرآنلاین، درباره همکاری با میلانی در این پروِژه سینمایی گفت: «این پنجمین همکاری من با خانم میلانی بود که معتقدم این کار هم ویژگیهای خاص خودش را داشت.»
او ادامه داد: «یک فیلم سینمایی همانند یک شهر است و کسی که این شهر را به خوبی میشناسد فیلمنامهنویس و کارگردان است. یک عده همراه کسی که شهر را میشناسد، راه میافتند و وارد این شهر میشوند و به مرور زمان با این موقعیت ها آشنا میشویم.»
زریندست گفت: «فیلمنامه همانند شهری است که برای من به عنوان فیلمنامهنویس آن ناآشنا است. ما به مرور زمان با فضا آشنا میشویم و در جریان کار قرار میگیریم که در رسیدن به این شناخت، کارگردان و فیلمنامهنویس راهنماهای مناسبی هستند.»
او در مورد ویژگیهای فیلمبرداری این کار گفت: «هر فیلمی میتواند قابلیتهای بالایی برای پرداخت داشته باشد. هر فیلمنامه مانند زندگی است و میتواند راه به موفقیت ببرد. فیلمنامهها اگر شرایط مناسب برای ساخت داشته باشند، میتوانند به کاری قابل قبول تبدیل شوند و امکان تجربه تازه را به وجود آورد.»
زریندست، گفت: «یکی از ویژگیهای فیلمنامه «تسویه حساب» این بود که اغلب صحنههای آن داخلی بود. و نگاه آن متوجه روابط و ناهنجاریهای اجتماعی بود. من تلاش کردم تا جایی که امکان دارد، با این فیلم همراهی کنم.»
او در مورد تاثیر زوایه دوربین بر نمایش ویژگی شخصیتها گفت: «این شکل کار روانشناسی تصویر است. روانشناسی تصویر فلسفهای مفصل دارد. فیلمبردار با توجه به شخصیتها اندازه پلانها، میزان نزدیک شدن به پرسوناژ، رنگ و باقی مسائل را تعیین میکند که در «تسویه حساب» تلاش کردیم زوایای دوربین و نکاتی از این دست متناسب با شخصیتها باشد.»







نظر شما