پژوهشگران موفق شده‌اند فسیل کامل عنکبوتی را در شمال چین پیدا کنند که 165 میلیون سال عمر دارد. این عنکبوت مربوط به دوره میانی ژوراسیک است و نوادگان آن امروز در آمریکای مرکزی زندگی می‌کنند.

فسیل کامل عنکبوتی به قدمت 165 میلیون سال در چین کشف شد. این فسیل که متعلق به عنکبوتی به نام علمی Eoplectreurys gertsch است، مربوط به دوران میانی ژوراسیک است و به‌مراتب قدیمی‌تر از 2 نمونه دیگر 120 میلیون ساله است که پیش از این کشف شده بود.

این فسیل در منطقه‌ای در شمال چین پیدا شده که مملو از فسیل‌های سمندر، پستانداران کوچک ابتدایی، حشرات و سخت‌پوستان آبزی است. این منطقه در دوره ژوراسیک، بخشی از یک دریاچه در منطقه‌ای آتشفشانی بود.

به ندرت پیش می‌آید که فسیل عنکبوتیان مربوط به دوره میانی ژوراسیک بدست بیاید، چراکه اجزای بدن این نرم‌تنان معمولا به سادگی از بین می‌رود. اما به‌نظر می‌رسد این عنکبوت در خاکسترهای آتشفشانی به دام افتاده و ساختار بدنش با کیفیتی بی‌نظیر از آن دوران تاکنون باقی مانده است.

بقایای این عنکبوت امروز در کالیفرنیا، آریزونا، مکزیک و کوبا یافت می‌شود. به‌همین دلیل، کشف نیای باستانی این خانواده در چین بدان معنی است که 165 میلیون سال پیش، این عنکبوت در منطقه‌ای بسیار وسیع‌تر زندگی می‌کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 43092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۳۰
    0 2
    واقعا جالبه.این چیزها آدم به خاطرات قبلش وبچه گیهاش میبره