علت جنگ گریزی ایرانیان در تاریخ معاصر

رسول جعفریان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به تبیین خردگرایی رهبران و مردم ایران در تاریخ معاصر، به ویژه در تصویب برجام پرداخته است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در آغاز مطلبش نوشته است:

«اگر میراث گذشته ما، گاه دست و پای ما را می بندد، اما یک حُسن آن، وجود لایه ها و ارزش های خردگرایانه و مدبرانه ای است که در بسیاری از اوقات سخت بکار ما می آید. برگی از این خردگرایی در برجام به فرجام رسید و ملت ما را به عنوان ملتی عقل گرا و در عین حال باورمند به ارزشها معرفی کرد.
این روزها پس از یک سال و نیم تلاش ماجرای پرونده هسته ای ایران مختومه شد و این بدون شک یک موفقیت بزرگ برای ملت ایران است که توانست در دنیای پرآشوب کنونی و در زمانی که خشونت ها و روش های زورگویانه از هر جهت بالا گرفته، با یک روش معقول سخن خود را به کرسی بنشاند.»

عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش نوشته است:

«مردم ایران، ضمن این که باید اعتراف کرد در کار و تلاش روزانه و پیشرفت علمی سست هستند، همواره از عقل و خرد کافی برای عدم ورود به میادین نبردهای بی حاصل آنها هم با بهانه های افراطی برخوردار هستند. این عقل و خرد، ناشی از تربیت ایرانی و تشیع است، تشیع امامی که همواره با درایت و عقل توانسته خود را از خطرات بیشمار و تجاوزات فراوان دولت های متعصب نجات دهد. رهبران ملت ایران، همواره و در اوج فشارهایی که آنان را به حرکت تند و انقلابی وا می داشت، به متانت و آرامش در تصمیم گیری توجه داشته و توانسته اند ایران را از خطرات قطعی برهانند.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =