۰ نفر
۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۹

شاخص کل قیمت بورس اوراق بهادار تهران با افت امروز خود به رکورد پایین ترین حد خود در 5 سال گذشته نزدیک شد.

گروه اقتصاد: امروز با کاهش 84.8 واحدی، شاخص کل قیمت بورس اوراق بهادار تهران به رقم 9248 واحد رسید که در صورت کاهش دوباره و رسیدن به کمتر از 9060 واحد، رکوردی را در عدد شاخص خواهیم داشت که در بیش از 5 سال گذشته بی سابقه بوده است. آخرین بار در اوایل آبان سال 1382، شاخص رقمی کمتر از 9060 واحد را به خود دیده بود.

شاخص بازده نقدی و قیمت نیز امروز به رقم 37287 واحد رسید که نسبت به روز گذشته 342 واحد افت کرده است که بیشترین تاثیر منفی را از معامله شرکتهای فولاد مبارکه،ملی مس،پالایش نفت،چار ملو و گل گهر گرفت.

این روزها سهامداران شاهد افت هر روزه قیمت سهامشان هستند.به طوری که امروز از 138 نمادی که در بازار سرمایه مورد معامله قرار گرفت 128 نماد با کاهش قیمت مواجه شدند.بی اعتمادی به برگشت رونق به بورس و کمبود نقدینگی نه تنها سهامداران حقیقی را کلافه کرده بلکه سهامداران حقوقی هم جو گیر شرایط فعلی شده و اقدام به فروش کرده اند.کاهش چشمگیر حجم و ارزش معاملات هم نشان هز وقت تلفی سرمایه گذاران در صف های فروش دارد. در پایان معاملات امروز 4 میلیارد تومان سهم معامله شد که معامله عمده سهم آهنگری،تراکتور سازی ایران،گل گهر و فن آوران بیشترین حجم معامله را داشتند.

صف فروش امروز نیز به نماد شرکت های سرمایه گذاری امید، گل گهر، چادرملو، فولاد مبارکه، توسعه معادن و فلزات، پترشیمی خارک، پالایش نفت، ملی مس و کنتور سازی اختصتص یافت.

روز شنبه شرکتهای سنگ آهن گل گهر، ملی صنایع مس ایران ، پتروشیمی خارک، سیمان کرمان، سیمان شرق، نورد قطعات فولادی، سیمان هگمتان، چادرملو، کشت و صنعت پیاذر، کاشی اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، پالایشگاه نفت اصفهان به دلیل صف فروش محدودیت حجم مبنا نخواهند داشت و بعید به نظر نمی رسد که معامله سهام این شرکتها با قیمت پایین تر از تابلو،شاخص را چند سال به عقب برگرداند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =