۰ نفر
۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
مسکن به ایستگاه افزایش قیمت رسید

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تعداد معاملات مسکن در ماه پایانی پاییز، حاکی از ورود بازار مسکن به رونق است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در شرایطی معاملات مسکن در پایین 50.2 درصد در آذر ماه امسال افزایش یافت که طبق روال هر ساله، پاییز و زمستان از کمترین رونق برخوردار بودند و بیشترین معاملات در دو فصل ابتدایی سال اتفاق می‌افتاد.

براساس گزارش بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسکونی شهر تهران در آذر ماه سال ۱۳۹۶، به ۱۷.۸ هزار واحد مسکونی رسيد که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۰.۲ درصد افزايش نشان می‌دهد.

بررسی توزيع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکيک عمر بنا در آذرماه سال 1396 حاکی از آن است که از مجموع 17 هزار و 776 واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 48.8 درصد بيشترين سهم را به خود اختصاص داده‌اند. این سهم در مقايسه با آذرماه سال قبل 3.7 واحد درصد کاهش يافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت 6 تا 10 سال و بيش از 15 سال افزوده شده است.

همچنین توزیع تعداد معاملات انجام شده برحسب مناطق مختلف تهران حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲‌گانه منطقه ۵ با سهم ۱۴.۹ درصدی از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۴ و ۲ با سهم‌های ۱۱.۴ و ۹.۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع ۷۴.۱ درصد از کل معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به ۱۰ منطقه و ۲۵.۹ درصد دیگر به ۱۲ منطقه باقی‌مانده اختصاص دارد.

قیمت‌ها چقدر تغییر کرد؟

در آذر ماه امسال متوسط قيمت يک مترمربع زيربنای واحد مسکونی معامله شده از طريق بنگاه های معاملات ملکي شهر تهران 5 ميليون تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب 4.1 و 14.9 درصد افزايش نشان می دهد. بيشترين رشد متوسط قيمت در اين ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه 5 و معادل 24.4 درصد و کمترين ميزان رشد به منطقه 16 و معادل 5.3 درصد تعلق دارد.

در ميان مناطق 22گانه شهرداری تهران، بيشترين متوسط قيمت يک مترمربع زيربنای مسکونی معامله شده معادل 10.6 ميليون تومان به منطقه 1 و کمترين آن با 2.4 ميليون تومان به منطقه 18 تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب 6.3 و 7.1 درصد افزايش نشان می دهد.

در آذر ماه سال 1396 شاخص کرايه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب 10.8 و 9.7 درصد رشد نشان می دهد. ماهيت قراردادهای اجاره مسکن که غالبا يک‌ساله تنظيم می شوند و نيز اثرپذيری شاخص اجاره‌بهای مسکن از سياست‌های کنترل و مهار تورم، سبب تغيير متناسب اجاره‌بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    24 83
    بازار منتظر نمی ماند تا شما بخری یا نخری.بالاخره وقتی هزینه تمام شده زیاد شود قیمت افزایش پیدا خواهد کرد.اینکه مردم برای خرید هجوم نیاورند مهمه .
    • ناشناس IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
      29 0
      یعنی میخوای بگی توان خرید سمت تقاضا مهم نیست؟
    • شهرام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
      6 30
      با نظر هادی موافقم. مسکن مهر که آزمایش خودشو پس داده و شکی نیست که مشت نمونه خروار است از طرفی هم وقتی که همه چیز قیمتش بالا بره قطعأ قیمت تمام شده مسکن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در حقیقت مسکن برای افزایش قیمت منتظر من و امثال من باقی نمیماند.
    • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      28 6
      تا جایی که ما خبر داریم هزینه ساخت مسکن متری ۱ میلیونه....اما قیمت فروش متری ۵ میلیون به بالا....اصلا شما فرض کن هزینه ساخت بشه ۲ برابر و بشه ۲ میلیون....حالا اگر ریاضی بلدی بگو ببینم قیمت کل چند درصد باید گران بشه؟؟ برو عموجان دهه ی چهلی با مردم حرف نزن....بیش از ۸۰ درصد قیمت مسکن توی تهران به خاطر قیمت کاذب و من دراوردی زمین هست....مصالح چند برابر هم گران بشه در قیمت کل مسکن تاثیر چندانی نداره
    • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
      11 1
      من تازه خونه را با کمک سازنده آشنا و کننده کار باز سازی کردم و قیمت ساخت و کیفیت مصالح دستم هست. قیمت ساخت آپارتمان های نوساز در تهران متری 1 میلیون هست و بیشتر نیست. قیمت های فعلی نتیجه تبلیغات جهت دار است و واقعی نیست.
  • علی DE ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    34 2
    والا من میرم تو بازرا میچرخم،این خبرا با چیزی که من میبینم هم خوانی نداره، در ضمن اونی که گفته قیمت تمام شده بهتره بدونه قیمت زمین میتونه بیاد پایین درسته که مصالح قیمتش پایین نمیاد اما زمین که میتونه قیمتش کم بشه الان زمین بخش زیادی از هزینه تمام شده است، برای چی باید زمین اینقدر گرون باشه ، قیمت که بالا نرفته ولی اگرم بالا بره مطمین باشید رکود سنگین تری در پیش خواهد بود شک نکنید
  • بی نام DE ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    27 1
    بانک مرکزی و مطبوعات آنقدر آشوب میکنن تا بلاخره قیمت ها را بالا ببرن.منتها نمیگن که توان خرید داره وبراشون هم مهم نیست. ...
  • ایمان A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    38 1
    من متوجه نمیشم افزایش قیمت یعنی رونق؟ قدرت خرید مردم روز به روز کمتر میشه با اضافه شدن مشکل زلزله در تهران، و آلودگی هوا و.... تازه باید شاهد افزایش قیمت ها باشیم؟ این فاکتورهای منفی هر جایی بود قیمت را کم میکرد اما امان از دست دلال.....
  • بی نام A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    36 3
    زلزله باعث کاهش مسکن خواهدشد
  • سیاوش A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    29 3
    زلزله باعث کاهش مسکن خواهد شد
  • بی نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    18 2
    ميوه رو درخت بايد اونقدر باشه كه ادم بپره دستش برسه والا دولت اينقدر داره هزينه هارو بالا ميبره كه ادم هر چي بپره بازم دستش نمي رسه
  • بی نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    31 1
    چیزی که میبینیم خلاف این هست و مردم واقعا قدرت خرید ندارند
  • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    8 0
    بابا وا بده مسکن دیگه مُرد , دیگه تموم شد
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    7 1
    قیمت ها بد جوری حباب داره. مگه اینکه کسی پول باد اورده و اضافه داشته باشه این قیمتی آپارتمان بخره.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    1 10
    بله الان بهترین زمان برای خرید مسکن هست.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    1 8
    سرمایه گذران بلند مدت بشتابند که بهترین سرمایه گذاری خرید این املاک هست فقط بلند مدت
  • ایرج A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    7 0
    انشالله زلزله خانه هرچی دلال گرون فروشه خراب کنه خدا شاهده 3 ماه دارم میگردم نتونستن یه واحد آپارتمان بخرم یا قیمت ها انقدر بالاس یا توی این شرایط هر کس که ملکش فروش نمیرفت چندین میلیون روش گذاشته و داره میفروشه
    • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
      7 0
      خدا برات خواسته که صبر کردی و نخریدی عزیز نتیجه را در آینده نزدیک میبینی