به گفته رییس پژوهشگاه صنعت نفت ، در کشور ما هنوز این ایمان وجود ندارد که تحقیق باعث توسعه می‌شود، از بنده به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر هیچ گاه خواسته نشده که معضلی را حل کنم، هنوز سازمانی نیست که لیستی از معضلات بیاورد و بگوید ما آن را حل کنیم.

براساس اظهارات وحید حدادی اصل، در دومین روز کنفرانس مدیریت و بهینه سازی انرژی مسوولان ما آنقدر که می‌دونند وقتی برای فکر و تحقیق ندارند، بنزین را می‌توان از راه‌های مختلف تولید کرد، ما در تحریم چیزی برای باختن نداریم.

وی تاکید دارد: همه منتظرند بنزین از آسمان ببارد اما هیچ مسوولی معتقد نیست که بخشی را متولی کند تا دانش فنی آن را کسب کند.

حدادی اصل معتقد است : ما در کشور به هیچ وجه  معضل بنزین و گازوییل نداریم؛ بلکه معضل اصلی ما معضل باورهاست.

این مقام مسوول تصریح کرد: بافت سیاسی ایران به گونه‌ای نیست که در هر موضوعی بتوان کپی‌برداری کرد که این مساله در مورد انرژی نیز حادث است.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت، با برشمردن سیاست‌های اصلی کشور در بهینه‌سازی مصرف انرژی به حفظ امنیت تولید و عرضه انرژی، توسعه پایدار برمبنای بهبود و امنیت کارآیی انرژی، توسعه بازار انرژی در چارچوب سیستم بازار مدیریت تقاضای انرژی، ایجاد تنوع در حامل‌های انرژی، استفاده از انرژی‌های نو، افزایش تعاملات و همکاری‌های بین‌المللی و تحقیق و توسعه اشاره کرد.

اوهم چنین اولویت‌های پژوهشی کشور در زمینه انرژی را توسعه یکپارچه ممیزی انرژی در صنایع انرژی بر، بررسی جامع پتانسیل‌های استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در بخش‌های خانگی، شبکه‌های هوشمند انرزی، توسعه دانش سیاست‌گذاری انرژی، تحقیق در زمینه توسعه تکولوژی‌های نوین عنوان کرد.

وی در عین حال به تشریح چالش‌های کشور در این حوزه پرداخت و خاطرنشان کرد: نبود اهداف مشخص کلان و تعریف شده در سطح ملی، نبود مرجع جامع مدیریت انرژی، عدم وجود ارتباط تنگاتنگ بین واحدهای پژوهشی انرژی، نبود چشم انداز مشخص در زمینه برنامه‌ریزی انرژی، به صرفه نبودن پروژه‌های مدیریت انرژی، عدم وجود مشوق‌های لازم و همه‌گیر برای حمایت از صنایع انرژی کارآمد از جمله مشکلات کشور در این حوزه به شمار می‌رود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 78629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =