رئیس منطقه عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مستقر در پاکستان گفت: هلال‌احمر ایران در هر ایالت پاکستان حداقل 15 کمپ امدادی و درمانی ایجاد خواهد کرد.

مجتبی اکبری در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: جمعیت هلال‌احمر تاکنون در ایالات سند، پنجاب و بلوچستان برنامه‌های بسیار وسیعی را برای ایجاد کمپ‌های امدادی و درمانی داشته که در این راستا 5 اردوگاه در ایالت سند با ظرفیت یک هزار خانوار ایجاد کرده است.

وی افزود: وسعت سیل در پاکستان از شمال تا جنوب این کشور را در بر می‌گیرد و متعاقباً رساندن خدمات امدادی و درمانی در تمام این نواحی بسیار ضروری و فوری باید انجام گیرد.

اکبری بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر ایران با راه‌اندازی اردوگاه‌های اسکان اضطراری و متعاقبأ کمپ‌های امدادی و درمانی خدمات بهداشتی، تغذیه‌ای، توزیع اقلام زیستی و برنامه‌های حمایتی و روانی را برای سیل‌زدگان پاکستان انجام می‌دهد.

رئیس منطقه عملیاتی هلال احمر ایران مستقر در پاکستان اظهارداشت: کشور پاکستان در حال حاضر در 5 ایالت خود دچار مشکلات بسیار عدیده‌ای در پی این سیل عظیم شده است و هلال‌احمر ایران نیز در نظر دارد در هر 5 ایالت این کشور حداقل در هر کدام از ایالات 15 کمپ امدادی و درمانی ایجاد کند.

اکبری با بیان اینکه ایالت پنجاب به دلیل وسعت حادثه سیل از تمام ایالات دیگر بیشتر به خدمات امدادی و درمانی احتیاج دارد، گفت: به دلیل اینکه 5 رودخانه در این ایالت تبدیل به یک رودخانه می‌شود؛ بنابراین آسیب‌دیدگان بسیاری در پی این سیل دچار مشکل شده‌اند و هلال‌احمر نیز در این راستا خدمات توزیع اقلام غذایی و درمانی گسترده‌ای را در این ایالت انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایالت سند پاکستان نیز جدا از ایجاد 5 اردوگاه اسکان اضطراری توسط جمعیت هلال‌احمر ایران برای پوشش سیل‌زدگان این کشور بیش از 2 هزار چادر 5 نفره نیز در این ایالت در بین سیل‌زدگان توزیع شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 91428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =