گفت‌وگوی خبر آنلاین با یاسر فاطمی سرپرست گروه «مهر آفاق» خراسان درباره اعتراضش

 

مریم آهنگری:

گروه مهر آفاق از چه زمانی تشکیل شد؟
این گروه از پارسال تشکیل شد و چند کنسرت در شهرستان‌های خراسان برگزار کرد. ما آثار خود را در شهریور فرستادیم و قبول شدیم. اما از چیدمان برنامه‌ها بسیار ناراضی هستیم و چند سؤال از مسئولان داریم اولاً آیا قرار است گروه‌های شهرستان مقام بیاورند یا خیر؟ اگر قرار است گروه‌های شهرستان مقام نیاورند که چیدمان جشنواره کاملاً درست است زیرا مسئولان اجرای شهرستان‌ها را در روز اول قرار دادند و اختتامیه را در روز 26 گذاشته‌اند و یک شب نیز بیشتر هتل در اختیار ما قرار نداده‌اند و روالشان این است که بچه‌های شهرستان اجرا کنند و به خانه‌های خود بروند و می‌دانند صد در صد مقام نمی‌آورند. قرار نیست از اجراهای دیگر نیز باخبر شوند.

یعنی هدف جشنواره حذف گروه‌های شهرستانی بود؟
عملاً هدف جشنواره مشخص نیست. هدف فقط این است که بگویند ما جشنواره فجر را به مناسبت انقلاب برگزار کردیم و تمام شد و پولی نیز به گروه‌های اول بدهند. حتی هزینه ایاب و ذهاب ما با خودمان بود و از طرف جشنواره، فقط یک شب به ما اسکان دادند. ما حداقل آمدیم که از گروه‌های دیگر نیز استفاده کنیم ولی حتی بلیط دیگر برنامه‌ها را نیز به ما نمی‌دهند و باید خودمان تهیه کنیم. ما قرار است با گروه‌های دیگر و سبک‌کارهای دیگر آشنا شویم وگرنه اگر قرار بود ما فقط گروه خود را بشنویم در مشهد می‌شنیدیم، نیاز به حضور در جشنواره نبود.

گویا به داوری‌های هم اعتراض دارید؟
قرار بود آقای ظریف در بین داوران باشد ولی ما فقط آقای شکارچی و خانم اطرایی و آقای احسان گونیایی را دیدیم. ما 1000 کیلومتر راه آمدیم تا برایمان بازده داشته باشد. شنیده‌ایم دختر آقای شکارچی در 2 گروه نوازندگی می‌کند در صورتی که آقای شکارچی جزو داورهاست. این دیگر چه نوع داوری است؟ یک ماه پیش با آقای روشن‌روان صحبت کردیم گفت به تمام مشکلات رسیدگی می‌کنم. اما امروز می‌بینم همان آش و همان کاسه است. به ما یک آرم داده‌اند که ارزش ندارد، یعنی باید خودمان بلیط بخریم.

صدابرداری چگونه بود؟
به ما گفتند صدابرداری عالی است اما این‌ها اصلاً صدابردار موسیقی سنتی نیستند. حتی نمی‌دانستند میکروفون نی را کجا بگذارند. میکروفون نی را پایین نی گذاشته بودند کل لول‌گیری آن‌ها نیز 5 دقیقه بیشتر طول نکشید. ما زیاد صدابرداری دیدیم ولی این دیگر خیلی جالب بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =