خوراکی‌هایی که نمی‌گذارند آلزایمر بگیرید

غذاهای مقوی و سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها، مغز را تغذیه کرده و از آن در برابر استرس اکسیداتیو در دوران پیری محافظت می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، خوراکی‌های مفیدی وجود دارند که برای تقویت مغز و حافظه بسیار مفید هستند. برخی از این مواد غذایی عبارتند از:

۱. آجیل

مغزها و آجیل منبع غنی ویتامین E، اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان هستند و برای محافظت از مغز در برابر استرس اکسیداتیو مفیدند. مصرف منظم آجیل می‌تواند خطر از دست دادن حافظه ناشی از افزایش سن را کاهش دهد.

۲. شکلات تلخ

فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ، توانایی‌های یادگیری را ارتقا می‌دهند و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن از زوال شناختی جلوگیری می‌کنند.

۳. تخم مرغ

تخم مرغ با دارا بودن ویتامین B-۶، B-۱۲ و اسید فولیک، از مغز در برابر کوچک شدن محافظت می‌کند و زوال شناختی را به تأخیر می‌اندازد. زرده تخم مرغ منبع عالی کولین است و برای بهبود عملکرد مغز و حافظه مفید است.

۴. پرتقال

ویتامین C موجود در پرتقال، یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌های مغز در برابر آسیب‌های ناشی از افزایش سن محافظت می‌کند. مصرف پرتقال هم‌چنین به پیشگیری از اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مه مغزی چیست/ ۸ ماده غذایی که باعث ایجاد مه مغزی می‌شوند

منبع: metropolisindia

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1900768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =