معاون پارلمانی رئیس جمهور از اعلام آمادگی دولت برای تشریح روند اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در جلسه غیر علنی مجلس خبر داد و گفت : واریز کردن یارانه نقدی به حساب مردم آرامشی را در جامعه ایجاد کرده است.

 حجت الاسلام سید محمد رضا میرتاج الدینی در هفدهمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاریها در گفتگو با مهر در خصوص گلایه مندی نمایندگان مجلس نسبت به عدم اطلاع رسانی دولت درباره چگونگی نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اظهار داشت: دولت در مقام اطلاع رسانی است و با تدبیر و حساب شده این کار را انجام می دهد.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید.

  • انتظار از همه دوستان این است که به اجرای خوب قانون هدفمند کردن یارانه ها و حفظ آرامش در جامعه کمک کنند.
  • اگر قرار باشد که در اجرای مرحله به مرحله قانون هدفمند کردن یارانه ها ابهام آفرینی شود ما با مشکل مواجه خواهیم شد.
  • البته نمایندگان مجلس در بیان نظرات خود آزادند اما نباید این طور باشد که موضع گیری چند نفر در مجلس را به حساب کل مجلس بگذاریم.
  • پیش از این در پی اعتراض برخی نمایندگان نسبت به عدم اطلاع رسانی دولت به مجلس درباره اجرای هدفمندی یارانه ها غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون ویژه مجلس برای تصویب طرح تحول اقتصادی و قانون هدفمندی یارانه ها ، چگونگی شیوه دولت در آزادسازی قیمت حامل های انرژی، مبالغ پرداخت شده و دیگر مسائل مربوط به اجرای این قانون را از ابهامات این کمیسیون برشمرده بود .

آمادگی دولت برای تشریح اجرای هدفمندی در جلسه غیر علنی مجلس

  • دولت به موقع در نشست های مشترک مجلس و دولت در خصوص نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اطلاع رسانی خواهد کرد.
  • دو هفته گذشته با هیئت رئیسه مجلس صحبت کردم و اعلام کردم که دولت آمادگی دارد که در جلسات غیر علنی و یا ساعات اولیه مجلس اقدامات خود را نسبت به نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها تشریح کند.
  • واریز کردن یارانه نقدی به حساب مردم آرامشی را در جامعه ایجاد کرده است.
  • از هر زمان که قیمت ها را آزاد کنیم و از همان ماه خواهید دید که مردم مدیریت مصرف انرژی را در دست خواهند گرفت به طوری که ما با کاهش مصرف انرژی در کشور مواجه خواهیم شد که این به نفع خود مردم است.
  • بعد از آزاد کردن قیمت ها مدیریت یارانه های نقدی و همین طور مصرف انرژی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت به طوری که هر کسی که مصرف انرژی بیشتری داشته باشد یارانه نقدی کمتری خواهد داشت و هر کسی که مصرف انرژی کمتری داشته باشد از یارانه نقدی بیشتری برخوردار خواهد بود.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =