دکتر حسین باهر، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در مطلب جدید خود به ریشه ها و دلایل افزایش اعتیاد در میان زنان پرداخته است.

دکتر باهر درباره روی آوردن زنان به اعتیاد نوشته است : متاسفانه زنان معتاد از طریق مهمانی‌ها به مواد مخدر گرایش پیدا می‌کنند. همچنین زنان به دلایل مختلف از جمله اثبات توانایی‌های خود به مردان، بی‌بندوباری، عدم نظارت خانواده‌ها، ضعف ایمان، عدم دسترسی به سرگرمی‌های سالم و شرکت در جمع‌های دوستانه ناسالم به اعتیاد روی می‌آورند. زنان فقیر معمولاً به دلیل فقر و از روی ناچاری به ازدواج با مردان معتاد تن می‌دهند و بر همین اساس به مواد افیونی گرایش پیدا می‌کنند. البته دختران جوان هم که از خانه رها شده‌اند با شرکت در پارتی‌ها و میهمانی‌های شبانه از روی ناآگاهی و چشم و هم‌چشمی به مواد مخدر روی می‌آورند.

وی افزوده است : زنان با تصور لاغرشدن، افزایش تمایلات جنسی و ایجاد نوعی شور و هیجان پسرانه گرایش بیشتری به مصرف مواد روان گردان دارند. از سویی مردان به دلیل این که مصرف مواد روان گردان سبب شکسته شدن حرمت های روابط جنسی و تحریکات جنسی می شود، برای سوءاستفاده از زنان درصدد ترویج این مواد در میان آن ها هستند. بنابراین افزایش اعتیاد در زنان ریشه در هیجان طلبی ، مبارزه جویی با مردان، تغییر الگوی مصرف، آسان شدن مصرف مواد و سودهای کاذبی که از فروش به دست می آید، دارد.

دکتر باهر در ادامه مطلی خود به اثرات سوء اعتیاد زنان بر بنیان خانواده و روح و جسم آنان پرداخته و پیشنهاداتی برای پیشگیری از این واقعه و کم کردن اعتیاد در زنان جامعه مطرح کرده است.

متن کامل مطلب وی را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =