سلب صلاحیت وضع عوارض در لایحه پایدار موجب تضعیف جایگاه شورا است

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: سلب صلاحیت وضع عوارض در لایحه درآمدهای پایدار شهری توسط دولت و مجلس شورای اسلامی موجب تضعیف جایگاه شوراهای شهرهاست.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «عباس زارع» در نطق پیش از دستور دویست و بیست و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تبریک روز معلول اظهار داشت: به سلب صلاحیت وضع عوارض در لایحه درآمدهای پایدار شهری توسط دولت و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: این سلب صلاحیت موجب تضعیف جایگاه نهاد شوراهای اسلامی شهر شده و متاسفانه موجب عدم اجرای سیاست‌های پیش‌بینی شده در برنامه‌های توسعه مبتنی بر تمرکز زدایی است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: قطعاً سیاستگذاری برای بیش از ۱۳۰۰ شهر به صورت متمرکز بدون دخالت مردم در قالب نهاد شورای شهر می‌تواند موجب بروز ضعف‌های زیادی شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: از سوی دیگر سلب این اختیار که به عنوان یکی از مهمترین وظایف مالی شوراها است موجب تضعیف جایگاه مردم سالاری و تصمیم مردم برای مردم می‌شود و این روند نشان دهنده عدم اعتقاد دولت و مجلس به شورای اسلامی شهرها است.

زارع یادآور شد: سلب صلاحیت وضع عوارض در لایحه درآمدهای پایدار شهری توسط مجلس شورای اسلامی به نوعی تهدید نظام مردم سالاری در کشورمان است که از مراجع ذیربط منجمله شورای عالی استان‌های کشور درخواست داریم از هر طریق ممکن پیگیری لازم را جهت تقویت شوراها و اصلاح این مصوبه به عمل آورد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1463667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =