شاتل دیسکاوری پس از 4 روز تعویق، بامداد امروز پرتاب شد و ماموریت 14 روزه خود را آغاز کرد. در این فلش خبری، فعالیت فضانوردان دیسکاوری را دنبال کنید.

فضاپیمای دیسکاوری در ساعت 3:59 دقیقه بامداد به وقت گرینویچ (23:59 شامگاه جمعه به وقت محلی، 7:59 بامداد شنبه به وقت ایران) از مرکز فضایی کندی به فضا پرتاب شد.
این فضاپیما قرار بود صبح روز 25 آگوست / 3 شهریور به فضا پرتاب شود که به دلیل باران شدید و صاعقه لغو شد. پرتاب دوم برای روز چهارشنبه 26 آگوست / 4 شهریور برنامه‌ریزی شد که بروز مشکلی در سوپاپ سوخت، این پرتاب را به تعویق انداخت. این سوپاپ که وظیفه سوخت‌رسانی سوخت را از مخزن نارنجی‌رنگ خارجی به موتورهای پیشران شاتل برعهده دارد، سبب شد پرتاب سوم که برای ساعت‌های آغازین روز جمعه برنامه‌ریزی شده بود، 23 ساعت دیگر به تاخیر بیفتد.
مهندسان ناسا اکنون بر این باورند که این حسگر مشکلی نداشته و خطا در عملکرد برخی حسگرها در هنگام پرکردن مخزن عظیم سوخت، منجر به اعلام هشدار شده است. دیسکاوری پانصد ثانیه (هشت و نیم دقیقه) پس از پرتاب در مدار زمین قرار گرفت و شامگاه یک‌شنبه 30 آگوست / 8 شهریور، به ایستگاه بین‌المللی فضایی خواهد رسید.
قرار است در این ماموریت، تجهیزات علمی و یخچالی جهت ذخیره نمونه‌های تحقیقاتی جمع‌آوری شده به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل شود. یک خوابگاه جدید، سیستم تهویه هوا و یک تردمیل جهت کمک به حفظ سلامتی ساکنان ایستگاه نیز در محموله شاتل قرار دارند.
دیسکاوری همچنین فضانورد جدید، نیکول استات را برای ماموریتی سه ماهه به ایستگاه فضایی منتقل می‌کند و تیم کوپرا، دیگر فضانوردی را که شش هفته است در آی.اس.اس فعالیت می‌کند، به زمین بازخواهد گرداند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 15371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۶/۰۲
    0 0
    استفاده از فلاش واقعا کار جالبیه!
  • ------ IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۶/۰۲
    0 0
    خیلی خوشگله
  • بی نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۶/۰۲
    0 0
    این کارهای فلش رو من جای دیگه ای ندیدم. به هر حال کار جالبیه. فقط توی صفحه اول سایت نمود نداره.
  • احد علیزاده IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
    0 0
    خیلی جالب درعین حال هیجان انگیز