نگاه مدیران دولتی بهمعتادان، از نگاه انسان های بیکار بی پول تغییر کرده است. آنها می گویند آمارها نشان می دهد معتادان چندان هم بی پول و فلک زده نیستند. حتی معتادان ولگرد.

به گفته مرتضی تمدن، استاندار تهران، درصد زیادی از معتادان ولگرد، شاغلند. او دراین باره به مهر گفته: "درصد زیادی از معتادان ولگرد که در سطح استان تهران جمع آوری شدند شاغل هستند. این آمار نشان می دهد که بیکاری تنها دلیل گرایش افراد به اعتیاد نیست بلکه عوامل دیگری هم در این آسیب اجتماعی دخیل است. به عنوان مثال در شهرستان اسلامشهر 78 درصد معتادان دستگیر شده شاغل بودند."

پیش از این هم دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته بود 78 درصد معتادان شاغل هستند: "معتادان ولگرد تنها 10 درصد از افرادی هستند که پس از اعتیاد به مواد مخدر به این مرحله از اعتیاد رسیده‌اند، در حالی که 70 درصد از معتادان در کشور علاوه بر اینکه شاغل هستند ودر جامعه حضور دارند در درون خانواده‌ها نیز زندگی می‌کنند که این آمار به صورت پنهانی در درون جامعه وجود دارد. همه طرح‌ها و مطالعات سه دهه نشان می‌دهد 78 درصد جامعه اعتیاد کشور شاغل هستند و بخشی از این افراد برای مصرف مواد مخدر خود توانایی دارایی لازم را دارند."

او همچنین گفت ورود به دایره اعتیاد از بین افراد پولدار و متمول و کسانی که قادر بودند در بخش دیگری از زندگی خود هزینه‌های دیگری انجام دهند، آغاز می‌شود

جمع آوری 2750 معتاد ولگرد از تهران

اما استاندار تهران خبر داده است که بر اساس آخرین آمارها از فرمانداریها و پلیس تهران تعداد دو هزار و 750 معتاد ولگرد از سطح استان تهران جمع آوری شدند: "معتادان ولگرد پس از جمع آوری از سطح شهر به کمپهای ترک اعتیاد منتقل شده و پس از سم زدایی اقدامات لازم برای درمان آنها انجام می شود. این اقدامات نیازمند تامین منابع مالی، استفاده از پزشک مجرب و فضای کافی است که به تنهایی از عهده یک سازمان مانند بهزیستی بر نمی آید. در شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران تمامی اقدامات اعم از جمع آوری معتادان، سم زدایی، نگهداری، درمان و زندگی بعد از ترک اعتیاد میان اعضای شورا (سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و سازمانهای حمایتی) تقسیم کار شد."

ایجاد شغل برای معتادان ولگرد بهبود یافته تهرانی

تمدن همچنین گفت: "شهرستان اسلامشهر به عنوان یک الگو و نمونه از مرحله ترک اعتیاد تا آموزش و اشتغال معتادان ولگردی که شاغل نیستند انتخاب شده است. در این شهرستان یک کارگاه با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده و معتادان پس از درمان در این کارگاهها آموزش می بینند و در همان مکان مشغول به کار می شوند."

پیش از این رییس جمهور از در اولویت بودن معتادان بهبودیافته تهرانی برای اشتغال خبر داده بود.

بسته های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای مدارس و دانشگاهها

استاندار تهران آموزش خانواده ها، جوانان، خانواده ها و دانشجویان در بحث پیشگیری از مواد مخدر را از مهمترین برنامه های شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران عنوان کرد و گفت: "کارگروه فرهنگی شورا بسته آموزشی را با روش علمی و روانشناسانه آماده کرده است که در سطح مدارس و دانشگاهها توزیع می شود."

تمدن همچنین گفت: "استان تهران در اولویت مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و شخص وزیر کشور نگاه ویژه ای به فعالیت ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایتخت دارد. ما نیز خود را برای حربه های باندهای مواد مخدر آماده کرده ایم."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
    0 0
    منظور ایشان را از ولگردهای شاغل نفهمیدم؟ تا حالا فکر میکردیم ولگرد یعنی بیکاره اما تازه متوجه شدیم که :استاندار تهران: درصد زیادی از معتادان ولگرد شاغلند
  • بدون نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    0 0
    ممنون که امار شاغلین اضافه شد