کتاب زندگینامه شخصی و هنری محمدعلی کشاورز در 5بخش به بررسی و نقد این بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در قبل و بعد از انقلاب می​پردازد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «اکسیر نقش» زندگی هنری محمدعلی کشاورز از مجموعه تئاتر ایران در گذر ایام منتشرشد. این کتاب که چهارمین عنوان از این مجموعه در انتشارات افراز است به همت «اعظم کیان‌افراز و یاسین محمدی» تهیه و تدوین شده است.
 

بنابراین گزارش کتاب در پنج بخش تنظیم شده که در نخست کتاب، نگاهی دارد روایت‌گونه به زندگی شخصی و تئاتری محمدعلی کشاورز. در بخش دوم از میان صدها نقد منتشرشده در مطبوعات پیش از انقلاب، پنج نقد برگزیده شده که کار کشاورز را هم در مقام بازیگر و هم در مقام کارگردان تئاتر مورد بررسی قرار داده‌است. بخش سوم کتاب به‌تفصیل به آثار سینمایی‌ای پرداخته که محمدعلی کشاورز در آنها بازی کرده است و در بخش چهارم هم چهار گفت‌وگو با کشاورز گنجانده شده که گفت‌وگوی اول را بهزاد صدیقی درقالب کتابی انجام داده با عنوان بازیگران: گفت‌وگو با شش بازیگر از سه نسل که این کتاب را نیز به‌زودی انتشارات افراز منتشر خواهد کرد.

 

همچنین سه گفت‌وگوی بعدی از میان ده‌ها گفت‌وگویی که محمدعلی کشاورز با نشریات بعد از انقلاب انجام داده، برگزیده شده که زاون قوکاسیان، آذر مهاجر و لادن اسلامی این گفت‌وگوها را انجام داده‌اند. بخش پنجم کتاب پایان‌نامه‌ تحصیلی محمدعلی کشاورز در مقطع کارشناسی تئاتر با عنوان تأثیرات متقابل جامعه و هنرمند بر یکدیگر است که عیناً منتشر شده است.

 

پایان‌بخش کتاب، ضمائم تصویری است که شامل بیش از 100 تصویر و سند است که برای جمع‌آوری آن از منابع مختلف شامل آرشیوهای شخصی و عمومی، کتاب‌ها و سایت‌های اینترنتی استفاده شده است.»

 

این کتاب در 424 صفحه با قیمت 10هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند. 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =