خواص انواع میوه و سبزیجات در کتاب جمع و جور 80 صفحه ای «میوه درمانی» ذکر شده که برای هر ایرانی که از نعمت میوه​های مختلف در کشور بهره​مند است، بسیار مفید است.

به گزارش خبرآنلاین، هشتادوششمین عنوان از مجموعه «کتاب دانشجویی» با عنوان «میوه درمانی» نگاهی به خواص میوه ها و سبزیجات به همت آرزو محمدی از سوی انتشارات میراث اهل قلم روانه بازار نشر شد.

 

این کتاب بعد از مجموعه خواندنی «طب ایرانی، تغذیه» که با استقبال خوب مردم مواجه شدو تا کنون بیست بار تجدید چاپ شده، تدوین و چاپ شده است.

 

خواص انواع میوه و سبزیجات همچون «آلبالو، آناناس، بادمجان، خرمالو، خیار، موز، نعنا، زعفران، دارچین، سیب، طالبی، فندق، کاهو، سیر، زنجبیل و...» در این کتاب جمع و جور 80 صفحه ای ذکر شده است. علاوه بر خواص این میوه ها و سبزیجات، اطلاعاتی راجع به آنها در کنار روش های استفاده از آنها در بیماری های مختلف نیز در ذیل هر عنوان درج شده است.

 

بنابراین گزارش، ایرانی ها که از نعمت میوه های متنوع در چهار فصل برخوردارند، در آخرین شب پاییز، هندوانه میل می کنند که بد نیست اطلاعاتی راجع به این میوه شب یلدایی داشته باشند؛ در بخشی از کتاب و درباره فواید هندوانه می خوانیم:

«هندوانه دارای کاروتن، فسفر، پتاسیم، سدیم، و ویتامین آ و سی است. تخم هندوانه دارای 30 درصد روغن است که از لحاظ خواص، شبیه روغن بادام است. هندوانه و شکر، بدن را خنک و شاداب می‌کند و برای افراد گرم مزاج مفید است. هندوانه در افراد سرد مزاج باعث درد مفاصل و ضعف جنسی می‌شود. این میوه، ادرار‌آور است و فشار خون را پایین می‌آورد. معده را تقویت کرده و برای رفع ورم مثانه مفید است. مسکن تشنگی شدید و صفرا بَر است.


خون را رقیق می‌کند و برای افراد دارای بیماری قلبی مفید است. پوست سبز و سفید داخل هندوانه برای معالجه‌ یرقان، مرض قند و رفع مسمویت غذایی مفید است. پوست سفید داخل هندوانه برای رفع زخم گلو و دهان مفید است. دم کرده ریشه هندوانه خون‌ریزی پس از سقط جنین را قطع می‌کند. می‌توان از پوست هندوانه نوعی مربا درست کرد که برای درمان وسواس، درد سینه، ضعف معده و تقویت دستگاه هاضمه به‌کار می‌رود. آب هندوانه به‌همراه سکنجبین برطرف کننده یرقان و دفع کننده سنگ کلیه است...»

 

این کتاب را انتشارات میراث اهل قلم با قیمت 1500 تومان منتشر کرده که برای تهیه آن شماره تماس 33355577-021 به صورت شبانه روزی در خدمت علاقمندان است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =