مجموعه داستان «جوجو رو نیگا!» داستان‌های منتشرنشده کورت ونه‌گوت با ترجمه پریسا سلیمان‌زاده و زیبا گنجی از سوی انتشارات مروارید منتشر شد.

مجموعه «جوجو رو نیگا!» شامل 14 داستان کوتاه از ونه‌گوت است که در زمان حیاتش، در جایی منتشر نشده بودند. «همدم»، «برگ چغندر»، «از فراز بام‌ها فریادش بزن»، «ترانه‌ای برای سلما»، «جوجو رو نیگا!»، «مورچه‌های متحجر»، «شرافت پسرک روزنامه‌فروش» و «تو بهتر توضیح می‌دهی» برخی از عناوینی هستند که در این مجموعه گنجانده شده است. این داستان‌ها در سال 2009 برای نخستین بار منتشر شدند و روایت‌هایی هستند آکنده از امید و ترس که اغلب با طنز خاص نویسنده و گرایش او به انسان‌گرایی همراه شده است.

 

ایبنا گزارش داده آن چیزی که داستان‌های این مجموعه را به هم پیوند می‌دهد روایت ساده ونه‌گوت و پایان‌های غیرمنتظره‌ای است که وی برای آن‌ها برگزیده است.

 

نخستین داستان این مجموعه با عنوان «همدم» از همان ابتدا به مخاطب یادآوری می‌کند که ونه‌گوت تا چه حد می‌تواند زیبا بنویسد. او داستان را با جملاتی آغاز می‌کند که کمی بعد آن را یک «تمثیل اندوهبار زیبا» می‌خواند: «تابستان با آرامش به خواب ابدی رفته بود و پاییز، همچون قیمی خوش سر و زبان، داشت زندگی را تمام و کمال قفل و کلید می‌زد، تا زمانی که بهار برای باز پس گرفتنش از راه برسد».

شخصیت‌ اصلی این داستان در آرزوی دست یافتن به اختراعی است که با آن بتواند جهان و همچنین سرنوشت خانواده‌اش را تغییر دهد و ذهن مخاطب را با این سوال درگیر می‌کند که آیا بشر برای رسیدن به خوشبختی به چنین اختراعی نیاز دارد؟

 

در توضیح این کتاب آمده: «جوجو رو نیگا مجموعه چهارده داستان کوتاه از کورت ونه‌گوت، نویسنده فقید آمریکاست. در این سری داستان‌ها که به زیبایی ترسیم شده‌اند، کورت ونه‌گوت تصویری زنده، خردمندانه و در عین حال بامزه از زندگی در آمریکای پس از جنگ جهانی دوم ارایه می‌کند. دنیایی که در آن زن و شوهرهای ناسازگار، نابغه‌های دبیرستانی، کارمندان نخاله، و کلاه‌برداران شهری برای کنار آمدن با پیشرفت تکنولوژی و سردرگمی اخلاقی در تلاش و تقلا هستند. این داستان‌ها بازتاب تشویش‌های پس از دوران جنگ است و بصیرتی را نشان می‌دهد که سبک اولیه ونه‌گوت را به تکامل رسانده است.»

 

این مجموعه با بهای چهار هزار و 900 تومان روانه بازار کتاب ایران شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =