رمان «نُت حساس» روایت زن جوانی است که در میان هیاهوی شهر و تنهایی خود، عاشق ملودی نوازنده​ای می شود که در همسایگی او می​نوازد.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «نُت حساس» نوشته ولنتاین گوبی، با ترجمه ناهید امیرناصری، از سوی انتشارات «ترگمان» روانه بازار کتاب شد.
 

رمان  «نُت حساس» روایت زن جوانی است که از محیطی روستایی به شهر پاریس نقل مکان و در آپارتمانی زندگی می‌کند که در سوی دیگر دیوارش، همواره صدایی گرم و دلنواز به گوش می‌رسد. او غرق در رویاهای خود ناگهان به موسیقی زیبایی گوش می دهد که از خانه همسایه شنیده می شود و این محور اصلی داستان می شود.  او عاشق نوازنده می شود اما آنقدر غرق رویاهای خود می شود که بعد از مواجهه با معشوق خود، واکنش متفاوتی نشان می دهد؛ گویی او عاشق موسیقی او شده است.

 

 

در واقع دو شخصیت اصلی داستان «نت حساس»، موسیقی و احساس هستند و زن جوانی که درگیر این دو موضوع است. او به ندرت از آپارتمان خود خارج می‌شود و موسیقی‌هایی که بدان‌ها گوش می‌سپارد الهام‌بخش رویاهای او می‌شوند.

 

بنابراین گزارش، در بخشی از رمان می‌خوانیم: «من از تو چیزی نمی‌دانستم مگر جهانی از آواها، سرآمد همه صداها موتزارت و ویولنسل تو بود. می‌نواختی. صداها می‌رقصیدند. من می‌نوشتم. موسیقی تو درون دست‌نوشته‌های من است، برای این که بتوانم درکت کنم، از تو فرار کردم، می‌ترسیدم دوستت داشته باشم.»


ولنتاین گوبی نویسنده‌ای فرانسوی است که در سال 1974 میلادی به دنیا آمد و بعد از به پایان رساندن تحصیلاتش، برای انجام فعالیت‌های انسان‌دوستانه، راهی هانوی و مانیل، پایتخت کشورهای ویتنام و فیلیپین، شد. مدتی پس از بازگشت از این سفرها بود که گوبی شروع به نوشتن کرد و «نت حساس» نخستین اثر داستانی است که در سال 2002 میلادی، به قلم وی منتشر شد.

 

این رمان در 164 صفحه و با بهای 4هزار تومان، منتشر شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند. 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =