این توصیه‌های جدید سازمان نشان می‌دهد میزان نیاز به داروی ایدز نسبت به گذشته افزایش پیدا خواهد کرد و به این ترتیب ممکن است هزینه این داروها و زمان دسترسی به آن‌ها افزایش پیدا کند

سازمان بهداشت جهانی شیوه مصرف داروی ایدز را تغییر داد . بر اساس این تغییرات این سازمان به پزشکان توصیه می‌کند شروع مصرف داروهای ایدز را زودتر از زمان معمول آغاز کنند و هم‌چنین این سازمان برای اولین بار به زنان شیرده مبتلا به بیماری ایدز توصیه کرد برای پیشگیری از ابتلای فرزندشان مصرف داروهای ایدز را شروع کنند.

این توصیه‌های جدید سازمان نشان می‌دهد میزان نیاز به داروی ایدز نسبت به گذشته افزایش پیدا خواهد کرد و به این ترتیب ممکن است هزینه این داروها و زمان دسترسی به آن‌ها افزایش پیدا کند.

در حال حاضر تخمین زده می‌شود نزدیک به 33.4 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری ایدز مبتلا هستند.

در توصیه جدید سازمان بهداشت جهانی از پزشکان خواسته شده است قبلا از آن که ایمنی سیستم ایمنی بدن به پایین‌تر از 350 سلول در هم میلی‌متر مکعب از خون برسد بدون توجه به این که علائم این بیماری خود را نشان داده اند یا خیر مصرف داروهای ضد ایدز را برای بیمارانشان آغاز کنند.

هم‌چنین این سازمان از کشورهای در حال توسعه خواستهاست برای مبارزه با بیماری ایدز مصرف داروی Stavudine را آغاز کنند که مهم‌ترین دلیل آن در دسترس بودن این دارو و قیمت پایین‌تر آن در مقایسه با داروهای مشابه مانند Zidovudine یا Tenofovir است.این داروی جدید هم‌چنین دارای عوارض کم‌تری نسبت به داروهای قدیمی است که در مورد درمان ایدز به کار می‌رود.

هم‌چنین برای اولین بار سازمان بهداشت جهانی از مادران شیرده که مبتلا به بیماری ایدز شده اند خواسته است برای پیشگیری از ابتلای فرزندشان ، داروهای ضد ایدز را مصرف کنند.

بررسی‌ها نشان داده است کاهش قیمت داروهای ضد ایدز و افزایش آزمایشات تشخیص این بیماری باعث شده است تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری در فقیرترین کشورهای جهان کاهش پیدا کند.

آمارها نشان می‌دهد تعداد افرادی که از داروهای ضد ایدز استفاده می‌کنند تا انتهای سال 2008 نزدیک به یک میلیون نفر افزایش داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش 36 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن دارد.

اما با تمام این پیشرفت‌های صورت گرفته تحقیقات نشان می‌دهد فقط کم‌تر از نیمی از افرادی که نیاز به دریافت داروهای ضد ایدز دارند به این داروها دسترسی داشته و بسیاری از بیماران هنوز هم در انتظار درمان دارویی به سر می‌برند.

 سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند از زمانی که داروهای ضد ایدز از سال 1996 در دسترس قرار گرفته اند ، جان نزدیک به 2.9 میلیون نفر از مرگ نجات یافته است.

بی‌بی‌سی ، 30 نوامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 27828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایسودا IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۷
    0 0
    ممنونم خیلی خوبه فقط اگه حجم مطالبتونو بیشتر کنید عالی تر میشه ممنون :آیسودا